Thai Air (Exportera en Bullterrier)

Jag har alltid sett @Phonta som en ärlig och uppriktig man som säger vad han tycker och tänker rakt ut. Absolut inget fel i det men jag förundras trots det över hur man kan skifta mening så pass snabbt. Ena året är Sverige helt värdelöst och nästa är det Thailand. Jag har full förståelse för att man kan ändra sig och drabbas av längtan efter sina barn men att vara så (i mina ögon) negativ är inte min stil.

Det är en bra diskussion som vi har fått i denna tråd (om än lite OT) utan personliga påhopp och det är precis så det skall vara. Jag ser fram emot vår flytt, det känns helt rätt men visst kan jag ha fel. En reträttväg kommer jag alltid att ha men jag hoppas innerligt att jag inte kommer att behöva utnyttja den, någonsin.

Absolut inget fel i det men jag förundras trots det över hur man kan skifta mening så pass snabbt
Tycker inte det är speciellt konstigt alls, dagens samhälle är mycket mer rörligt idag och skiftar snabbt och människor med den, ser man ju inte minst i politiken. Idag är det få som bryr sig om trubbiga ideologier utan idag är det mer just för dagen och mycket mer pragmatiskt. Förr var det mer statiskt och samhället var en konstant.

Idag är det nästan ett måste att kunna just vara flexibel och se mer pragmatiskt på tillvaron och jag ser det som ett plus att kunna omvärdera saker och inte fastna i gamla dogmer.

@Phonta har ju starka åsikter. Vissa delar jag fullt ut!

Men efter några år är det ju sunt och fundera på blev det så som jag ville ha det, nu verkar han inte tycka det utan omvärderar och ska då också kämpa för att rätta till det som har blivit fel i Sverige enligt honom (och mig). Det är ju lättare att göra det i Sverige än i Thailand.

@Phonta är ju aktiv och vill uträtta något och dricker moderat, som jag förstått. Jag tror man lätt glömmer och när han varit i Sverige ett halv år kanske han omvärderar igen.

Jag som turist retar mig inte så mycket på pr*stitutionen men bor man där kanske det är annorlunda. Jonas är ju i en annan fas i livet och har kanske inte samma problem.

Jag hoppas @Phonta du skriv,er i Sverige det som ligger dig närmast av hjärtat då ... jag gillar att höra dina åsikter. I bland tycker vi lika ibland inte ...
Jag ser inte så mycket av pr*stitutionen finns inte i mitt område har inga barer i min närhet och brukar inte hålla till i den delen eller gå på sådana ställen, som sagt var Pattaya är stort.
Oftast är vi hemma efter 20:00, Soi beukaw har jag inte vart på ett år och går man på Walking Street idagens läge är det nästan bara skyltarna som talar om att det finns.
Går jag ut blir det oftast restaurang av högre klass annars glas rött hemma och frugan är alltid med ute.
Så det stör inte mig.

Senast redigerad av en moderator:
Spännande att tillhöra "faranggänget" nu efter en kvälls drickande...
Bra att du inte tar tag i min "fylleide" med viltpark. Kanske en entreprenör med samma intresse gör en kalkyl och finner det bra eller dåligt. Jag är personligen inte intresserad av jakt men vet att det finns stora pengar i det.

När jag skrev att du skulle starta en tråd ang din hemkomst så var det varken ironi, skämt eller trams. Syftet var att om du på något sätt skulle känna dig obekväm så skulle vi som känt samma sak kunna stötta dig.

Tycker ditt inlägg är tragiskt och håller dålig ton

Pjodd , läs vad du skriver .. "Börjar bli ganska poackad nu" Antar att du inte sitter och skriver på forumet när du festar med dina polare /vänner , sitter du ensam och blir "ganska packad" så tillhör du i alla fall det "faranggäng" jag menar ..
Dessutom så bör man tänka över sin sutuation , alkohol i den grad att man blir packad bör absolut vara ett socialt redskap i glada vänners lag .. I annat fall så kan det med tiden bli en dålig ocg farlig vana ....

Skriver detta av omtanke om mina medmänniskor som kanske inte ser det på samma sätt .... Ännu ;)

Pjodd , läs vad du skriver .. "Börjar bli ganska poackad nu" Antar att du inte sitter och skriver på forumet när du festar med dina polare /vänner , sitter du ensam och blir "ganska packad" så tillhör du i alla fall det "faranggäng" jag menar ..
Dessutom så bör man tänka över sin sutuation , alkohol i den grad att man blir packad bör absolut vara ett socialt redskap i glada vänners lag .. I annat fall så kan det med tiden bli en dålig ocg farlig vana ....

Skriver detta av omtanke om mina medmänniskor som kanske inte ser det på samma sätt .... Ännu ;)
Han kanske satt och tog ett glas med sin fru (eller räknas inte dom och ja vi vet din dricker inte så det behöver du inte skriva) med dagens mobiler kan man göra inlägg var som helst.
Nä det är nog bra för dig att åka till PK Sverige kan du föra dina moralpredikningar där.
Bok tips "en man som heter Ove" , läs den du kanske känner igen dig, om inte så är det en rätt kul bok. ;)

Intressant. Dax att knalla in på AA alltså;)
Tror ditt liv här i Thailand hade varit betydligt trevligare om du slutat döma människor samt göra höna av en fjäder.

Varför och hur jag drack igår behövs inte förklaras, det vet du juh redan.

Nu börjar jag bli aningen packad ocha har svårt att hitta rätt bland tangenterna...
Intressant. Dax att knalla in på AA alltså;)
Tror ditt liv här i Thailand hade varit betydligt trevligare om du slutat döma människor samt göra höna av en fjäder.

Varför och hur jag drack igår behövs inte förklaras, det vet du juh redan.
;)
Nu börjar jag bli aningen packad ocha har svårt att hitta rätt bland tangenterna...:rolleyes:

Det stämmer ganska väl med mina tidigare erfarenheter av att flyga med Thai. Som sagt, jag är inte det minsta orolig inför sommaren, inte ens för det tekniska.

Detta är inte det forumet med mest objektiva skribenter vill jag påstå , bar tror ni gör att Thai Air är bannade i USA samt varför har Europa nedgraderat Thai Air fler klantigheter och de är körda även i Europa .......

Berra !!Du är ju för fn kapten , om du har den inställningen till vad som är säkerhet så skulle i alla fall inte jag segla med Dig :) Bara maten är god samt fritt dricka så funkar det för Thailands fruars Faranger .....

Det är ju fasen patetiskt , bara en Thai anställd matar en äldre man så klassar nu bolaget som ett bra bolag

jag ser det som viktigast att de har kompetens inom bolaget och de har de visat att de EJ har

Senast redigerad av en moderator:
Detta är inte det forumet med mest objektiva skribenter vill jag påstå , bar tror ni gör att Thai Air är bannade i USA samt varför har Europa nedgraderat Thai Air fler klantigheter och de är körda även i Europa .......

Berra !!Du är ju för fn kapten , om du har den inställningen till vad som är säkerhet så skulle i alla fall inte jag segla med Dig :) Bara maten är god samt fritt dricka så funkar det för Thailands fruars Faranger .....

Det är ju fasen patetiskt , bara en Thai anställd matar en äldre man så klassar nu bolaget som ett bra bolag

jag ser det som viktigast att de har kompetens inom bolaget och de har de visat att de EJ har
Nu skall jag också vara ärlig och tala rakt ut. Jag har full förståelse för dina erfarenheter med hunden, deras sätt att hantera detta är självfallet under all kritik. Rent ut sagt uruselt.

Att det är fri dricka på Thai Airways skiter jag personligen fullständigt i eftersom jag på sin höjd dricker ett par glas vin och dessa har jag råd att betala för om det skulle behövas. Nej, efter sådan kritik som Thai har fått så måste säkerheten skärpas eftersom bolaget kommer att ha dom internationella myndigheternas ögon på sig framöver.

Vad gäller säkerheten på mitt fartyg så ligger den på topp precis som inom andra tankrederier. Vore så inte fallet hade vi varit "Out of business" för länge sedan. Tro inget annat!

Jag läste lite på amerikanska sajter om att Thai Airways blivit bannade. Så var det inte riktigt. Däremot har Thailands motsvarande luftfartsverk blivit nedgraderade, då FAA (USAs motsvarighet) tycker att Thailand inte efterlever överenskommelserna i säkerheten.

The country either lacks laws or regulations necessary to oversee air carriers in accordance with minimum international standards, or its civil aviation authority—a body equivalent to the FAA for aviation safety matters—is deficient in one or more areas, such as technical expertise, trained personnel, record-keeping, or inspection procedures.

De får dock flyga vidare på befintliga linjer men inte sätta upp nya linjer mot USA. Idag har de linjer till USA men dessa flygs numera av All Nippon Airways. de hade en nonstop flight från Bangkok till Los Angeles fram till i höstas då de la ner den pga för hör konkurreras.

Berra , detta med Ditt fartyg samt befälsskap var naturligtvis inte allvarligt menat utan mer som att jag vet att du som kapten på ett fartyg ALLTID måste sätta säkerheten främst , så läs vad FFA ansåg
"då FAA (USAs motsvarighet) tycker att Thailand inte efterlever överenskommelserna i säkerheten. "

Därför lite förvånad att du litar på dem , men naturligtvis upp till dig ....................

Har själv flugit med flera bolag och jag kan inte påstå att Thai är märkbart sämre (ser ingen skillnad alls).
Kanske någon här kan förklara djupare vad Usa menar med säkerheten? är det relaterat till dåligt underhåll av maskinerna eller tycker dom att Thai är släpphänta med att skicka ombord skäggiga människor med turban och konstig vätska i skorna ? eller ?
Det är lätt att skriva saker utan att presentera fakta, finns fakta så skriv de då eller länka så man kan få ett nyanserat svar.

Har själv flugit med flera bolag och jag kan inte påstå att Thai är märkbart sämre (ser ingen skillnad alls).
Kanske någon här kan förklara djupare vad Usa menar med säkerheten? är det relaterat till dåligt underhåll av maskinerna eller tycker dom att Thai är släpphänta med att skicka ombord skäggiga människor med turban och konstig vätska i skorna ? eller ?
Det är lätt att skriva saker utan att presentera fakta, finns fakta så skriv de då eller länka så man kan få ett nyanserat svar.
.. is deficient in one or more areas, such as technical expertise, trained personnel, record-keeping, or inspection procedures

hehe..., visste att det skulle bli reaktioner. Att en steward har gott hjärta och visar medmänsklighet har ju inget med eventuella säkerhetsproblem att göra utan jag la in länken för att det är Alla Hjärtans Dag.

Det är som jag påpekat innan, ni tolkar inlägg som det passar er och inte för vad det egentligen handlade om, jag gjorde detta som ett litet test för att bevisa min tes, att ni tolkar in det ni tycker passar bäst.

Liknande trådar

M
Svar
3
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp