Billiga resor Sverige-Thailand. Thailand-Sverige.

Säkert iofs dyrare för mig i kronkurs nu då jag betala i baht och kronan har ju gått ner mer så kanske 8k nu.

Då är ju priset på biljetter till Thailand billigt nu om man jämnför inkomst idag mot 20,30,40 år sedan och tidigare?
Eller är biljetterna dyra till Thailand nu tycker du?
Eller vad menar du?
Självklart menar jag att gårdagens priser är helt ointressanta! Vad som är intressant är naturligtvis dagens och morgondagens priser och hur man hittar de billigaste.

När skall du flyga, jag har bokat mina resor fram till Nov nu, runt 7k och fått billigast med LH men bokat från Gbg och var med LH billigare än från Stockholm.
Bara Juli resan och December jag inte bokat än.
Dyrare i sek/nok nu menade jag och fick rätta, köpte innan sista fallet.

Självklart menar jag att gårdagens priser är helt ointressanta! Vad som är intressant är naturligtvis dagens och morgondagens priser och hur man hittar de billigaste.
Som priserna är nu så undvik Juli iaf i år om inget sker, efter Juli halvering och 7-8k med vissa bolag.
Om du bokar nu.

Som priserna är nu så undvik Juli iaf i år om inget sker, efter Juli halvering och 7-8k med vissa bolag.
Om du bokar nu.
Och det är inte dyrt 3500-4000kr per väg.
Kan ju jämföra vissa skandinaviska priser för dom ombord, färöarna -Stavanger en väg 5300kr, Göteborg - Stavanger 2000kr, nord norge till syd norge 5000-10.000kr en väg.
Kollar man distans så billigt.
Men finns ju förklaring till det (killgissar) mest bränsleåtgång är troligtvis vid take off och landing och färre passagerare som skall dela på kostnaden., och i vissa fall antalet passagerare.
Jag har flygit med nästa tomma plan vissa månader, man vet när och höjer för att uppehålla rutt.

Precis. Alltid när Sverige har skollov så går priserna upp ifrån Sverige till Thailand.
Förr () så skilde det några tusen kr om man köpte och ville flyga v25 mot v 28 när industri semestern började.
Tror inte det beror på skollovet i Sverige.
Inte många som åker till Thailand i Juli från Europa.
Men jag tror du har delvis rätt för alla internationella skolor följer Europeiskt och amerikanskt läroschema och har lov samtidigt som tex Sverige.
Stor del av sonens klasskamrater när han gick på The Regent flög till Europa eller USA på semester med familjen för att hälsa på familj och släkt.
Motsatt tryck.
Det ser man ofta om man bokar enkelbiljett, viss tid billigt mot asien dyrt retur och tvärtom.

Och det är inte dyrt 3500-4000kr per väg.
Kan ju jämföra vissa skandinaviska priser för dom ombord, färöarna -Stavanger en väg 5300kr, Göteborg - Stavanger 2000kr, nord norge till syd norge 5000-10.000kr en väg.
Kollar man distans så billigt.
Men finns ju förklaring till det (killgissar) mest bränsleåtgång är troligtvis vid take off och landing och färre passagerare som skall dela på kostnaden., och i vissa fall antalet passagerare.
Jag har flygit med nästa tomma plan vissa månader, man vet när och höjer för att uppehålla rutt.
Många flygbolag transporterar gods också. Färre passagerare, mera plats för gods. Air cargo.

Men jag tror du har delvis rätt för alla internationella skolor följer Europeiskt och amerikanskt läroschema och har lov samtidigt som tex Sverige.
Stor del av sonens klasskamrater när han gick på The Regent flög till Europa eller USA på semester med familjen för att hälsa på familj och släkt.
Motsatt tryck.
Det ser man ofta om man bokar enkelbiljett, viss tid billigt mot asien dyrt retur och tvärtom.
Sedan också har man mellanlandning, så konkurerar man med alla resmål i Europa.

Men tex Thaiair som har en take off och en landning borde kunna lägga sig mycket lägre än andra bolag som har 2 take off och 2 landing bränslemässigt.

Motsatt tryck.
Jo. Alla som män som bor i Sverige med en thaifru och ev barn. Kan bara åka till Thailand när det är skollov.

Jo. Alla som män som bor i Sverige med en thaifru och ev barn. Kan bara åka till Thailand när det är skollov.
Det är sant men vet inte om resandet hitåt är lika stort då?
Jag vet bara om vad jag sett här och majoriteten drog till Europa och USA då runt Juli på semestern av expat som jobbade och hade barn på internationell, samma ledifhet som väst och gäller inte bara Thailand, mycket anslutningsflyg från resten av SEA går ju från Bangkok.
Som sagt, gissar lite och kan se flera orsaker

När hela världen haft en inflation på 10-20% så vore det konstigt om inte det påverkar flygpriser också.

Priserna har alltid varit högre i juli och under jul/nyår. Inget som kommit nu.
Nu är priserna dyrare på samtliga månader och extra dyra runt helger som nyår, kinesiska nyåret, skolloven och påsk.

Genomsnittspriset på över 600 av världens mest populära flygrutter steg med 27,4 procent i årstakt i februari.

Så inflation är nog största boven.

Nu är priserna dyrare på samtliga månader och extra dyra runt helger som nyår, kinesiska nyåret, skolloven och påsk.

Genomsnittspriset på över 600 av världens mest populära flygrutter steg med 27,4 procent i årstakt i februari.

Så inflation är nog största boven.
Prisökningar är per definition Inflation. Oberoende vad prisökningen beror på.

Det är fortfarande lika billigt att flyga till USA som tidigare, där finns tydligen ingen "inflation".

Extra dyrt blir det i juli och jul/nyår.
Får kolla runt och datum, kollade nu resa som passade i Dec-Jan på lufthansa, skiljde sig över 5k i pris sek om jag bytte datum 2 dagar.
Google har också en sökfunktion som heter google travel, den är hyfsat bra på hitta billigast med och sen ger valfunktion vilka man vill boka via.
Där kan man med välja valuta.

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
2 K
Lhon Gen
L

Tillbaka
Topp