Glimtens bilder

Diskussion i 'Allmänt thailandforum' startad av Glimten, 29 december 2012.

1. Berralund

Berralund Forumvärd TS-teamet

Det ändrar sig när det kommer snö. Vår lille blir förvisso 5 år i april men han blir galen av lycka när någon snöflinga visar sig. Ha en fin Jul och hälsa brorsan om du träffar honom.

Glimten gillar detta.
  2. Glimten

Glimten Forumveteran

Julgranen gillar hon, den sattes upp redan tidigare i veckan och den har hon vält några gånger

20171216_135347.jpg

suriya, Koppar55, JanneMan61 och 8 andra gillar detta.
  3. Glimten

Glimten Forumveteran

En bild från barn akuten på Huddinge sjukhus på juldagen.
    Dottern hade råkat ut för kräksjukan på förskolan men har börjat återhämta sig

IMG_0083.JPG

suriya, Audirs2, flimmer och 3 andra gillar detta.
  4. magunnar

magunnar Forumveteran

Bra att hon mår bättre:xmas_smiley:

Glimten gillar detta.
  5. Berralund

Stackare, det är en mardröm. Tyvärr stor risk att föräldrarna står på tur. Gott att hon har piggnat till.

6. Micke.T

Micke.T Forumvärd TS-teamet

Ja fy, vi har legat hela julen i magsjuka som barnen fick från förskolan.
    Jobbigast har varit att få i dom mat å vätska, kommer ju upp direkt:(

Men nu är det full fart igen;)

Berralund och Kycklingen gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Berralund

Trevligare helgfirande kan man ha, skönt att ni är kvitt eländet nu.

Micke.T gillar detta.
  9. Glimten

Glimten Forumveteran

Ja, nu har det iof gått ett tag, men nu är det full fart på henne igen. Hon vart bra vid nyår, men nu såg jag att dom hade både magsjuka och någon annan sjukdom på förskolan, den ena sjukdommen avlöser den andra

pontiac-51 gillar detta.
  10. Berralund

Tyvärr bara att försöka gilla läget och göra det bästa av situationen. Jag känner igen det alltför väl.

11. Anonym

Anonym Gäst

Peppar peppar ta i trä ... men våra barn har knappast varit hemma en enda dag från förskola eller dagis. Jag såg nästa fram emot att VABa men har gjort det endast en dag i hela deras liv. De har nog aldrig haft magsjuka ... jag minns att de hade vattenkoppor, min fru var hemma med vår nyfödda dotter då så jag behövde inte VABa. Jag ringde sjukvårdsupplysningen, de sa var tacksam hon kommer få ett livslångt skydd men troligen inte känna av det. Dagen efter var hon kry.

12. Glimten

Glimten Forumveteran

Idag kom myggbekämparna hit och besprutade hela byn och invändigt i husen, Iaf där det var folk hemma

20180605_141523.jpg 20180605_141548.jpg

eirkar, pontiac-51, magunnar och 1 annan gillar detta.
  13. magunnar

magunnar Forumveteran

Glimten gillar detta.
  14. flimmer

flimmer Medlem

Sent svar, men verkligen ett snyggt akvarium. :)

15. flimmer

flimmer Medlem

Magsjuka i "bakteriafria" Sverige? Ja, det låter inget vidare. :-( Under mina resor till Thailand, har jag aldrig träffat på någon thailändare som har blivit mag/kräksjuk trots att "mathygienen" är mycket sämre (med svenska mått mätt).
    Dom fall som jag har hört talas om och sett, har handlat om turister i Thailand. Finns det ett samband?

16. Glimten

Glimten Forumveteran

Man skulle nästan kunna tro det :D

Det tog flera timmar att få bort stanken i huset och inga myggor som låg på golvet eller utanför huset vad jag kunde se, men har man som vi har, alla fönster och dörrar på vid gavel så hinner alla flygfän flyga ut medans dom sprutade in genom första fönstret.

eirkar och magunnar gillar detta.
  17. JanneMan61

JanneMan61 Medlem

När det gäller matförgiftning (bakterier) så är det nog vanligare att turister blir sjuka i Thailand då bakteriestammarna ofta är nya för turisten. Vinterkräksjukan är orsakad av virus och sprids lättare på vinterhalvåret då det är kallt (men finns naturligtvis hela året).

Jag hade aldrig haft vinterkräksjukan men sen muterade viruset för cirka 7-8 år sedan och nu blir jag sjuk varje vinter. Varje gång är jag övertygad om att jag skall dö :(

18. Glimten

Glimten Forumveteran

Lite bilder

Bilen

20180608_140829.jpg

Nong rong beach

20180609_121822.jpg
    20180609_160322.jpg

Micke.T, eirkar och Berralund gillar detta.
  19. Glimten

Glimten Forumveteran

Lite fler bilder från stranden

20180609_121759.jpg 20180609_121807.jpg 20180609_121858_Burst01.jpg 20180609_122257_Burst01.jpg

Micke.T, magunnar, eirkar och 3 andra gillar detta.
  20. Glimten

Glimten Forumveteran

Från stranden, ett vakttorn uppe på berget

20180609_122251_Burst01.jpg

Lunchstället i Buriram

20180608_121850.jpg

Amerikanska militärbasen nära stranden

20180609_161032.jpg

Micke.T, magunnar, eirkar och 4 andra gillar detta.
  21. Glimten

Glimten Forumveteran

Fick för oss att besöka det stora templet i Chachoenchao på hemvägen, men pga dom långa bilköerna och svårt att hitta parkering så ledsnade vi att gå in och trängas när vi väl hittade en parkering

20180610_101750_Burst01.jpg 20180610_101834_Burst01.jpg 20180610_103328_Burst01.jpg 20180610_103353.jpg

Micke.T, JanneMan61, eirkar och 3 andra gillar detta.
Laddar...

Dela sidan

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?
  1. Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies.
    Stäng notis