Sexbrott i Sverige 2016 anmälda 181 000!

Har svenskarna blivit helt galna? 181 000 är ju ett enormt antal. Måste vara högst i världen. Tror inte Thailand kommer i närheten av detta . Vad tror ni?

Sexbrotten ökade med 138 procent på två år

Nja tror det är ett mörkertal, de senaste nu med #Meetoo så spä på det. Att sexbrotten ökat beror nog också på att vad är sexbrott?

Idag anses sexbrott allt ifrån att insinuera till en klapp på rumpan.

Själv anser jag att allt som har med att kränka en kvinna bara för hon har snygg kropp, snygga bröst är helt förkastligt och dessa män skall kastreras. Dock denna #meetoo är ju som vanligt bara folk som eftertraktar pengar i form av statlig ersättning.

Man borde ställa frågan, hur många av dessa som idag känner sig kränkta, har inte själv särat på benen för att få den den där rollen??

Instämmer med dig Lyco att svenska kvinnor numera verkar känna sig kränkta lättare än tidigare, och definitivt

oftare än thailändska kvinnor,

men uppgiften om att det begåtts 181 000 sexbrott i Sverige 2016 kommer från Brottsförebyggande rådet BRÅ , och

statistikerna där kan väl knappast rapportera `en klapp på rumpan` som sexbrott?

Om Sverige, med ca 10 miljoner invånare har 181 000 sexbrott 2016 skulle det i Thailand

motsvara 1 267 000 eftersom Thailand har ca 70 miljoner invånare.

Skulle vara intressant att få ta del av Mackes synpunkter på detta. Vi hade en diskussion på hans gamla forum för något år sedan , och han hävdade då, med hjälp av uppgifter från samma BRÅ, att den grova brottsligheten har minskat i Sverige de senaste åren.

Instämmer med dig Lyco att svenska kvinnor numera verkar känna sig kränkta lättare än tidigare, och definitivt

oftare än thailändska kvinnor,

men uppgiften om att det begåtts 181 000 sexbrott i Sverige 2016 kommer från Brottsförebyggande rådet BRÅ , och

statistikerna där kan väl knappast rapportera `en klapp på rumpan` som sexbrott?

Om Sverige, med ca 10 miljoner invånare har 181 000 sexbrott 2016 skulle det i Thailand

motsvara 1 267 000 eftersom Thailand har ca 70 miljoner invånare.

Skulle vara intressant att få ta del av Mackes synpunkter på detta. Vi hade en diskussion på hans gamla forum för något år sedan , och han hävdade då, med hjälp av uppgifter från samma BRÅ, att den grova brottsligheten har minskat i Sverige de senaste åren.

hehe...jo allt har minskat enligt Mackes, vi lever i ett eldorado, där alla är lyckliga. Våra vänner från öst är de som ger oss liv och ett sammhälle som vill utvecklas i !4

Dansande smiley.jpg
Vilket djäkla laddat ämne , tänker inte kommentera detta , Då om inte annat blir jag avstängd på livstid lol:):):):)
Men för att lägga ved på glöden kan jag bara skriva som så ,, Skäms på Er SVENSKA vidriga vita män

Dansande smiley.jpg
Vilket djäkla laddat ämne , tänker inte kommentera detta , Då om inte annat blir jag avstängd på livstid lol:):):):)
Men för att lägga ved på glöden kan jag bara skriva som så ,, Skäms på Er SVENSKA vidriga vita män
Me To startades inte i Sverige och är inget svenskt påfund.

Att Araber och massa andra smutskulturer har en förkastlig kvinnosyn är ingen hemlighet.
Indien är väl värst, släpper man in en stor del av dessa till Sverige är det ju inte konstigt att det ökar.
Tror det är väldigt få ur Svenskar som är skyldiga i dagens läge, vi var nog skyldigare för 1500 år sen ;)
Får jag en tillsägelse för att jag skriver det skiter jag i vilket för jag vet att det är fakta och förtryckar nationer mot kvinnor och jag har rätt och tar man bort mitt inlägg stöder man dessa svin ifrån dessa svinkulturer.

"Statistiken baseras på intervjuer med 11 600 personer och den här typen av undersökningar anses ge en mer korrekt bild än siffror över antalet polisanmälda brott."

"– Vi vet inte om det är en ökad faktisk utsatthet eller om det rör sig om en ökad medvetenhet om problemet, säger Åsa Strid."

Folk visste inte om att de var utsatta innan!

Att Araber och massa andra smutskulturer har en förkastlig kvinnosyn är ingen hemlighet.
Indien är väl värst, släpper man in en stor del av dessa till Sverige är det ju inte konstigt att det ökar.
Tror det är väldigt få ur Svenskar som är skyldiga i dagens läge, vi var nog skyldigare för 1500 år sen ;)
Får jag en tillsägelse för att jag skriver det skiter jag i vilket för jag vet att det är fakta och förtryckar nationer mot kvinnor och jag har rätt och tar man bort mitt inlägg stöder man dessa svin ifrån dessa svinkulturer.
:):thumbsup:

Folk i Sverige hakar på vågen ganska friskt. Såg bara när METOO kampanjen gick för fullt på Facebook, var ett par kvinnor där som jag personligen bevittnat misshandla män (antingen på riktigt eller hur de tidigare skrutit om det på just Facebook) och det var desto fler som jag vet taffsat på män/killar osv.

Känner jag nog ingen, man som kvinna, mig själv inkluderat som aldrig sagt något olämpligt i sitt liv.

Sen tycker i alla fall jag att det är ytterst olämpligt att kalla det sexbrott när de inte definierar vad som skulle ha hänt för att se om de uppfyller kriterierna för ett brott i Sverige eller några anmälningar/utredningar har gjorts. Det hetsar bara upp folk och ger vatten på kvarnen att ALLA män är djur och sexualbrottslingar.

Har ni aldrig haft en firmafest på er arbetsplats?
Där får man se det mesta att även "LO kollektivet" kan tafsa och göra bort sig, så det är att det sitter i både gener och alkoholintag hos svenskar.
För att inte tala om kongresser och kurser utanför arbetsplatsen ;)

Även "LO kollektivet"
Ja dom hade jag ju på första plats gällande sånt och inga jag trodde "även dom" om.

Som sagt, det var för några år sedan innan den stora katastrofen 2015 när vi tog in fler flyktingar i landet än vi klarade av att ta hand om. Många av dem som inte fick en plats i det svenska samhället hamnade i stället i subkulturer, utanförskap och kriminalitet. Resultatet av detta ser vi nu i statistiken.

Jag har tidigare kritiserat våra politiker (från båda sidor) för detta misstag som är helt orsakat av bristande framförhållning och planering. Att göra misstag av den här dimensionen kostar, det är vad Sverige nu brottas med.

Jag ser inte allt i rosenrött men ibland tycker jag fakta förvrängs lite väl mycket för att förstärka sina klagomål. Detta utan att man försöker se andra sidan av problemet eller ens försöker komma med alternativa förslag, det är inte lätt att tillfredsställa alla sidor.

Antalet faktiska anmälda våldtäkter har ökat med 500 från året innan (2015) så det har ju helt klart varit en faktisk ökning. Delar av den härrör säkert till en större benägenhet att anmäla och den kommer säkert att bli ännu större i spåren av #meetoo kampanjen.

Jag tycker personligen att många av de berättelser som kommit fram i kampanjen är skrämmande och otvetydigt sanna, det handlar om mäns sätt att skapa och utnyttja makt vilket är respektlöst och verkligen inte värdigt moderna människor. Det är på tiden att detta beteende kommer fram, anmäls och bestraffas även om det inte blir trevliga siffror!

Ännu en diskussion som jag borde hålla mig borta ifrån:p men det ska nog gå bättre denna gång;)

Att kvinnor våldtas är vi nog alla överens om är vidrigt (lindrigt sagt) så detta behöver inte diskuteras. Det som är anmärkningsvärt är antalet:eek:. Och då handlar det inte om en "klapp på stjärten" (tror jag) i den siffran.

Det som jag tycker är märkligt är när man slår ihop allt. Att det mörkas i Sveriges medialandskap behöver vi heller inte vara oense om. Alla länders MSM propagerar sina budskap, inget konstigt med det. Att tro annat är att vara naiv.

Är lite osäker på hur jag ska tolka den horribla siffran. Lite tankar:
-MeToo gottar sig i andras olycka och vill göra en stor sak av det för att styrka sina positioner.
-Polisen är stolt över framgången att fler vill anmäla.
-Politiskt är det en framgång med "ökad benägenhet att anmäla" för att täcka de ökade brotten och inte kunna skylla på invandringen.

Varför är det så jäkla känsligt att lägga ut statistik på förövarna? Jag känner mig här förvirrad och vi kan diskutera i evigheter om vilka etniciteter gör vad. Vi har inte fakta, varför? Jag vill kunna ta ställning baserat på fakta men så länge det mörkas så vet jag vilket håll jag dras åt. Jag litar inte på makthavare och dess media (kanske bara jag).
Som medborgare i Nord Korea hade ni trott att det är en stormakt? Vi är lika hjärntvättade i Sverige men inser inte detta.

Alla, jag upprepar, ALLA länder/stater har sina metoder att hålla medborgarna i schack. Men låt oss inte gå in på det.

Så ökad benägenhet att anmäla brott är en täckmantel för att slippa prata om varför brotten ökar. Så ser jag på det.

Har säkert glömt en massa, men nu postar jag inlägget;)

Det börjar gå för långt nu, snöbollen #meetoo rullar och blir större. Hörde på radion om en kvinna här i Sverige som anmält en man hon brukar möta dagligen på sin väg till jobbet, han hälsade på henne med ett leende, det tyckte hon va kränkande.. Äää va fan, okej då, ska det va så kan dessa feminister krypa in någonstans och dra åt he....te.:mad:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp