Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Mkt förseningar med Air china på den routen. 2h + varannan dag typ. Hoppas ni lyfter i tid. Ser iaf bra ut än så länge.
Trevlig resa
Screenshot_20240427_193809_Flightradar24.jpg
Screenshot_20240427_193904_Flightradar24.jpg
Gör mig inget, en dags försening lite återbetalning, jag har inte bråttom.
Sist blev det 1000kr + 1000kr + 6800kr.
 
Tankbil, nu är det torrt I vattenfall, dammar och brunnar.
Köpte 6 m3 /700 baht. Är väl en föråds tank på ca 15 m3 under garaget och nåt liknade till poolen. Det är nog det stora samtalsämnet värmen och bristen på vatten. Fler hus och hotell bidrar ju med.
Grannen grävde några dammar i ån för bevattning av trädgården. Tog en tur ned till stranden och 3 söndags öl.
Börjar bli dags att knyta ihop säcken hemmåt på onsdag. Tja denna gång har gått i lathetens tecken.

20240428_153603.jpg
 
Tankbil, nu är det torrt I vattenfall, dammar och brunnar.
Köpte 6 m3 /700 baht. Är väl en föråds tank på ca 15 m3 under garaget och nåt liknade till poolen. Det är nog det stora samtalsämnet värmen och bristen på vatten. Fler hus och hotell bidrar ju med.
Grannen grävde några dammar i ån för bevattning av trädgården. Tog en tur ned till stranden och 3 söndags öl.
Börjar bli dags att knyta ihop säcken hemmåt på onsdag. Tja denna gång har gått i lathetens tecken.

20240428_153603.jpg
Ingen vattenbrist i paradiset. Vattentanken är full. :thumbsup:
 
Ingen vattenbrist i paradiset. Vattentanken är full. :thumbsup:
här i byn samlade vi ihop 1000 bath var och sen grävdes det tv st riktigt stora dammar straxt utanför byn , säkert 8 m djupa, kommunen grävde den ena samt vi i byn bekostade den andra, billigt när grävarn ändå var där , kommunen fick ju betala fö transporten , Nu har vi i stort sett obegränsat med vatten då dessa fylldes med en stor djäkla dieselpump från floden ca 1 km därifrån floden har vi inte mycket i men dammarna är ganska fulla, skall ta några bilder under dagen som jag kan lägga in här
 
Här I obygden på väg till poolen där jag simmar har de börjat med nymodigheter, U -sväng under motorvägen och det är ju bra med tanke på trafiksäkerhet men hur ska man kunna vända om det kommer rikligt med regn och den här undersvängen blir vattenfylld har de nog inte tänkt på, då blir det långt att köra.
20240428_092150.jpg
20240428_092109.jpg
 
Här I obygden på väg till poolen där jag simmar har de börjat med nymodigheter, U -sväng under motorvägen och det är ju bra med tanke på trafiksäkerhet men hur ska man kunna vända om det kommer rikligt med regn och den här undersvängen blir vattenfylld har de nog inte tänkt på, då blir det långt att köra.
20240428_092150.jpg
20240428_092109.jpg
Så där byggs det på mååånga ställen nu då de bygger nya vägar , sett just detta på massor av ställen, ja du . tänka först handla sen är inte Thailändares styrka
 
Så där byggs det på mååånga ställen nu då de bygger nya vägar , sett just detta på massor av ställen, ja du . tänka först handla sen är inte Thailändares styrka
Tycker lösningen är riktigt bra. Så har dom gjort på Sukhumvit på flera ställen, helt suveränt när rödljuset försvann och bypass ovanför. Korsningen där Långeman förolyckades har inget rödljus idag och är en bra mycket bättre lösning. Hur det blir när det regnar har jag ingen aning om.
Körde ju in till kompisen i Jomtien från Bang Saray några gånger. Bra mycket smidigare mot förr även om det inte var helt färdigt.
 
Här I obygden på väg till poolen där jag simmar har de börjat med nymodigheter, U -sväng under motorvägen och det är ju bra med tanke på trafiksäkerhet men hur ska man kunna vända om det kommer rikligt med regn och den här undersvängen blir vattenfylld har de nog inte tänkt på, då blir det långt att köra.
20240428_092150.jpg
20240428_092109.jpg
På den vägen är det väl inte så svårt att vända
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp