Vagen fran Isaan till Pattaya

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Skall ner till Pattis om tva veckor ,dvs runt den 27 oktober,funderar pa hur vagarna ser ut .Kommer att kora hoj ner och kor over Korat till cabin Buri sen 331 an till Pattis.Vagarbeten ar inte kul,speciellt inte fullt med nysprutad asfalt. :D
tacksam for fortlopande info i denna trad

"Phonta " sa:
Skall ner till Pattis om tva veckor ,dvs runt den 27 oktober,funderar pa hur vagarna ser ut .Kommer att kora hoj ner och kor over Korat till cabin Buri sen 331 an till Pattis.Vagarbeten ar inte kul,speciellt inte fullt med nysprutad asfalt. :D
tacksam for fortlopande info i denna trad

Den är nog inte farbar eftersom du inte får några svar

Min svåger körde bil idag från Rayong till Nong Bua Lamphu. Strax innan man kommer till bergen där Isaan startar när man kommer söder från var det stopp, bara traktorer och dylika fordon, enligt min fru, fick åka vägen, så svågern fick åka runt!

Snarare sa att folk inte vet ,,jag hinnrr nog med detts ockssl borde ju begripit att det mesta blev roligt
for somliga .

JANNES svar ar lite forbryllande,aka runt ? Ddu menar over BKK,den vagen ar ju helt bortspolad 8)

Skall åka halva den vägen den 21 oktober,från Koratt till Ko Chang.

Tror inte det är någon fara, hög tryck nu så det rinner nog undan.

Men kommer att kolla läget i slutet av nästa vecka.

Har en del referens punkter hemma vid, där har det avstannat.

Får väl se om några dagar om nivån på vatten flödet sjunket.

Du skall ju iväg en vecka senare än mig, så no problema.

Tack for ett seriost svar Golden ;), kora min hoj pa skitvagar ,nej tack :(

Att stalla en fraga har borde ju ge adekvata svar ,vilket det nu aven gorde.....

Aven har 130 km norr om Dig har det slutat regna ca 18 grader pa morgonen idag ,nu lite varmare.
Tanker att regnperioden nu ar slut

"Phonta " sa:
Tack for ett seriost svar Golden ;), kora min hoj pa skitvagar ,nej tack :(

Att stalla en fraga har borde ju ge adekvata svar ,vilket det nu aven gorde.....

Aven har 130 km norr om Dig har det slutat regna ca 18 grader pa morgonen idag ,nu lite varmare.
Tanker att regnperioden nu ar slut
Var ute nu och tittade på matar sojen som går genom byn där brukar ha översvämning var tredje år.Så var tredje år får barnen ha roligt o bada. både på vägen samt de intilliggande fälten.
Men på lördag tror jag det är färdig badat.
Så nästa bad kan ju ta några år.
I Korat har det inga problem varit, så jag funderar på vart vårat vatten kommer från.

"Phonta " sa:
Snarare sa att folk inte vet ,,jag hinnrr nog med detts ockssl borde ju begripit att det mesta blev roligt
for somliga .

JANNES svar ar lite forbryllande,aka runt ? Ddu menar over BKK,den vagen ar ju helt bortspolad 8)
Nej Phonta inte via Bangkok och inte via Kambodja heller :D utan några km runt ... dvs inga stora problem ... det var huvudgatan i en tätort som var avstängd.

Som det nu der ut sa lar det droja innsn jag kommer net till pattis ,vstten overallt ???

Har du någon mer info.

Skall ju själv åka måndag 304 till Kabin Buri, drar där av på 33 sedan 317 till Ko Chang.

Nari beräknas nu efter morgonens Thailändska nyheter ta en sydligare bana ..dvs söder om Surin , detta innebär förmodligen att den pga av storleken (vidden) kommer att drabba BKK samt ev även ner till Chonburi , det har regnat kraftigt i Khon kaen i natt dock inte lika mycket här hemma runt Phon , vi kom hem vid 12 tiden . Vi får se , enligt min gumma har man sagt att man som trafikant skall iaktaga försiktighet , stora vattensamlingar är inte bra i höga farter ,vilket är bekant för normalbegåvade faranger ,dock tydligen inte för flertalet Thaiförare efter vad jag såg idag ...Skrämmande 140km/minst vid rigtigt hårt regn , själv håller jag då max 70/80 km 7tim

"Phonta " sa:
Nari beräknas nu efter morgonens Thailändska nyheter ta en sydligare bana ..dvs söder om Surin , detta innebär förmodligen att den pga av storleken (vidden) kommer att drabba BKK samt ev även ner till Chonburi , det har regnat kraftigt i Khon kaen i natt dock inte lika mycket här hemma runt Phon , vi kom hem vid 12 tiden . Vi får se , enligt min gumma har man sagt att man som trafikant skall iaktaga försiktighet , stora vattensamlingar är inte bra i höga farter ,vilket är bekant för normalbegåvade faranger ,dock tydligen inte för flertalet Thaiförare efter vad jag såg idag ...Skrämmande 140km/minst vid rigtigt hårt regn , själv håller jag då max 70/80 km 7tim

Men Pontha då, såg du inte att dom hade vattenskidor under bilen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
2 K
Anonym
A
P