Billiga resor Sverige-Thailand. Thailand-Sverige.

Ja många påstår att Pattaya är det riktiga Thailand.

Var ligger det riktiga Thailand?

Det är väl det riktiga Thailand även på dom flesta ställen i och runt Pattaya?

Jag vistas tusen gånger hellre på soi 8 eller soi 7 i Pattaya än någonstans på landsbygden. Även Krabi town och Ao Nang beach är ju oerhört trista ställen i jämförelse med det folkliv och nattliv som finns i central Pattaya.
Vill man bli utråkad och börja supa ska man åka ut på landsbygden och sätta sig i ett hus där folket lägger sig att sova klockan åtta på kvällen och är uppe och bankar i morteln för frukost innan fan själv har vaknat.

Det du kallar det riktiga Thailand kallar jag för det tråkiga och trista Thailand.

BTT

Jag fattar inte hur ni kommer ihåg vad ni betalade för plåtarna så långt tillbaka i tiden. Minns knappt vad näst senaste thailands biljetten gick loss på. Den senaste mins jag för den svider fortfarande :laugh2:

Jag har aldrig kommit under 10.000kr vad jag minns. Läget är således oförändrat för egen del.
Det är bra att även övriga får betala vad det egentligen ska kosta b

Var ligger det riktiga Thailand?

Det är väl det riktiga Thailand även på dom flesta ställen i och runt Pattaya?

Jag vistas tusen gånger hellre på soi 8 eller soi 7 i Pattaya än någonstans på landsbygden. Även Krabi town och Ao Nang beach är ju oerhört trista ställen i jämförelse med det folkliv och nattliv som finns i central Pattaya.
Vill man bli utråkad och börja supa ska man åka ut på landsbygden och sätta sig i ett hus där folket lägger sig att sova klockan åtta på kvällen och är uppe och bankar i morteln för frukost innan fan själv har vaknat.

Det du kallar det riktiga Thailand kallar jag för det tråkiga och trista Thailand.

BTT

Du får åtminstone ett halvt rätt.
Det fina med Thailand är att det är väldigt enkelt att förflytta sig.
Pattaya är ok eftersom man kan ha det riktigt bonnigt eller så kan man ge sig in i smeten på 15 minuter.
Sedan så kan man ju faktiskt se det som att ur turismsyn så är det väldigt bekvämt med Pattis. Phuket är ännu bekvämare om jag ska vara helt ärlig, men utbudet av variationer är inte lika stort.
Phuket har väl trevligare möjligheter till vad i dess direkta plaskplatser, men man behöver inte bege sig långt från Pattaya innan man hittar sådant.

Bangkok är riktigt bra. Då är man ju dessutom bara en tågresa och en flygplats ifrån övriga världen om man skulle ha lust till det.

Du får åtminstone ett halvt rätt.
Det fina med Thailand är att det är väldigt enkelt att förflytta sig.
Pattaya är ok eftersom man kan ha det riktigt bonnigt eller så kan man ge sig in i smeten på 15 minuter.
Sedan så kan man ju faktiskt se det som att ur turismsyn så är det väldigt bekvämt med Pattis. Phuket är ännu bekvämare om jag ska vara helt ärlig, men utbudet av variationer är inte lika stort.
Phuket har väl trevligare möjligheter till vad i dess direkta plaskplatser, men man behöver inte bege sig långt från Pattaya innan man hittar sådant.

Bangkok är riktigt bra. Då är man ju dessutom bara en tågresa och en flygplats ifrån övriga världen om man skulle ha lust till det.

Nja det där med enkelt att förflytta sig stämmer ju inte in på rena landsbygden.

Har du egen bil är det väl ok men annars kan du bli jävligt strandsatt.

Jag bodde 800 meter från Napparat beach på Krabi och fick vandra från hotellet ner till beachen i brist på färdmedel.

Sen skulle tuk tuk maffian på beachen ha 800 baht för skjuts tillbaka till hotellet så den gången fick jag vandra 1600 meter i hettan.

BTT

Senaste i Pattaya var 2016 och ungefär tio gånger innan.
Har bott ungefär lika många gånger i Pattaya som i förorten Jomtien.
Har troligen mer erfarenhet än du av utelivet i området.

Men att ryssarna och kineserna väljer Pattaya med omnejd för investeringar är inte någon hemlighet.

Senast i Pattaya 2016 och googlar upp "nyheterna".

Häng med i utvecklingen eller starta en egen forumdel om dina erfarenheter och bravader från svunna tider.

Berralund kan flytta inläggen dit.

Nostalgi från en svunnen storhetstid.

Jag fattar inte hur ni kommer ihåg vad ni betalade för plåtarna så långt tillbaka i tiden. Minns knappt vad näst senaste thailands biljetten gick loss på. Den senaste mins jag för den svider fortfarande :laugh2:

Bra fråga.
Jag minns just det priset pga en diskussion jag hade med farsan om det. Hans resonemang var "Varför lägger du så mycket på en flygbiljett? Varför inte istället köpa aktier, behöver inte vara så mycket utan bara några hundratusen." Priset för biljetten var 5100, om jag minns rätt :)

/ SatanG

Nja det där med enkelt att förflytta sig stämmer ju inte in på rena landsbygden.

Har du egen bil är det väl ok men annars kan du bli jävligt strandsatt.

Jag bodde 800 meter från Napparat beach på Krabi och fick vandra från hotellet ner till beachen i brist på färdmedel.

Sen skulle tuk tuk maffian på beachen ha 800 baht för skjuts tillbaka till hotellet så den gången fick jag vandra 1600 meter i hettan.

BTT
Du får leva på dessa minnen.

Flygbiljetter kommer inte att bli billigare, troligen dyrare.

Varken ägare, stater, långivare till flygbolagen vill gå tillbaka till tiden före pandemin då alla förlorade miljarder eller mer varje kvartal.

Nu handlar det om att börja generera vinster och börja betala av skulder eller upphöra.

Pandemin blev en start på massuppsägningar och att avyttra tillgångar för bolagen samt för flygplatser att minska ner på det mesta.
Nu när man börjar om har man rationaliserat och kör med en mindre organisation överallt.

Vi kommer säkert att få se nya lösningar med codshare utanför allianserna i stället för mera konkurrens och priskrig om kunderna.
Flygbolag säljer biljetter åt sina konkurrener på vissa sträckor och kommer att ta över delar från fysiska resebyråer och online.

Fler och fler flygbolag säljer nu även mer hotellnätter i samma bokning än tidigare

Alla måste börja leverera vinst till aktieägarna och långivare.

Senast i Pattaya 2016 och googlar upp "nyheterna".

Häng med i utvecklingen eller starta en egen forumdel om dina erfarenheter och bravader från svunna tider.

Berralund kan flytta inläggen dit.

Nostalgi från en svunnen storhetstid.
Har verkligen Pattaya förändrats så mycket på kort tid.

Kors i taket säger jag.

Dags att byta upp dig även för dig?

Har verkligen Pattaya förändrats så mycket på kort tid.

Kors i taket säger jag.

Dags att byta upp dig även för dig?
Har förändrats en hel del, när du var här sist var det fortsatt en del tomma grusplättar som bebyggts, då fanns vare sig Terminal 21 eller Harborland, Central Marina var inte ombyggt och barerna mittemot togs bort.
Bara under pandemin byggdes 3st plus 30 vånings condos längs 2nd road och flera condos mellan 2nd och 3rd.
Många nya hotell och stranden där vattnet gick upp till solstolarna innan har breddats rejält.
Mycket annat med och bardelen är ännu mer fokuserad till Soi Beukaw med tvärgator.

Några ställen som inte fanns 2016, sista bilderna på restaurangen var det bara gräs och skog innan, nu 6 restauranger med fin utsikt över hav och Kho Larn, poppulärt för Bangkok thai på helgerna.
Ny tel så inte så mycket foton.
Badlandet ungen stor översikt bild på bara yngsta barnavdelningen, var då SEA största badland som byggdes, nu tappat plats pga nybyggen i andra länder.

20230331_084610.jpg

20230329_082514.jpg

20230329_083449.jpg

20230325_172707.jpg

20230325_172733.jpg

20230325_122346.jpg

Visst men det finns trådar rörande det ämnet under lämplig tavla.
jo men var inte så baraktigt som kan bli utan mer att ett resmål har förändrats.
men visst har du rätt men denna tråd kommer nog inte dö för det då flygpriser är färskvara och kommer snart in i ämnet igen när vi käftgubbar upprepat oss klart.

Blir nog fortsättning i morgon i kriget mellan Trabanten och Spam Spam ;)
Inte omöjligt, jag har varit spam spam på forumet i 11 år, började som spam spam här när jag var 37 år, enda skillnaden är att jag och forumet bytt namn en gång där imellan, live with it istället för att haka upp dig.
Blir det tröttsamt finns ignore valmöjligheten som sagt istället för att gnälla.

Blir nog fortsättning i morgon i kriget mellan Trabanten och Spam Spam ;)
Ja vi hoppas på lite mer uppdatering om Thailand, Pattaya och Bargatorna. Gärna lite aktuell info.

Jag kollar biljetter för vintern nu för att åka ner till Soi 8 eventuellt till Soi 6. Det hetaste alternativet just nu är Oman air med två byten för runt 8 000 sek.

Ja vi hoppas på lite mer uppdatering om Thailand, Pattaya och Bargatorna. Gärna lite aktuell info.

Jag kollar biljetter för vintern nu för att åka ner till Soi 8 eventuellt till Soi 6. Det hetaste alternativet just nu är Oman air med två byten för runt 8 000 sek.
När skall du flyga, jag har bokat mina resor fram till Nov nu, runt 7k och fått billigast med LH men bokat från Gbg och var med LH billigare än från Stockholm.
Bara Juli resan och December jag inte bokat än.

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
2 K
Lhon Gen
L

Tillbaka
Topp