Glimtens bilder

Fick lite bilder

image.jpg

image.jpg

Lite bilder inne från operan och baksidan mot Gustav Adolfs torg och Kungsträdgården

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Dom fick för sig att vi skulle borra hål i väggen för att dra lite brandkabel, väggen är 120 cm tjock, dom kom fram till att hyra in en specialborr tills imorgon, men då är inte jag där ;)
image.jpg

Fan satt ni på balkongen o njöt me en bira
Nä, vi gick ut och rökte en cigg och medans vi var där hade dörren åkt igen och den gick i baklås, så vi var tvungna att vänta på att dom som hade guidningarna kom förbi, men vi behövde bara vänta i ca: 10 minuter, så då kunde jag ju passa på att ta någon bild ;)

Lite bilder inne från operan och baksidan mot Gustav Adolfs torg och Kungsträdgården

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Dom fick för sig att vi skulle borra hål i väggen för att dra lite brandkabel, väggen är 120 cm tjock, dom kom fram till att hyra in en specialborr tills imorgon, men då är inte jag där ;)
image.jpg

Härligt med lite "svenska bilder", Stockholm är sååååå vackert. Hade det inte varit för den isande kalla vinden på vintern, hade jag bott i Stockholm, men här i tropiska Malmö, går vi i T-shirt året om.....hahaha

Härligt med lite "svenska bilder", Stockholm är sååååå vackert. Hade det inte varit för den isande kalla vinden på vintern, hade jag bott i Stockholm, men här i tropiska Malmö, går vi i T-shirt året om.....hahaha
Det är helt ok när det är sommar och sol här, men snart så har vi tropisk värme här uppe året om :rolleyes:;)

Det är helt ok när det är sommar och sol här, men snart så har vi tropisk värme här uppe året om :rolleyes:;)

hahah, nä Glimten vad jag har hört via Kunskapskanalen som jag tittar på väldigt mycket, så är det så att här i de norra delarna av världen, ser de en liten istid komma, ite i vår livstid kanske, men du kan nog inte räkna med T-shirt i Stockholm. Däremot södra delarna av Europa (Malmö...hahaha) samt LatinAmerika och Asien ligger inom de områden som kommer att få känna på värmen

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/ny-istid-hotar-skandinavien/

hahah, nä Glimten vad jag har hört via Kunskapskanalen som jag tittar på väldigt mycket, så är det så att här i de norra delarna av världen, ser de en liten istid komma, ite i vår livstid kanske, men du kan nog inte räkna med T-shirt i Stockholm. Däremot södra delarna av Europa (Malmö...hahaha) samt LatinAmerika och Asien ligger inom de områden som kommer att få känna på värmen

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/ny-istid-hotar-skandinavien/
Man kan ju alltid drömma om att man slipper gå omkring med vinterkläder här :D

Man kan ju alltid drömma om att man slipper gå omkring med vinterkläder här :D

Ja, nä det kan man nog inte förvänta sig. Men en sak i södra delarna Spanien osv är det ju nu en jäkla värmebölja nu och jag tror att i Augusti kommer vi få upp den värmen här, lite av den i alla fall för nu vrider ju sig Jorden och vindarna dra norr ut så kanske vi kan slänga både T-shirt och kallingar...hahahah

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

image.jpg

Stort tack for de fina Stockholmsbilderna Glimten.

Rena nostalgitrippen for mig.

På de gatorna du visar runt Operahuset cyklade jag, till och från jobbet, varje dag i cirka fem år
när jag som tjugotvååring flyttade från Skåne till Stocholm 1973.

Min forsta arbetsplats i Stockholm var Invandrarverket, som då låg på Munkbron bakom kanslihuset.

Åt lunch varje dag i personalrestaurangen for statsanställda, som låg på bottenvåningen i Gamla Rikdsagshuset.

Riksdagen hade då flyttat till Sergels Torg.

Jag bodde på Riddargatan vid hornet Banergatan, så det var lagom cykelavstånd
till jobbet.

Har många fina minnen från mitt liv där, och som nu väcktes upp av dina bilder.

Stort tack for de fina Stockholmsbilderna Glimten.

Rena nostalgitrippen for mig.

På de gatorna du visar runt Operahuset cyklade jag, till och från jobbet, varje dag i cirka fem år
när jag som tjugotvååring flyttade från Skåne till Stocholm 1973.

Min forsta arbetsplats i Stockholm var Invandrarverket, som då låg på Munkbron bakom kanslihuset.

Åt lunch varje dag i personalrestaurangen for statsanställda, som låg på bottenvåningen i Gamla Rikdsagshuset.

Riksdagen hade då flyttat till Sergels Torg.

Jag bodde på Riddargatan vid hornet Banergatan, så det var lagom cykelavstånd
till jobbet.

Har många fina minnen från mitt liv där, och som nu väcktes upp av dina bilder.
Det var så lite så :thumbsup: hade inte mycket för mig när man bl.a satt på terassen och väntade på att bli insläppt :)

Gumman skickade idag nu på kvällen denna bild på en renovering från grann shopen i Hua Hin som hon ville att jag skulle titta på, tror att hon var lite sugen på att göra något liknande på vårat hus, kanske får titta vad som finns för olika färger på stenar

image.jpg

Va fan använde du för filter för att förstöra vårt vackra Stockholm på detta sett

Ja med den höga luftfuktigheten ni har i Stockholm så lär den behövas. :D
Haha. Ja, men en roligt sak att kunna åka buss i vattnet, det kostar 250 kr att åka med den amfibiebussen och barn till någon viss ålder åker gratis, den startar vid operan, kör Strandvägen och ner i vattnen någonstans efter Berwaldhallen, in till Dramaten och förbi skeppsholmen och förbi kastellholmen och vänder vid grönan och förbi Wasa muset och tillbaka upp på vägen och tillbaka till operan. Turen tar 75 minuter ;)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp