Songkran 2018.

 
Hej

Nu till den roliga delen av Songkran, reportage med bilder och filmer ifrån Khaosod.

7F7CAF5A-9C98-438C-ADDF-D0804EE28F28.jpeg


http://www.khaosodenglish.com/featured/2018/04/13/culture-clash-and-chaos-at-silom-songkran/

Mvh isan lover
 
Hej

Här klär man även upp nyfödda inför Songkran firandet.

Newborns and medical staff in Thailand hospital all dressed up for Songkran

61C037FD-DA5B-4A18-8862-F133D2142269.jpeg

dummy.gif

Medical staff at Paolo Memorial Hospital Chokchai 4 in Bangkok dressed the newborn babies in Thai traditional outfits ahead of the Songkran Festival. PHOTO: THE NATION/ASIA NEWS NETWORK
PUBLISHED
APR 11, 2018, 11:37 AM SGT
BANGKOK (THE NATION/ASIA NEWS NETWORK) - Medical staff members at a private hospital in Bangkok on Tuesday (April 10) went the extra mile to wear period attire and dress up newborn babies in fetching Thai traditional outfits ahead of the Songkran Festival, which begins on Friday

http://www.straitstimes.com/asia/se...thailand-hospital-all-dressed-up-for-songkran

Mvh isan lover
 
Jag drog frugan och några i släkten till templet hos oss i byn idag varmt är det.
Men det ska bli sämre väder från imorrn med kyla(30c) och åska o regn kanske tills på fredag, då blir frugan på gott humör.
Det skulle jag också bli... Idag har vi för första gången haft 40 grader och vi längtar alla efter regn och svalare väder, även om högsommaren i år varit rimlig. Vi fick regn för nån vecka sen, så helt förfärligt är det inte.. än.
 
Hej

Här klär man även upp nyfödda inför Songkran firandet.

Newborns and medical staff in Thailand hospital all dressed up for Songkran

61C037FD-DA5B-4A18-8862-F133D2142269.jpeg

dummy.gif

Medical staff at Paolo Memorial Hospital Chokchai 4 in Bangkok dressed the newborn babies in Thai traditional outfits ahead of the Songkran Festival. PHOTO: THE NATION/ASIA NEWS NETWORK
PUBLISHED
APR 11, 2018, 11:37 AM SGT
BANGKOK (THE NATION/ASIA NEWS NETWORK) - Medical staff members at a private hospital in Bangkok on Tuesday (April 10) went the extra mile to wear period attire and dress up newborn babies in fetching Thai traditional outfits ahead of the Songkran Festival, which begins on Friday

http://www.straitstimes.com/asia/se...thailand-hospital-all-dressed-up-for-songkran

Mvh isan lover

hehe..., ja alla dessa människor och i denna världen. Man brukar ju tala om i djurvälden att ex 2 av 5 överlever, jag tänker så här också, världen är grym, finns inte plats för oss alla och när jag ser dessa gullungar på bilden du gav blir jag bestört över vilken värld de växer upp till, hoppas att de får en bra resa....amen!
 
Ja du verkar ha trevlig hobby???

Hej

Hobby är väl egentligen inte rätt benämning, men jag har med spänning följt olycksstatistiken på nyår och songkran o.s.v eftersom man dom senaste 5-10 åren har infört en hel del åtgärder för att minska antalet olyckor, döda och skadade.

Tänker då på upprättande av extra mycket kontroller, alkotester och beslagtagande av tusentals fordon o.s.v i samband med dessa stora helger, många trodde ju också att det skulle leda till en förbättring, själv tillhörde jag dock dom som var tveksamma p.g.a den lättsamma inställningen till alkohol och trafik i Thailand.

Men på sikt borde väl alla åtgärder sammantaget leda till att mindre folk kör fulla och att antalet döda och skadade minskar, men dit verkar det fortfarande vara en bit.

Mvh isan lover
 
Hej

Hobby är väl egentligen inte rätt benämning, men jag har med spänning följt olycksstatistiken på nyår och songkran o.s.v eftersom man dom senaste 5-10 åren har infört en hel del åtgärder för att minska antalet olyckor, döda och skadade.

Tänker då på upprättande av extra mycket kontroller, alkotester och beslagtagande av tusentals fordon o.s.v i samband med dessa stora helger, många trodde ju också att det skulle leda till en förbättring, själv tillhörde jag dock dom som var tveksamma p.g.a den lättsamma inställningen till alkohol och trafik i Thailand.

Men på sikt borde väl alla åtgärder sammantaget leda till att mindre folk kör fulla och att antalet döda och skadade minskar, men dit verkar det fortfarande vara en bit.

Mvh isan lover
Din hyllade livsstil och frihet har ett fruktansvärt högt pris.
 
Din hyllade livsstil och frihet har ett fruktansvärt högt pris.

Hej

Thailand är ju Thailand vilket vi har konstaterat många gånger och det är inte mycket vi falanger kan göra för att ändra på, det är som vanligt bara att ta seden dit man kommer och gilla läget.

Mvh isan lover
 
Hej

En artikel ifrån The Nation där man uppmärksammar att både antalet olyckor, antal döda och skadade ökar trots alla extra insatser ifrån polisen, fungerar verkligen polisens metoder frågar skribenten sig.

  • 1b8f8201fdf6d97028d5826172e07a60-sld.jpeg

Road accidents continue higher trend even as revellers defy heat to celebrate Sonkgran
nationalApril 15, 2018 01:00
By The Sunday Nation

EVEN AS police claimed to push stricter law enforcement to suppress crimes during the Songkran Festival, the increase in the number of accidents, injuries and deaths on the road on the third day of this year’s “seven dangerous days” of the Songkran holidays raised doubts whether the preventive measures are working.
The Road Safety Centre (RSC) yesterday reported that after the first three of the seven days, the number of road fatalities, injuries and accidents were all higher than during the same period of last year.

http://www.nationmultimedia.com/detail/national/30343190

Mvh isan lover
 
Det kunde ha varit värre med döda i trafiken.
60.000 arresterade för rattfylla efter de två första dagarna med 535 beslagtagna bilar och 940 MC.
Skulle alla dessa fått fortsätta köra så torde det blivit fler olyckor. Men inte ens 30.000 arresterade i snitt per dag stoppar döden på vägarna.


http://bangkokjack.com/2018/04/14/60000-arrested-for-drunk-driving-in-two-days-of-songkran/

Hej

Ja det är detta jag tycker är lite märkligt, man trappar upp insatserna ifrån polisens sida varje år, mer kontroller, alkotester, beslagtar fordon och griper ett stort antal människor ändå ökar antalet olyckor, döda och skadade varje år.

Självklart skulle det vara värre utan polisens insatser, men traditionen verkar vara starkare än viljan att efterleva lagarna här, sen ser uppenbarligen inte gemene man i Thailand den koppling som ex.vis Svenskar ser mellan alkohol och trafik, det lär ta många år till innan Thailand är som Sverige i denna fråga.

Mvh isan lover
 
Hej

Ja det är detta jag tycker är lite märkligt, man trappar upp insatserna ifrån polisens sida varje år, mer kontroller, alkotester, beslagtar fordon och griper ett stort antal människor ändå ökar antalet olyckor, döda och skadade varje år.

Självklart skulle det vara värre utan polisens insatser, men traditionen verkar vara starkare än viljan att efterleva lagarna här, sen ser uppenbarligen inte gemene man i Thailand den koppling som ex.vis Svenskar ser mellan alkohol och trafik, det lär ta många år till innan Thailand är som Sverige i denna fråga.

Mvh isan lover
Ja med tänkande så är det som det är enkelt eller hur.Sen har ju mc å bilar ökat varje år .
 
Stoppar man 30.000 förare/dag, men antalet fordon i trafiken har ökat med ännu mer blir det svårt att få ner siffrorna och då traditionen verkar vara starkare än viljan att överleva.
Stigande inkomster har nog påverkan också.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
39
Visningar
4 K
G
A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
5
Visningar
5 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
3 K
Galten75
G
A
Svar
142
Visningar
9 K
Bossej
B
B
Svar
0
Visningar
847
Boonruam Karlsson
B
 
Tillbaka
Topp