Jo men det är nog en skall jag säga bra analys eller riktig uppfattning. Vi tror många gånger att Thai står inte ut med årstider som vi har med kyla och regn eller snö, den bilden tror jag är lite missvisande.
Många Thai samt syostasiater som fillipinare, malaysier, singaproianer som jag vet tvärtom välkomnar det växlande klimatet.
Sen är det ju också fördelarna med ett liv i Sverige, till skillnad från många som bosatt sig i Thailand eller åker till Thailand förkastar det svenska samhället.
Varför förkastar man sitt eget land som varande något dåligt, jo till skillnad från en Thai har man råd att göra det och man behöver inte längre Sverige för man har redan fått allt man vill och i Thailand kan man få det man inte fick i Sverige för där följer man inte lagen och det passar många och därför är Thailand bättre, alltså bilden av Thailand är frihet under eget ansvar.
Thai ser precis samma sak, men då tvärtom, den laglösheten som ger oss friheten för att vi har råd med den, ser Thai egentligen som en belastning och som de är väl medvetna om.
Thai är oerhört stolta över sitt land och sin tro samt sin identitet, men är väl medvetna om att för dem är Thailand egentligen ett skitland och i det perspektivet är ju Sverige ett paradis för dem och jag är glad över att så många Thai också delar min uppfattning om att Sverige är faktiskt ett väldigt bra land att bo i trots ibland kyla och eländigt väder. ;D ;D
Lyco
nä jag trivs faktiskt ganska bra här och förstår värdet av att bo i ett land som Sverige och detta försår till slut också Thai tror jag.