Ni som bor i/besöker Issan, var finns ni?

Själv är det Ban bak som gäller. En liten by 10 km från Mekongfloden i Mukdahanprovinsen. Kör någorlunda rakt österut från Roi Et förbi Phu Sa Dok Bua National park så är ni där... Nästa besök blir i augusti...

Vår "sommarstuga" ligger helt ensam mitt ute i risfälten ;)
Det var min önskemål .
Perfekt plats mellan samhället & byn.
Samhället heter Non SaAt ( mellan Udon & konken )
Byn heter Pho sri samran

Jag bor 5 mil norr om Korat i en liten by med ca 500 invånare, för närvarande ensam utlänning i byn men det har varit några här som inte klarat detta livet. Till skillnad från Phonta så tror jag inte alla falanger i Isaan super, jag har sett några och de har aldrig stannat mer än några år. Jag kan njuta av en kall öl eller en god whisky ibland men berusningens tid har jag lämnat bakom mig, kroppen klarar inte det längre. Ni är dock välkomna på en fika med riktigt kaffe av västerländsk klass, min fru bakar också underbara bakverk. Stängt onsdagar.
Klicka här för vägbeskrivning

Själv bor och trivs jag strax utanför en by som heter Nong Nasaeng, den är så stor tycker lokal-thai, att de skämtsamt kallar den Nong Nasaeng City.

Vi ligger exakt 3 km från MAKRO/Big C ,,, 2,4 km från Homepro, och 1,800 meter ifrån Global House. In till Chaiyaphum är det nästan exakt 6 km...

Jag gillar isaan människor alltså inte falanger. Därför gillar jag att åka till Isaan. Däremot bor i Nan och Phrae där vårt nya hus står färdigt om on ett par månader.
Nan kommer jag vara teogen ändå för min sambo jobbar kvar några år till i Nan.
Har bott i Udon Thani ett år men valde norra Thailand för den vackra naturens skull.
Människor i Isaan är helt underbara om man bortser gulddiggare.

Hej
Själva håller vi till i en liten by mellan Ban Dung och Fao Rai, bara en halvtimma ifrån Mekongfloden.
Vistas där normalt tre månader om året och som längst har det blivit sex månader.
Stortrivs och deltar fullt ut i alla byns aktiviteter.

Jag bor 5 mil norr om Korat i en liten by med ca 500 invånare, för närvarande ensam utlänning i byn men det har varit några här som inte klarat detta livet. Till skillnad från Phonta så tror jag inte alla falanger i Isaan super, jag har sett några och de har aldrig stannat mer än några år. Jag kan njuta av en kall öl eller en god whisky ibland men berusningens tid har jag lämnat bakom mig, kroppen klarar inte det längre. Ni är dock välkomna på en fika med riktigt kaffe av västerländsk klass, min fru bakar också underbara bakverk. Stängt onsdagar.
Klicka här för vägbeskrivning

Har ni öppet nu på fredag tidig eftermiddag?
Ska på en snabbvisit till ambassaden i Bkk. Kör hemifrån på torsdag EM så fort vi fått bilen, hämta körkortet på morgonen och sedan hem. En stärkande kopp gott kaffe på hemresan hade inte skadat;)

Har ni öppet nu på fredag tidig eftermiddag?
Ska på en snabbvisit till ambassaden i Bkk. Kör hemifrån på torsdag EM så fort vi fått bilen, hämta körkortet på morgonen och sedan hem. En stärkande kopp gott kaffe på hemresan hade inte skadat;)
Ja, men dessvärre är vi inte hemma. Skall in till stan på lite ärenden.
Får jag föreslå att du tar kafet på SP60 bensinstation på 2:an vid vår avtagsväg, de har bra kaffe!

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp