Har du kollat med rådhuset/stadshuset om du gifte dig borgligt eller pastorsexpedition och du gifte dig kyrkligt om de kan skiva ut ett äktenskapsbevis? Jag har läst att någon gjort så på annat forum om visum. Jag har även läst att det ska gå att få Non O familjevisum med svenskt vigselbevis eller personbevis där det framgår vem man är gift med. Men fråga Thailändska ambassaden i Stockholm vad de kräver för att vara säker. Jag har via deras Facebook skickat meddelande och ofta fått svar på någon timma.Tack för alla svar.
Det jag har fått stämplat av thai ambassaden i Sverige är ett utdrag ur familjeregistret och ett personbevis som är översatta och legaliserade av UD
Royal Thai Embassy Stockholm | Stockholm
Royal Thai Embassy Stockholm, Stockholm. 37 030 gillar · 852 pratar om detta · 3 116 har varit här. Visiting Address: Floragatan 3, 114 31 STOCKHOLM Mailing Address: Box 26220, 100 40 STOCKHOLM
www.facebook.com
Att söka extension baserat på Non O married är ju lite krångligare än pensionärvisumet vad jag förstår men knappast ogörligt har man gjort det en gång så har man ju sedan koll på vilka papper som krävs. Det går ju annars att söka 60 dagars förlängning och vissa säjer att det går att göra flera gånger efter varandra.