A
Anonymius
Gäst
Jag har alltid sett @Phonta som en ärlig och uppriktig man som säger vad han tycker och tänker rakt ut. Absolut inget fel i det men jag förundras trots det över hur man kan skifta mening så pass snabbt. Ena året är Sverige helt värdelöst och nästa är det Thailand. Jag har full förståelse för att man kan ändra sig och drabbas av längtan efter sina barn men att vara så (i mina ögon) negativ är inte min stil.
Det är en bra diskussion som vi har fått i denna tråd (om än lite OT) utan personliga påhopp och det är precis så det skall vara. Jag ser fram emot vår flytt, det känns helt rätt men visst kan jag ha fel. En reträttväg kommer jag alltid att ha men jag hoppas innerligt att jag inte kommer att behöva utnyttja den, någonsin.
Absolut inget fel i det men jag förundras trots det över hur man kan skifta mening så pass snabbt
Tycker inte det är speciellt konstigt alls, dagens samhälle är mycket mer rörligt idag och skiftar snabbt och människor med den, ser man ju inte minst i politiken. Idag är det få som bryr sig om trubbiga ideologier utan idag är det mer just för dagen och mycket mer pragmatiskt. Förr var det mer statiskt och samhället var en konstant.
Idag är det nästan ett måste att kunna just vara flexibel och se mer pragmatiskt på tillvaron och jag ser det som ett plus att kunna omvärdera saker och inte fastna i gamla dogmer.