Som jag bett om innan.. Gör gärna inlägg med traskriberingar och svensk text förklaring...,
...vi gör ju detta Pepsi
Men jag har inte sett ett enda inlägg än som delger andra kunskaper inom thai...!!!
,
jo var inte så otålig chaa chaa
En del har synpunkter på om man missat en krummelur ovan en konsonant... meeeen...
Inga egna inlägg där man delar med sig av språket...,
se nedan
De här två tycker jag inte har med varandra att göra, även om man inte själv bidrar med egna fraser eller kunskaper har man rätt att påpeka eventuella brister eller fel!
Lyco och Banglassi har gjort mycket bra inlägg ... men i övrigt inte myckat att glädjas av...
De är mycket kunniga i språket Thai.. De klagar inte utan förtydligar ev frågor..
Tycker jag klagar jämt och ständigt, fråga Suriya...hahaha.
Förstått att flera är experter på det mesta om thailand ... så då vore det kul om dessa experter delar med sig av sin kunskap inom språket THAI språket med ...!! 

Delar man inte med sig så bör man inte i heller ha synpunkter på andras inlägg...
Pepsi jag ser inget motsatsförhållande här, man kan mycket väl ha åsikter samt påpeka saker och ting utan att för den skull bidra med något. Att ha synpunkter samt kritik eller annat är väl också att bidra med något, eller hur?
Jag själv bidrar ju inte ofta med egna saker, material i form av fraser eller utbildande saker (räkna bort Språka Thai Chai Mai), utan jag svarar hellre på andras frågor eller inlägg och kommenterar. Så jag skall inte ha synpunkter jag heller?
Jag tycker tvärtom, ju mer synpunkter desto roligare blir det!!
Pespi du skall veta att i detta forum och alla andra forum om Thai, har språket rabblats tusen gånger om samma fraser, samma ord, samma eviga omtagning alltid.
Alla tror att det uppfunnit något nytt, men det är samma Thai som alltid, samma fraser återigen.
Sen kommer en ny medlem och skall köra samma vända igen, om du letar upp alla inlägg och trådar här i detta forum får du upp säkert tio trådar med samma gamla fraser som någon redan gjort, men alla tror att det är något nytt, men så upptäcker man att det inte är det och så glömmer man det tråden och suckar och går vidare.
Det var gångbart för 20 år sedan, nu har vi alla faranger varit i Thailand i många år och det är inte längre exotiskt eller mystiskt och språket är inte mystiskt längre utan halva världen kan snart Thai.
Vad jag vill se är mer utav diskussioner om Thaispråket, så som jag i ovanstående inlägg om "jag vill" t ex, halva jordens befolkning vet redan vad "sabaai" betyder. Alltså jag vill lyfta språket till en annan nivå.
Mer av diskussioner kring ord eller fraser, vad betyder de egentligen, hur har de uppkommit, var kommer de ifrån, hur skall vi använda verb, substantiv mm. Du efterlyser grammatik, men gör det då, att bara ge fraser som redan finns i hundra olika upplagor är ju ingen grammatik, förklara grammatiken för oss, kan du det Pepsi?