Resan till Sverige

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Janne " sa:
Antar han menar i förhållande till vad de får ut av det ... vi som bor i Sverige kan ju nyttja den service som staten ger, men bor man inte här får man ju inte mer än lite hjälp av ambassaden med vissa saker ...
Det som Ambassaden erbjuder är knappast att kalla för erbjudande, nytt pass kostar nästan 1500 sek i Swe kostar det 350 sekr, veldimera ett dokument kostar 670 tbh, för en stämpel på ett A4 papper, det är den service som man får som utlandsboende och utskriven.
Är man utskriven men ej, har sinkskatt så beskattas man efter en för Swe uträknad medelskatt som för 2013 var 31.57, så ni som tidigare bodde i en lågskattekommun, kan förlora en massa pengar varje år, detta talar man inte om på SKV, dock får man veta dom reglerna om man frågar.

"Phonta " sa:
Sitter just nu på Falsrebohus i Skåne hos min bäste vän, skall nu till Rökeriet och inta en middag efter gympasset

och kyckling,jag har all rätt att rösta, både som Svensk medborgare och skattebetalare

Ha de GOTT Phonta Vi 3

"Långeman " sa:
Det som Ambassaden erbjuder är knappast att kalla för erbjudande, nytt pass kostar nästan 1500 sek i Swe kostar det 350 sekr, veldimera ett dokument kostar 670 tbh, för en stämpel på ett A4 papper, det är den service som man får som utlandsboende och utskriven.
Är man utskriven men ej, har sinkskatt så beskattas man efter en för Swe uträknad medelskatt som för 2013 var 31.57, så ni som tidigare bodde i en lågskattekommun, kan förlora en massa pengar varje år, detta talar man inte om på SKV, dock får man veta dom reglerna om man frågar.
Tur att det inte enbart är fördelar med att bo i paradiset ;)

Paradiset, ær det inte mer sodom och gommora ;)
Tror mer skulle referera det till syndens næste æn paradiset ;)

Hörs att Jonas har varit hemifrån ett tag men jag trodde att sjön suger?
;D ;D

"Phonta " sa:
Kan bara säga att jag ser fram emot att åka hem till Thailand tisdag nästkommande vecka.. Sverige NEJ TACK !! Men jag skall rösta för en förändring ,lita på det ;D ;D ;D

Ja skall bli intressant att se om det blir 20% (som du påstår) som kommer rösta på clownerna eller om det blir 7,9% som jag tror :)

"Långeman " sa:

Ha de GOTT Phonta Vi 3

Man betalar skatt nu när man får ut sina pengar. Alternativet vore att man skattar när man betalr in sina pengar istället, det alternativet skulle bli dyrare för dig eftersom ränta på ränta effekten skulle bli mycket sämre då.

Pensionärer som bor i Sverige betalar mer skatt än dem som arbetar % per krona.

"Hans Svensson " sa:
Fi...an suger mer än sjön!
Har du provat?

Härligt att du har hittat ner till vackra skåneland Phonta. Gör det till en vana, du ångrar dig inte.
emoji6.png

Är i kväll tillbaka i Stockholm, men vackert är det Falsterbohus ,där jag bodde ;)

Kan vi göra , du menar torsdag (Idag ) eller i morgon Fredag ??

Nu skall jag iväg , tänkte dra till Solna och säga hej till mina gamla Fabge polare i Solna Buisnesspark ;) Sen in till stan och flanera resten av dagen ..... Alltid träffar man nån trevlig , Kanske en "Glimt" ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar