Glimtens bilder

På tal om lukter. Fick storstäda ugnen idag när jag skulle griljera skinkan ! Gumman använder ugnen som thai kylskåp ! Nån mer som har det problemet :)

Haha, nej det har jag inte råkat ut för ännu. Nu på vintern (eller vad det är) då det inte finns några flugor så står det mat mest överallt och utan något täckande.

På tal om lukter. Fick storstäda ugnen idag när jag skulle griljera skinkan ! Gumman använder ugnen som thai kylskåp ! Nån mer som har det problemet :)
Nej, det har inte jag heller råkat ut för. Men däremot kan det lukta tvivelaktigt i mikrovågsugnen ibland när något aromatiskt har värmts upp där. :confused:

Nä ingen dålig lukt varken i ugnen (även om vi ställer in mat i den ibland) eller micro här hemma.

När vi kommer hem från mukdahan ska vi kolla efter något så vi kan sätta tallrikar m.m. i, vi rensade ut en hel del saker i förrgår och i går från svärföräldrarnas hus som var vårat, dock finns det lite kvar där

Vi kom till mukdahan för 40 minuters, bussresan tog 2 timmar och 50 minuter från roiet. Nu är vi på hotellet, vi bor på Riverfront hotell med utsikt över Mekhongfloden floden och laos från balkongen, vi ser även Fridom Bridge 2 härifrån och för att komma ner till underground market så har vi 30 meter att gå

DSC_0419.JPG
DSC_0421.JPG

Naturligtvis så går det att plocka ur sätena i den med svart tak så går den som farm maskin

Priset för den med svart tak 75000 bath och den blå kostade 65000 bath

Jag ska se nästa gång jag kommer ner vad dom har inne, kan vara bra att ha en nere på landet

Då fortsätter vi resan mot mukdahan, vi befinner oss fortfarande i kalasin

DSC_0394.JPG

DSC_0398.JPG

Poliskontrollen då dom letade efter illegala burmes som var ute efter jobb

DSC_0395.JPG

Utsikten från hotellrummet, vi bodde högst upp i bortre hörnet

Templet som syns besökte vi, då dom även hade 1 av 2 toaletter i området
DSC_0423.JPG

Det stora vita huset är sjukhuset, på baksidan har dom kvälls marknaden
DSC_0424.JPG
DSC_0425.JPG

Och så plåtskjulen nedanför våran balkong