Får man 30 nya dagar om jag flyger till vietnamn?

 

Bahten

Aktiv medlem
Jag landade i Bangkok 8 december mitt turistvisum gäller till 5 februari

Nu vill jag åka till Vietnam från Bangkok med flyg till Saigon den 10/1-13/1
När jag kommer tillbaka och landar i Bangkok får jag då 30 nya dagar som gäller från 13/1 ?

Mitt flyg med Thai airway går hem 16 januari jag ska försöka ändra biljetten till 8 februari

Så min fråga är behöver jag söka något nytt visum?
 
Nog är det väl så att man får 30 nya dagar vid inresa med flyg och 15 dagar landvägen om inte reglerna har ändrats nyligen.
 
Vi fick 30 när vi kom från Filippinerna. Men de räknar inte på samma sätt som Filippinerna räknar. Ankomstdagen är dag ett och inte noll. Det blir en dag mindre.
 
Vi fick 30 nya dagar när vi kom från Filippinerna. Men de räknar inte på samma sätt som Filippinerna. De räknade ankomstdagen som nummer ett.

Om du landar den 13 januari bör du få visum till den 11 februari.

( 13 + 29 - 31 = 11 )
 
Jag landade i Bangkok 8 december mitt turistvisum gäller till 5 februari

Nu vill jag åka till Vietnam från Bangkok med flyg till Saigon den 10/1-13/1
När jag kommer tillbaka och landar i Bangkok får jag då 30 nya dagar som gäller från 13/1 ?

Mitt flyg med Thai airway går hem 16 januari jag ska försöka ändra biljetten till 8 februari

Så min fråga är behöver jag söka något nytt visum?
Antar att ditt turistvisum är single entry och då ska du få 30 nya dagar när du landar i Bangkok igen.
 
Jag landade i Bangkok 8 december mitt turistvisum gäller till 5 februari

Nu vill jag åka till Vietnam från Bangkok med flyg till Saigon den 10/1-13/1
När jag kommer tillbaka och landar i Bangkok får jag då 30 nya dagar som gäller från 13/1 ?

Mitt flyg med Thai airway går hem 16 januari jag ska försöka ändra biljetten till 8 februari

Så min fråga är behöver jag söka något nytt visum?

Vill säga till Er att först och främst, man får om man ankommer flygvägen 30 dagars VISAFRI vistelse i Thailand. Dessa kan sedan förlängas på Er lokala immigration med ytterligare 30 dagar till den vanliga kostnaden av 1900 baht,,,,

Via landbacken får man 15 dagar. Och nu vill jag säga; Det handlar om vilken nationalitet ni äör, INTE varifrån ni kommer när ni kommer till Thailand. Som varande svensk får du 30 dagar om du så kommer ifrån Algeriet til Thailand...

Op har åkt hem antagligen, eller inte?? Så detta spelar kanske ingen roll för honom, men kanske för någon annan osäker själ..
 
Vill säga till Er att först och främst, man får om man ankommer flygvägen 30 dagars VISAFRI vistelse i Thailand. Dessa kan sedan förlängas på Er lokala immigration med ytterligare 30 dagar till den vanliga kostnaden av 1900 baht,,,,

Via landbacken får man 15 dagar. Och nu vill jag säga; Det handlar om vilken nationalitet ni äör, INTE varifrån ni kommer när ni kommer till Thailand. Som varande svensk får du 30 dagar om du så kommer ifrån Algeriet til Thailand...

Op har åkt hem antagligen, eller inte?? Så detta spelar kanske ingen roll för honom, men kanske för någon annan osäker själ..
Man får även 30 dagar via landbacken det är nytt sedan nyår
 
Snälla, en källa på den, tack.
Jag postade en bild tidigare idag
Här kommer den igen

IMG_6999.PNG
 
 

Liknande trådar

P
Svar
23
Visningar
3 K
Pjodd
P
 
Tillbaka
Topp