Billiga resor Sverige-Thailand. Thailand-Sverige.

Någon av det här blir det för mig Bra pris till phuket med 30 kg bagage

Screenshot_20230512-205852_momondo.jpg

Verkar ha kommit ett EU domslut mot SAS i Onsdags? Har inte läst om det innan i svensk media, se om det hotar återupprättandet av linjen mellan Köpenhamn-Bangkok.

Jag tog bort några inlägg som antydde politik. Vi skall försöka bli hårda med att hålla dylikt till politiktavlan. Det räcker med en tändande gnista för att diskussionen skall börja på fel ställe. Priser förr i tiden har åtminstone med ämnet att göra i högsta grad, det kan vara intressant att göra jämförelser.

Jag fattar inte hur ni kommer ihåg vad ni betalade för plåtarna så långt tillbaka i tiden. Minns knappt vad näst senaste thailands biljetten gick loss på. Den senaste mins jag för den svider fortfarande :laugh2:
Jag sparar de flesta biljetter jag får som bilaga i email i en särskild mapp, även reseförsäkringar.
Inga problem att gå tillbaka 15år.

Oj vad intressant om flygpriser för 20, 30, 40 år sedan och tidigare. NOT!

I dessa tider när matpriser och bränsle, el och annat blir allt dyrare är det väl intressant att minnas tider när saker var billigare.

Men det är klart bor man i Udon och kan leva på nudelsoppa för 7 kronor om dagen och 500 kronor el i månaden spelar väl inte priser så stor roll?

BTT

I dessa tider när matpriser och bränsle, el och annat blir allt dyrare är det väl intressant att minnas tider när saker var billigare.

Men det är klart bor man i Udon och kan leva på nudelsoppa för 7 kronor om dagen och 500 kronor el i månaden spelar väl inte priser så stor roll?

BTT
Varför bor du inte i Udon då?

Borde lösa allt.

Udon hade jag aldrig bosatt mig i även om jag kunnat.

Skulle man nån gång bo mer permanent i Thailand så blir det ett billigt rum i Naklua med närhet till seven eleven och soppståndet.

BTT
Ja den reprisen har du tuggat om om igen, sen du sist var i Thailand på nittiotalet.

Starta en egen forumdel om dina erfarenheter och bravader från svunna tider.

Berralund kan flytta inläggen dit.

Nostalgi från en svunnen storhetstid.

Sist jag kollade låg det just i Thailand.

Thailand är bäst!
Du har inte funderat på att byta upp dig nu när ryssarna och kineserna väljer att köpa upp allt som går i Pattaya för att säkerställa sina tillgångar i ett vänligt land utan risk för att dom blir frysta.

Udon är ett bättre ställe men utan hav om du gillar att bada.

Du har inte funderat på att byta upp dig nu när ryssarna och kineserna väljer att köpa upp allt som går i Pattaya för att säkerställa sina tillgångar i ett vänligt land utan risk för att dom blir frysta.

Udon är ett bättre ställe men utan hav om du gillar att bada.
När var du i Pattaya sist på 90 talet? Och vad man förstått av dina skriverier så har du inte ens varit i Pattaya utan i Jomtien och din nutida erfarenhet av staden är internetbaserad.
Undrar också var alla dom där Kineserna och Ryssarna är som köper upp allt??
Men du verkar dock ha starka känslor av en stad vilken din erfarenhet i största del kommer från att sitta i en bar i Jomtien.

När var du i Pattaya sist på 90 talet? Och vad man förstått av dina skriverier så har du inte ens varit i Pattaya utan i Jomtien och din nutida erfarenhet av staden är internetbaserad.
Undrar också var alla dom där Kineserna och Ryssarna är som köper upp allt??
Men du verkar dock ha starka känslor av en stad vilken din erfarenhet i största del kommer från att sitta i en bar i Jomtien.
Senaste i Pattaya var 2016 och ungefär tio gånger innan.
Har bott ungefär lika många gånger i Pattaya som i förorten Jomtien.
Har troligen mer erfarenhet än du av utelivet i området.

Men att ryssarna och kineserna väljer Pattaya med omnejd för investeringar är inte någon hemlighet.

Senaste i Pattaya var 2016 och ungefär tio gånger innan.
Har bott ungefär lika många gånger i Pattaya som i förorten Jomtien.
Har troligen mer erfarenhet än du av utelivet i området.

Men att ryssarna och kineserna väljer Pattaya med omnejd för investeringar är inte någon hemlighet.

Att dom köper bostäder i Pattaya vet jag mycket väl men på dig låter det som väller in och köper upp allt.
Än vad jag ser så är det mycket mindre Kineser här än sålänge än innan pandemin.
Men dom kommer nog.
Ryssarna känns som dom vart fler än Kineserna i år men inte fler än innan pandemin så inget nytt.
Och dina erfarenheter av Pattaya ger jag inte mycket för, låter mer som du bara vart i Jomtien några gånger för 7 år sen och tillbaks och då bara suttit på bar mesta av tiden, så du har barerfarenhet.

Att dom köper bostäder i Pattaya vet jag mycket väl men på dig låter det som väller in och köper upp allt.
Än vad jag ser så är det mycket mindre Kineser här än sålänge än innan pandemin.
Men dom kommer nog.
Ryssarna känns som dom vart fler än Kineserna i år men inte fler än innan pandemin så inget nytt.
Och dina erfarenheter av Pattaya ger jag inte mycket för, låter mer som du bara vart i Jomtien några gånger för 7 år sen och tillbaks och då bara suttit på bar mesta av tiden, så du har barerfarenhet.
Faktiskt mest ute i Pattayas nattliv.
Fanns inga bra stränder någonstans i området heller.

Försök inte göra Pattaya till ett paradis för barnfamiljer på semester.

Ryktet om Sin City sitter djupt överallt och försvinner inte över en natt.

Nu med fri cannabis vallfärdar en ny grupp till paradiset.

Häng med i utvecklingen eller byt upp dig till Udon.

Faktiskt mest ute i Pattayas nattliv.
Fanns inga bra stränder någonstans i området heller.

Försök inte göra Pattaya till ett paradis för barnfamiljer på semester.

Ryktet om Sin City sitter djupt överallt och försvinner inte över en natt.

Nu med fri cannabis vallfärdar en ny grupp till paradiset.

Häng med i utvecklingen eller byt upp dig till Udon.
Har alldrig rekomenderat barnfamiljer att åka till Pattaya på semester, rekomenderar jag nog mer Phuket för en barnfamilj.
Men att bosätta sig så rekomenderar jag Pattaya för barnfamiljer.
Hur många av stränderna har du vart på i Pattayaområdet? Är ju 7st mellan Naklua och Jomtien, Pattaya beach var heller inte utbyggd när du var här sist.
2016 och tillbaks till jag flyttade dit var jag ute flera gngr i veckan så känner med till bardelen från dom åren, är 2017 när yngste föddes vi slutade gå ut.

Och aldrig skrivit något negativt om Udon?

Senast ändrad:

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
2 K
Lhon Gen
L

Tillbaka
Topp