Ja, då ska man försöka sammanfatta en vecka hos Kurant. Låter sig detta göras? Jag vet inte, men jag ska försöka.
Det började med propellerkärra och slutade med lastfartyg, så mycket vet jag i varje fall.
Därimellan har jag åkt i det mesta känns det som men huvudsakligen i någon form av konservburk kopplad till en mc. Måste säga att det är imponerande att lyckas stuva in en 2m norrlänning, mig samt fru Kurant + 3 personers packning i denna för färd i ett par timmar på inte allt för plana vägar.
Givetvis ägnade jag mig åt sightseeing i fantastiska miljöer
Men mest tid ägnade jag åt mina huvudintressen, dvs äta fantastisk mat och umgås med glada och intressanta människor.
Som denna arma kvinna som med en ängels tålamod snor ihop en lokal milkshake till två halvlulliga "Canos" samtidigt som hon måste se till att inte 3 ungar, 1 get samt 3 killingar knycker ingredienserna för henne. Oförglömligt!
Jag har haft en jävligt kul vecka helt enkelt!
Och precis som när jag besökte Ubon så blir jag rörd över hur Kurant med "familj", det blev ganska fort omöjligt att hålla rätt på alla onklar, mostrar, fastrar, etc., tog emot mig som främling och lät mig vara med i gemenskapen i en vecka. Det glömmer jag aldrig.
Förresten är det ju allmän sanning i byn att Kurant är min far!

En sanning jag gärna delar.