Tips inför resan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
;D
Hej Knasen. Jag håller med. Det är väldigt vanligt med bara en elkontakt och man har ofta både det ena och det andra som kräver el. Vi brukar ha med oss datorn, digitalkamera, laddare osv.
Vet du vad.........Jag tar och lägger in detta i vår checklista
ha re gött
marianne

jag tycker att man verkligen ska ta tillvara på tiden innan man reser. Det finns så mycket att läsa om olika resmål i thailand, om kultur, om vett och etikett, tips på bra utflykter, etc...
Man får mer ut av resan, samtidigt som man har kul medan man räknar ner inför resan, man suger på karamellen och får förhoppningsvis mer förståelse för människor och kultur i ett land så olikt vårt eget.

marianne

Hej alla :D jag jobbar som en galning för att få råd med ännu en resa till thailand.. denna gång tar jag sonen(7) år med mig (hmm.. om inte mitt ex sätter sig på tvären)

jag är resvan och är ganska van vid thailand och tycker det ska bli roligt att visa honom med .( han kanske blir en framtida medlem här:-) )

nu till min fråga eller fundering..jag kan tänka mig att min son kommer att sakna kompisar att vara med.. och det är inte så lätt att skaffa kompisar om man åker runt och inte stannar så länge på varje plats.. och när han ser reklam på tv där dom visar typ cypern och bamse klubben vissa resebolag har så frågar han varje gång " - pappa snälla kan vi inte åka nånstans i thailand där dom har något liknande? "

jag undrar om någon har något tips/ förslag om fritids aktiveteter för barn just i hans ålder någonstans i södra thailand? det behöver inte vara just "bamseklubb" men nått liknande..jag tror både han och jag behöver några timmars vila ifrån varandra då och då om man ska resa så tätt ihop o dela rum under en längre tid...alla förslag som gäller aktiviteter för en 7 åring tas emot med tacksamhet..

hej Ulle!

jag tror att det är knutet till charter hotell. min dotter är 15 så vi sitter inte i samma sits men hon har varit i thailand sedan hon var 9 och det har varit väldigt enkelt. thailändarna är hur goa som helst med barn och spelar gärna spel och dylikt men att lämna barnet på typ lekis eller så känner jag inte till. är din son framåt och har lätt för att skapa kontakter så löser det sig säkert både med svenska och thailändska barn. min dotter var en del med en liten thailändsk flicka första resan och språket var inte något speciellt svårt hinder. har träffat folk av olika nationalitet som använt sig av thailändsk barnvakt. En familj vi träffade hade med sig en thailändsk ung tjej ifrån bkk på resan som tog hand om deras barn och bodde med dem men inte i samma rum - typ aupair.

hittar du något så skriv gärna om det på forumet.

marianne

hej marianne:-)

nä det var nästan så jag tänkte med. en alltför nyfiken ljushårig spoling på 7 år som alldrig kan vara tyst o still är det nog inget problem när gäller det sociala nätverket...

och tanken var inte att det skulle vara ett sätt för mig att kunna dumpa honom nån timme för att spinna loss på barerna.. :-)

men om han mot förmodan skulle få se en bamse klubb i thailand så inbillar jag mig att en sjuåring skulle känna exakt samma känsla som en 40 åring känner när han får se ett macdonalds hak efter 5 veckor med bara ris som basrätt..
men alla tips är välkomna .ha det /Ulley

ps. jag ska få odågan att plugga lite med har jag lovat fröken.

tjenare ulle!!!

alla ggr min dotter har varit i thailand på vintertid så har hon fått läxor med sig. det har fungerat ganska bra. får man bara talat om i tid att man ska åka så kan de jobba lite i förväg och så finns ju faktiskt internet för de lärare som kommit på vilken fördel det är. man kan ha kontakt när man vill och få läxor förklarade för en och till och med skicka hemarbetena skickade via internet. tänk vilken tid vi lever i...

lycka till
marianne :wai:

hej!

jag har sett flera barnfamiljer som haft med sig en "barnstol" som hängs på en vanlig stol. det verkade vara en riktig toppengrej.

marianne

ett liggunderlag kan göra susen för den som får ont i rygg och höfter när man ligger på stenhårda sängar i thailand.
finns att köpa i svenska sportaffärer och tar ingen plats. fyller på sig själv med hjälp av en ventil så man behöver inte blåsa i luft.

marianne

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp