Resan till Sverige

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
Var där igår kväll .satt två gäster kl 1900 .Gick till gamla Sawadee och käkade Pad Thai gai kai duai. Billigt och gott med en Mariestads till .....

Fortfarandwe bra ställe , dock inget Thaifiolk på någort av ställena ... ;)

Snart åter till mitt land ,skall bli skönt , saknar min gumma ;)

Ja vem saknar inte sin gumma, jag måste ju vara iväg från min fem veckor i sträck. Och dessutom barnen som man saknar.

Men det verkar trots allt inte gå någon nöd på dig där i Fjollträsket, Phonta. Det blir väl trots allt ganska intensivt under en så kort period efter flera års frånvaro. Ha det så gott du kan under resten av tiden. :)

"Berralund " sa:
Ja vem saknar inte sin gumma, jag måste ju vara iväg från min fem veckor i sträck. Och dessutom barnen som man saknar.

Men det verkar trots allt inte gå någon nöd på dig där i Fjollträsket, Phonta. Det blir väl trots allt ganska intensivt under en så kort period efter flera års frånvaro. Ha det så gott du kan under resten av tiden. :)

Flera års frånvaro? Han flyttade væl ner førra året?

Men förstår att han längtar hem det är där man har sin säng man trivs bäst ;)

"Lyco " sa:
Jo men det är nog en skall jag säga bra analys eller riktig uppfattning. Vi tror många gånger att Thai står inte ut med årstider som vi har med kyla och regn eller snö, den bilden tror jag är lite missvisande.

Många Thai samt syostasiater som fillipinare, malaysier, singaproianer som jag vet tvärtom välkomnar det växlande klimatet.

Sen är det ju också fördelarna med ett liv i Sverige, till skillnad från många som bosatt sig i Thailand eller åker till Thailand förkastar det svenska samhället.

Varför förkastar man sitt eget land som varande något dåligt, jo till skillnad från en Thai har man råd att göra det och man behöver inte längre Sverige för man har redan fått allt man vill och i Thailand kan man få det man inte fick i Sverige för där följer man inte lagen och det passar många och därför är Thailand bättre, alltså bilden av Thailand är frihet under eget ansvar.

Thai ser precis samma sak, men då tvärtom, den laglösheten som ger oss friheten för att vi har råd med den, ser Thai egentligen som en belastning och som de är väl medvetna om.

Thai är oerhört stolta över sitt land och sin tro samt sin identitet, men är väl medvetna om att för dem är Thailand egentligen ett skitland och i det perspektivet är ju Sverige ett paradis för dem och jag är glad över att så många Thai också delar min uppfattning om att Sverige är faktiskt ett väldigt bra land att bo i trots ibland kyla och eländigt väder. ;D ;D

Lyco

nä jag trivs faktiskt ganska bra här och förstår värdet av att bo i ett land som Sverige och detta försår till slut också Thai tror jag.

Du skriver följande

I Thailand kan man få det man inte fick i Sverige för där följer man inte lagen och det passar många och därför är Thailand bättre, alltså bilden av Thailand är frihet under eget ansvar.

Vad svamlar du om ??
Vilket skitsnack du för mot dom som valt att bo i Thailand, inte följa lagen.
Troligen är det så för dig som en del andra,genom sig själv vet man bäst ,och tar för givet att alla är samma skit.

[quote author=Berralund link=topic=9025.msg140265#msg140265 date=140

Konstigt, enligt Hans är det ju nerlusat med tiggare precis överallt. När jag var inne i Lund idag såg jag endast en.
[/quote]

:)

"Kycklingen " sa:
Här har också tiggarna försvunnit, jag hörde att dom som var här har börjat plocka bär nu. Sant el inte vet jag inte.

Plocka bær??
Men har de inte blivit mångmiljonærer på tiggandet redan ;)

"bson " sa:
Att Sverige är så fantastiskt och underbart är nog bara ett försvarstal från nån som vill men inte kan ta sig därifrån.

Sverige ær fantastikt och underbart.. och jag kan bo vart jag vill i værlden :)

"Phonta " sa:
Varför bosätter du dig inte i Afrika då , gärna i en del utan internet möjlighet ... alla glada och nöjda ::)

De har internet i Afrika (naturligtvis) :)

Men har ingen lust (just nu) att bo i Afrika annars hade jag naturligtvis gjort det :)

Passar mig utmærkt att bo de bæsta månaderna i Sverige och de sæmsta månaderna (i Sverige) bo på Phuket. Inte omøjligt att jag hittar ænnu ett stælle att bo på i mellan perioden, så då blir det 4 månader på varje plats :)

"Phonta " sa:
Nu springer skitfolket runt inne på Tbanevagnen med sina små pappersmuggar , de tar inte heller ett nej , jag sade åt kärringen att dra hem till Rumänien i stället , hur fn har de råd att lösa kort för SL eller få de frikort av Integrationsministeriet ..

Det har fn gått helt fel i Sverige .. Tiggare inne på T banevagnarna >:(

Gått för långt...!!! Javisst för många stackare som inte har en förtidspension att falla tillbaka på har det gått för lååång!...Och inte tror du väl på all propaganda från obegåvade människor som säjer att detta är organiserat tiggeri....Jovisst ju...det gör du ju...och då måste du predika din ståndpunkt som den enda sanna!...Har du aldrig en tanke, en medlidandets, att det knappast kan vara roligt att åka omkring i Stockholm för att få några korvören så man kan överleva....

"areeya " sa:
Gått för långt...!!! Javisst för många stackare som inte har en förtidspension att falla tillbaka på har det gått för lååång!...Och inte tror du väl på all propaganda från obegåvade människor som säjer att detta är organiserat tiggeri....Jovisst ju...det gör du ju...och då måste du predika din ståndpunkt som den enda sanna!...Har du aldrig en tanke, en medlidandets, att det knappast kan vara roligt att åka omkring i Stockholm för att få några korvören så man kan överleva....
Röstade du JA till EU och fri rörlighet så är du medskyldig, då kan du ställa i ordning gästrummet och bjuda hem några tattare så de slipper sova och äta under bar himmel...Se till att det finns tvål på toaletten och gott om papper!
Sådana som du vill alltid lassa över alla kostnader på staten dvs skattebetalarna, ni borde ta ansvaret själva!!

"Hans Svensson " sa:
Röstade du JA till EU och fri rörlighet så är du medskyldig, då kan du ställa i ordning gästrummet och bjuda hem några tattare så de slipper sova och äta under bar himmel...Se till att det finns tvål på toaletten och gott om papper!
Sådana som du vill alltid lassa över alla kostnader på staten dvs skattebetalarna, ni borde ta ansvaret själva!!

Återigen, östblocket kom med långt senare än Sverige... Det va våra invalda som jobbade hårt för att infoga alla länder bakom Järnridån i det nya EU...

"areeya " sa:

Enligt någon tidning som en av våra medlemmar läst hade ialla fall några åkt fast för människohandel. Åtminstone där jag bor sitter samma kvinna utanför ICA och har suttit där i över ett år. På morgonen körs hon dit och hämtas upp på kvällen... Men du tror kanske att hon har ringt svarttaxi för att ta sig hem?

Kan bara säga att jag ser fram emot att åka hem till Thailand tisdag nästkommande vecka.. Sverige NEJ TACK !! Men jag skall rösta för en förändring ,lita på det ;D ;D ;D

"areeya " sa:
Tyvärr är det ju ett sedan länge bevisat faktum att den största andelen tiggare är maffia verksamhet, dom tvingas via hot mot familj å dyl att tigga. Självklart finns det en å annan "äkta" tiggare men vem av dom är det?...
Personligen vill jag inte uppmuntra och finansiera maffiaverksamhet så jag skänker aldrig något till dessa tiggare som sitter utanför affärer å dyl.
Jag ger ibland en peng till någon av alla riktigt fattiga familjer som finns här i Hua Hin men dom tiggare som springer runt på stan här är det inte synd om. Några av dem är iofs fattiga men dom är alkisar och har bäddat för sin fattigdom själva och dom ger jag inget. Dom andra som springer runt och säljer blommor, låtsas vara blinda och sjunger i en låda mm mm är i dom flesta fall rena blåsningen. Vet bla en familj som utnyttjar sin gamla halt och lytta enarmade mamma till att gå runt och sälja blommor, hon drar in hur mycket som helst för dom flesta ger henne bara pengar utan att ta några blommor.
Har sett x antal ggr när dom kommer ner med henne på kvällen i en apfin rullstol.
Den familjen borde skämmas för övriga i familjen säljer också blommor och drar in mer än nog för att låta mamma sitta hemma i sin rullstol och kolla på tv.
Aldrig i helvete att jag skulle köpa en blomma av dem.
Men naiva turister går på det med hela huvet precis som hemma i Sverige.
Tiggeri är big business.

"Phonta " sa:
5555555555555555 Har noterat detta i många inlägg, Thaifrun bromsar helt enkelt då hon ser möjligheten till att arbeta med lön i Sverige , INGET annat än försvarstal

Och varför skulle det vara det ??

"Phonta " sa:
Var där igår kväll .satt två gäster kl 1900 .Gick till gamla Sawadee och käkade Pad Thai gai kai duai. Billigt och gott med en Mariestads till .....

Fortfarandwe bra ställe , dock inget Thaifiolk på någort av ställena ... ;)

Snart åter till mitt land ,skall bli skönt , saknar min gumma ;)

"khai gai" istället kanske????

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonym
A
A