Rätt och fel Släkten förstörde vårt hus och tomt. Vad göra?

Aha! Ska du få thailändarna att inse att deras chili inte är ”världens starkaste” som dom verkar tro.

Att den är långt mycket godare än habanero, div. Ghost peppers osv, är en annan sak.
Jag tänkte det. Hur som haver passar thaichilin mycket bra i matlagningen, det gör inte riktigt Carolina Reaper även om det är en fruktig smak på den. Men jag tror det är möjligt ha en liten försäljning av andra chilisorter än de är vana vid.

Senast ändrad:
Jag tänkte det. Hur som haver passar thaichilin mycket bra i matlagningen, det gör inte riktigt Carolina Reaper även om det är en fruktig smak på den. Men jag tror det är möjlight ha en liten försäljning av andra chilisorter än de är vana vid.

Ja, man tycker ju att det borde gå att införa andra sorter.
Fast samtidigt verkar thailändarna ganska så konservativa och inte så experimentlystna.
Nåja, kostar inte många Thb att odla och man kan ju åtminstone bli självförsörjande på den varan.

När exet och jag byggde huset utanför Korat i början på -90, så var det procedurer med munkar från början till slut, mycket viktigt detta för att blidga andarna som finns. Nu tror ju de flesta faranger inte på detta, men för Thaifolket är det ett måste.
Kan även berätta att när hon är där vinner hon på lotto varenda gång,, allt mellan 4 upp till 80 K.
Och som som inte vinner på lotto, hade dom dåliga munkar?

Köp en lott med "rätt" nummer...:)
ja, det där är en rolig sak. Jag har köpt lotter av och till i proncip hela livet. Frugan likaså.
Hon 47år och jag 55. Varken hon eller jag har fått vinst en enda gång utöver ny lott.
Lotto, Keno, Thailotter, marknadslotter, förr i tiden Penninglotteriet, Bellman..
Nit varenda eviga gång.
Antinge är det så det är, eller börjar vi slå negativt rekord.

Hej

Man är väl inte dum?

Jag hade ju redan genomlevt ett förhållande i Petchabun tidigare och bott periodvis på landsbygden sedan 1986, enda ifrån början har jag intresserat mig för människorna, traditionerna och kulturen i Thailand och ganska väl insatt i hur dom resonerar och tänker, så för mig var denna begäran inget märkligt eller konstig alls.

Mvh isan lover

Jag har fullt upp idag men läser ändå när filk citerar eller taggar mig.

En sak jag vill säga de som bygger hus och det är just att följa deras tro är riktigt. Så länge det inte direkt är skadligt (som doktorn som smetade in kyckling i kaustiksoda och la på patienter som hade åkommor)..

Ta seden dit du kommer så slipper du onödiga problem o skitsnack.

Min farbror (tillsammans med de flesta andra faranger misstänker jag).. ville bygga huset på sitt sätt. Och flyttade in direkt innan det var helt färdigt och invigt av munkar. Drt där kommer gå illa sa alla och visst dog han i cancer.. vi tycker det inte alls händelserna har med varandra att göra. Men snacket går och det tog flera år för änkan att bli av med huset sen

ja, det där är en rolig sak. Jag har köpt lotter av och till i proncip hela livet. Frugan likaså.
Hon 47år och jag 55. Varken hon eller jag har fått vinst en enda gång utöver ny lott.
Lotto, Keno, Thailotter, marknadslotter, förr i tiden Penninglotteriet, Bellman..
Nit varenda eviga gång.
Antinge är det så det är, eller börjar vi slå negativt rekord.

Ja och båda mina föräldrar samt en släkting till har dragit stora vinster, själv är en ny lott rena drömvinsten :)

Tur i kärlek, otur i spel heter det väl?

Badkaret.. Dunken är min, en av de jag använde för att göra rent.
Jag kan garantera att jag var orolig för min hälsa när jag började jobba med rengöringen.
2018-07-30 10-22-06.JPG

Så här såg gården ut när vi lämnade. Ni ser att vid tomtkanten är det en mur och omgivande landskap är lägre. Därför jag avfärdade översvämming, det är inte möjligt på denna plats. Men ni ser hur rent vi hållt gården.
29216094_144632306362836_6728478663353827328_n.jpg

Runt hela tomten hade det planterats en skog. De är extremt snabbväxande så de tänkte och har säkert tjänat pengar på det.
Men. rötterna blir inte kul bli av med för att återställa. Plarerar ta en en grävmaskin till det. 1000 bath timme för en sådan säger de här i byn. Billigt om man jämför sverige.
Tillkommer att rötterna från träden tryck sönder muren bakom. Detta gör att gården bakom träden börjar falla ut på grannens risfält.
2018-08-06 07-45-46.JPG

Träden nere och vi har hjälp av en granne att röja fram staketet.
Men som ni ser vid stubbarna så sätter skogen med eucalyptus fart fort igen. Måste få hit grävmaskinen snart.
2018-11-29 11-37-37.JPG

Detta var vårat kök. Har inte bilder från före tyvärr, men det var helt och rent, samt fullt möblerat. Bara väggar kvar. Hål i väggen har de gjort också.
38251053_1281111035358039_942233425794826240_n.jpg

Ja, vad säger man?
38055937_1281111175358025_4797550732456755200_n.jpg

Så här fick vi sova första dagarna.

20180806_142425.jpg
Ja att det inte bara är systern som är inblandad av länsning av huset är ju rätt glasklart, för inte har hon gjort allt jobb själv med att tömma det på saker.
Att andra skulle vart ovetandes infaller ju helt osanolikt när man ser på dina bilder, det har ju plundrats helt.

Ja att det inte bara är systern som är inblandad av länsning av huset är ju rätt glasklart, för inte har hon gjort allt jobb själv med att tömma det på saker.
Att andra skulle vart ovetandes infaller ju helt osanolikt när man ser på dina bilder, det har ju plundrats helt.
Det är korrekt. Lägg till att alla rum var möblerade med sängar byråer, skåp, TV, AC på hjul etc etc.
Köket var fullutrustat med allt. Diskbänk o arbetsbänkar, beredningsmaterial som skåla, knivar etc med talrikar o bestick.
Ute på garagedelen var det en sådan där populär betongbänk med betongpallar. På altanen en finare snidad trämöbel..
Allt var borta.
De möbler man ser i bilderna nu, är samtliga sådant vi var tvungen köpa in redan första dagen.
Grannar säger sig vara ovetande och att de inte hade så mycket kontakt med dem.
Jag tror inte fullt på det, vilket är varför jag tilldelar tid att mingla med dem kvällstid. Tänkte försöka bygga upp något där om möjligt.
Tjänar ingenting på att rikta anklagelser överallt där jag är, så jag håller den delen låg och håller gott samtal o umgänge vid liv istället. De kan tänka själva och de det berör, nås ändå från granne till granne.

Vilken j*kla situation! Otroligt att du håller humöret uppe och vågar bo kvar. Starkt!

Men hur ska ni våga åka därifrån igen?
Koppla in starkström i handtagen....
Men, det där är ju maffiametoder, du känner väl mig. ;):)
Det är ju så att man inget tjänar eller löser genom att falla och ge upp.
Samla nya krafter och kämpa är enda vägen.
Jag har en underbar fru och vi samarbetar.
Som det är nu åker vi ingenstans, besök i sverige är inte ens på plan.
Vi var borta över natten en gång men det hände inget då.
Vi får se helt enkelt. Jag tog inte med något av min elektronik, annars hade jag kunnat byggt ett larm som larmar min mobiltelefon.

Liknande trådar

A
Svar
88
Visningar
14 K
R
A
Svar
3
Visningar
3 K