Dela med dig av dina bilder

Bilden ljuger, måste upplevas.
Otroligt häftigt och ett måste om du är i BKK perioden början december - början januari.

hej!

bra tips Jem. Måste kännas som att befinna sig i en saga.

marianne

Mitt i prick. Det är inte verkligt. Tyvärr går det inte att ta bilder i mörkret som beskriver stämningen, intensiteten etc. Utanför palatset dignar trädalléerna av lampor, uppskattningsvis flera kilometer.

hej!!!

ni som skickar in och visar era bilder - vad kul!
Bli inte förvånade om vi kommer med en förfrågan om vi kan få låna någon av dina bilder - som "frontbild" när man loggar in på forumet. Tanken är att dessa bilder ska bytas ut med jämna mellanrum för att skapa nyfikenhet och det är där du kommer in. har du alltså en bra bild och vill ställa upp så koppla kameran till datorn och skicka bilder...

marianne

Songkran (vattenfestivalen). Nyårsfesten 19 april i Pattaya
Insane, crazy, madness, awsome. Kalla det vad du vill men folkfest är det.
Tänk dig 300.000 människor ute på gatorna och ALLA är dyngblöta

Som relativt nybliven medlem så vill jag göra ett bidrag till ämnet. Var nere 36dgr nu i vintras och åkte runt en del, att då komma i från det hektiska livet utan att bli helt Robinssonfierad gjorde att jag valde Koh Yao Noi, en ö öster om Phuket. 4-5 dagar här med en scooter för rundturer på ön är fantastiskt. Åkte från Ban Pier, Phuket i ca 40min och valde vanlig Longtail som var mest prisvärd.

Boendet är förvisso något enklare och så även utelivet, men prova gärna maten på Jet´me Bar, som var den bästa på hela resan.

Lugn trafik på ganska bra vägar gör att färdturerna blir ett nöje, vill man vandra runt ön på huvudvägen tar det 3 timmar och en 6 liter vatten.
Tog sedan en Longtail till Krabi och fortsatte resan, men kommer att åka tillbaka hit nästa gång.

tackar för alla bilder. och gensvar. ett tips till er alla är att skaffa en digitalkamera på ca 6.0 och uppåt som klarar av vatten. ojojojoj vilka bilder jag har fått genom tiderna under vatten och ovan

men tyvärr
kan jag ej visa alla av respekt för det inblandade
oavsett ljus eller vatten jag har tagit i all hast med inställningen joggning och ingen blixt och då får ni bilder som era egna ögon upplever ögonblicket.

ett tips till er alla fotografer är att ha distans både över och under era objekt för att få en övergriplig bild trots att det kan se dåligt ut på kameran men när ni sen laddar upp bilderna på datorn så ser ni mer än ni sett innan och det blir mera överblickande för tittarna om ni sen väljer att lägga upp dom på någon hemsida.

och återigen,tänk på att att de kan vara kränkande för personerna som blir inblandade. framförallt bilder på thailändare som är utsatta.
jag tog 1 bild på en fattig thai och valde att lägga ut den efter samtycke med han om hur vissa kan leva.

Bilder från era resor får restarmen att vrida sig ett extra varv just nu och fjärilarna i magen gör sig påminda ;D
Åh vad jag vill åka redan nuuuu :nod:
Snart kan jag bidra med massor av bilder också :D
Eller jag kan ju bidra med några direkt! Måste bara leta upp skivan med bilderna! :D

:wai:

Testa en bild direkt..får du i röd text skrivet att bilden är förstor,
gå in i paint och förminska ..

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
6 K
A

Tillbaka
Topp