De nya polackerna

Det har ju blivet ett nytt fenomen i den svenska arbeta marknaden, det är ju att pensionärer, utan utbildning, tar arbete som snickare, målare ets vad är då skillnaden mellan dessa och polacker.
Många av dessa yrken kräver ju en 4, 5 års utbildningar, men många pensionärer, utan utbildning tar dessa arbeten från arbetslösa yrkes arbetare.
Ingen nämnd ingen glömd.

Det har ju blivet ett nytt fenomen i den svenska arbeta marknaden, det är ju att pensionärer, utan utbildning, tar arbete som snickare, målare ets vad är då skillnaden mellan dessa och polacker.
Många av dessa yrken kräver ju en 4, 5 års utbildningar, men många pensionärer, utan utbildning tar dessa arbeten från arbetslösa yrkes arbetare.
Längesedan du va i Sverige? Hantverksjobben skriker efter folk.

Ingen nämnd ingen glömd.
Får väl erkänna att jag var "polack" i en dryg månad i somras som pensionär men med riktig svensk lön. 220kr/tim vitt.
Fanns ingen annan yrkeskunnig pensionär eller polack att tillgå.....
Fast det blir ju skatt på lönen.... :mad:

Det är ju rätt tydligt eftersom han huggt mycket på @Joker det sista och han är en arbetande pensionär att tråden är riktad mot honom om man läser hans sista inlägg.
:)Haha, kanske det , men jag har ju utbildning ,så kan ju knappast gälla mig som har läst på högskola, sen har han ju inte alla Holmar hemma ,så varför bry sig . Han och folk som valt bort Thailand för Phil har jag stoppat i Ignorera, på det sättet så slipper man läsa korkade inlägg

Vi har gott om både nya å gamla polacker som åker omkring i sina skåpbilar och letar offer att lura med hantverk ;)
Därför jag har hur mycket jobb som helst , vissa får väl inget alls , går inte hissen upp till översta våningen så är man ju rökt ,, det förstås ju ganska enkelt ,många som tar en pensionär för 500 sek i timmen för obekväma jobb , om det är vitt eller ej skall jag inte orda om

Senast redigerad av en moderator:
:)Haha, kanske det , men jag har ju utbildning ,så kan ju knappast gälla mig som har läst på högskola, sen har han ju inte alla Holmar hemma ,så varför bry sig . Han och folk som valt bort Thailand för Phil har jag stoppat i Ignorera, på det sättet så slipper man läsa korkade inlägg
Att hamna på Ignorera-listan av forumets pajas är ett bra betyg..
Känns skönt....

Därför jag har hur mycket jobb som helst , visa får väl inget alls , går inte hissen upp till översta våningen så är man ju rökt ,, det förstås ju ganska enkelt ,mångan som tyar en pensionär för 500 sek i timmen för obekväma jobb , om det är vitt eller ej skall jag inte orda om
Tragiskt att vara tvungen att jobba när man är nästan 70 år.
Det räcker till en gammal moppe för 8000kr i alla fall.
Inte helt bortkastad kvalitetstid som annars går att använda till att leva

Jag drar in en bra slant på en veckas fasadmålning samt lite snickerijobb , varvar med lite konsuljobb åt ett Fastightesbolag , men det är vita slantar
1567958328066.png

1567958328066.png

Liknande trådar

Tillbaka
Topp