Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Nu ska nog frugan på 60-70 tals fest med flowerpower tema:)
20220115_090617.jpg
 
Frugan behöver åka till släktens sjukhem i dag. Blir några timmar vid datorn för min del. Blir läggdags tidigt i dag eftersom vi ska gå upp kl 4 för att åka "Dödens Järnväg" som avgår 6.30. Ett av de sista tågen från gamla stationen i BKK. Jag uppskattar den gamla för dess fina byggnader. Den nya ser stor och pampig ut och har används ett tag för vaccinationer. Ska bli spännande att se den invändigt.
 
Frugan behöver åka till släktens sjukhem i dag. Blir några timmar vid datorn för min del. Blir läggdags tidigt i dag eftersom vi ska gå upp kl 4 för att åka "Dödens Järnväg" som avgår 6.30. Ett av de sista tågen från gamla stationen i BKK. Jag uppskattar den gamla för dess fina byggnader. Den nya ser stor och pampig ut och har används ett tag för vaccinationer. Ska bli spännande att se den invändigt.
Den nya, Bang Sue Grand station, har haft trafik med pendeltåg till Rangsit och en linje söderut, som startade förra året. Jag fick min första dos vaccin där.
 
Är en del folk här men dom flesta sitter lite längre bort, syns dåligt på bilden.
Här brukar aldrig vara knökfullt, mest folk från området omkring, vi bodde ju 300-500m upp på gatan här innan.
Nu skall vi hemmåt dock frugan vill hem och passar bra för jag fick precis paket från Lazada, riser så jag kan installera kortet jag köpte på Terminal 21.
Så tillbaks till gruvan.

20220115_133710.jpg
 
Jag steg upp tidigt som vanligt, vilade lite efter frukosten. Sen iväg och handlade till oss och min mor. Hem och städade. Sambon fixade kotletter till middagen och nu gör jag korv stroganoff som jag kommer att portionera ut till lunchlådor och även ge mor en portion i morgon.
Nu under tiden är det trav och vitt vin
 
Kom upp till Udon igår kväll och firade det med att supa till på Day&Night. Någon här sa att vägarna norr om Korat var så bra. Jag har bevis att dom är helt jävla kassa att köra på nu måste jag byta däck fram. Jävla Yokohama tål inte så mycket stryk som Michelin som sitter på bak. Bytte däck för precis 1 år sedan nu. Resan tog 10 timmar. Gjorde 3 korta stopp för mat och bränsle.

20220115_223729.jpg


20220115_223703.jpg


20220115_223623.jpg
 
Kom upp till Udon igår kväll och firade det med att supa till på Day&Night. Någon här sa att vägarna norr om Korat var så bra. Jag har bevis att dom är helt jävla kassa att köra på nu måste jag byta däck fram. Jävla Yokohama tål inte så mycket stryk som Michelin som sitter på bak. Bytte däck för precis 1 år sedan nu. Resan tog 10 timmar. Gjorde 3 korta stopp för mat och bränsle.

20220115_223729.jpg


20220115_223703.jpg


20220115_223623.jpg
Dom verkar prisvärda dom däcken 5555 ;)
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp