Bor alla spöken i Thailand???

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det kanske är så Legolas, vem vet. Hoppas hon är snygg om man skulle råka få syn på henne :tongue_transparent:

Vet ni vad som hände första natten tillsammans med damen. Jag satt mig upp mitt i natten och började babbla svenska ord samtidigt som jag tittade på damen, detta gjorde jag i sömnen och damen blev livrädd :)

Jag hade också blivit skrämd. Hon tänkte säkert att jag var ett psykfall haha.

Däremot har damen tendens till att sno hela sängen och täcket för sig själv så man vaknar upp intryckt i hörnet utan täcke. Nä det gillar jag inte!! Som ett barn som lägger sig på tvären.

"zetterberg_88 " sa:
Jag hade också blivit skrämd. Hon tänkte säkert att jag var ett psykfall haha.

Däremot har damen tendens till att sno hela sängen och täcket för sig själv så man vaknar upp intryckt i hörnet utan täcke. Nä det gillar jag inte!! Som ett barn som lägger sig på tvären.
:offtopic: :reta:

Eftersom det är en massa medlemmar som har kommit till efter att denna tråden skapades så tänkte jag om det finns fler erfarenheter eller synpunkter om detta ämne.
Ett ämne som ingen kan få rätt eller fel, här gäller det bara sin egna tro eller fundering.

Om man utgår från Thailändsk film så tycks majoriteten av alla spöken bo i Thailand. Varannan film verkar handla om (eller innehåller) spöken. Ett väldigt populärt ämne är det i alla fall. Fast det Thailändska filmspöket tycks vara närmare besläktat med den västerländska zombien :D

Min enda "närkontakt" med Thailändska spöken var när vi var och tittade på en gräslig lägenhet... då sa B. att det förmodligen spökade där. Lägenheten var inget att ha med andra ord.

Frugan sitter här hemma för tillfället och tittar på än det ena TV-programmet om spöken efter det andra på Thai TV. Så hon tror stenhårt på dylika. Och vill hon göra det så får hon göra så för min del, så länge det inte går till överdrift.

Och familjen där nere är precis likadana.

Min fru e likadan tror o ser sina spöken men det e hennes tro så inget ja kan eller vill ändra på

ikväll är det spök kväll. varje onsdag går det där förbaskade programmet om spöken på channel 3. Frugan följer det slaviskt och sover med lampan på efteråt. Går heller inte bra se det själv för då blir hon för rädd ;)

Ja alla spöken bor i Thailand :nod:

måste vara billiga flygstolar för resor till thailand om man är en själ i så fall, för alla åker ju dit! :) Eller så smiter dom bara med gratis, tänk på det nästa gång du känner något skumt på planet ner till ghostland :)

"nakonsawan " sa:
måste vara billiga flygstolar för resor till thailand om man är en själ i så fall, för alla åker ju dit! :) Eller så smiter dom bara med gratis, tänk på det nästa gång du känner något skumt på planet ner till ghostland :)
Spöken får ingen egen flygstol utan följer med som handbagage. ;D

"Furir Revär " sa:
Ahaaa ! Ett spännade men gammalt ämne. Jag tycker thailändare är ganska vidskepliga av sig. Det finns exempelvis hus att köpa jättebilligt där det sägs att det spökar. Ha ha

är det sant?? hahaha ;D

"Risalamalta " sa:
är det sant?? hahaha ;D
Det är sanning i det att mycket spöken finns i Thailand speciellt på landsbygden. De kallar dem för "Dracula" och ser mycket seriöst på det, finns många TV filmer som handlar om "Dracula" inblandad också.
I byn uppe i Isaan där jag håller till var det en kvinna som gjorde självmord genom att hänga sig i en risbondes koja, som han hade ute på landet, den här risbonden var förtvivlad att det skett i hans koja så det slutade med att han rev kojan.
En thaiman hade en frisersalong och blev mördad vid en festival, den här salongen var till salu lång tid men ingen thaiare köpte den, därför de påstod att han satt utanför nattetid och väntade kunder. En falang köpte den för värdet av inventarierna, men den hade stått tom länge och det var bra läge. Här på Jomtien byggde de ett hus och en av jobbarna dog lite mystiskt, det gjorde att alla jobbarna gick hem och kom aldrig tillbaka och de fick inte heller några andra att jobba där, sedan har skelettet stått kvar av det blivande huset.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp