Tips inför resan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
;D
Hej Knasen. Jag håller med. Det är väldigt vanligt med bara en elkontakt och man har ofta både det ena och det andra som kräver el. Vi brukar ha med oss datorn, digitalkamera, laddare osv.
Vet du vad.........Jag tar och lägger in detta i vår checklista
ha re gött
marianne

jag tycker att man verkligen ska ta tillvara på tiden innan man reser. Det finns så mycket att läsa om olika resmål i thailand, om kultur, om vett och etikett, tips på bra utflykter, etc...
Man får mer ut av resan, samtidigt som man har kul medan man räknar ner inför resan, man suger på karamellen och får förhoppningsvis mer förståelse för människor och kultur i ett land så olikt vårt eget.

marianne

Hej alla :D jag jobbar som en galning för att få råd med ännu en resa till thailand.. denna gång tar jag sonen(7) år med mig (hmm.. om inte mitt ex sätter sig på tvären)

jag är resvan och är ganska van vid thailand och tycker det ska bli roligt att visa honom med .( han kanske blir en framtida medlem här:-) )

nu till min fråga eller fundering..jag kan tänka mig att min son kommer att sakna kompisar att vara med.. och det är inte så lätt att skaffa kompisar om man åker runt och inte stannar så länge på varje plats.. och när han ser reklam på tv där dom visar typ cypern och bamse klubben vissa resebolag har så frågar han varje gång " - pappa snälla kan vi inte åka nånstans i thailand där dom har något liknande? "

jag undrar om någon har något tips/ förslag om fritids aktiveteter för barn just i hans ålder någonstans i södra thailand? det behöver inte vara just "bamseklubb" men nått liknande..jag tror både han och jag behöver några timmars vila ifrån varandra då och då om man ska resa så tätt ihop o dela rum under en längre tid...alla förslag som gäller aktiviteter för en 7 åring tas emot med tacksamhet..

hej Ulle!