Hur många Expats med minst 20 i Thailand finns det här på forumet

Ja det har väl blivit en del annat än Thailand också men det är ju landet som man fastnade för.
Jösses vad mycket kul det hänt här nere. Kan väl lägga in dessa bilderna från tiden jag gick på bartenderskola i Bangkok 1988, 19 bast var man då. Fattar inte att man orkade, Patpong på natten och och skolan på dagtid. Blandade riktiga drinkar i "skolan" och klockan 10:00 var det "break for drinking" för oss faranger så man var ju inte nykter många timmar per dag.

Läraren, jag, brorsan och en boråsare i stolen.
Untitled-Scanned-84.jpg

Klassrummet, ståendes i bakersta raden.
Untitled-Scanned-78.jpg

/ SatanG

19 år, då orkar man mycket:)
Jag var inte i Asien då men Polen hade i princip samma erbjudanden. Det var ören det handlade om vad gäller inköp. Liknande mentalitet (utlänning? Du är rik o jag vill ha dig). Aldrig problem med brudar. Aldrig problem att betala notan för ett helt gäng på fin restaurang. Jag förstår @SatanG att du hade en fin tid i ungdomen där:)

Men backa ett decennium till, 70-talet. Har sett bilder från Bkk från denna tid. Jösses vad jag tycker synd om tjejerna som fick stå ut med turisternas frisyrer, mustascher och kläder:D. Nästan bättre att idag stå ut med dagens lönnfeta "gubbar":p. Jag är ingen modenörd, men 70-talet var... (saknar ord);)

Träffade en svensk kille för kanske en 20 år sedan, som hade en syfabrik i Rumänien. Kommer ihåg när han berättade om sina resor till Thailand. Är väldigt nyfiken på om ngn kan bekräfta det han sagt.
Det måste varit på 70/80-talet han åkte dit. Han sa att innan en as, så skulle man säga ngt som jag inte minns han sa. Men betydelsen var att hon skulle plocka av framtänderna. Tydligen (från vad han berättade) så var det många som opererade bort dessa och hade en brygga som enkelt kunde tas av och ställas tbx.
Vet inte om det är sant men vore kul om ngn kunde bekräfta/dementera denna uppgift från "the early days".

Det är inte utan att jag funderar när jag träffar en gumma utan framtänder som kan lite engelska.

Senast redigerad av en moderator:
19 år, då orkar man mycket:)
Jag var inte i Asien då men Polen hade i princip samma erbjudanden. Det var ören det handlade om vad gäller inköp. Liknande mentalitet (utlänning? Du är rik o jag vill ha dig). Aldrig problem med brudar. Aldrig problem att betala notan för ett helt gäng på fin restaurang. Jag förstår @SatanG att du hade en fin tid i ungdomen där:)

Men backa ett decennium till, 70-talet. Har sett bilder från Bkk från denna tid. Jösses vad jag tycker synd om tjejerna som fick stå ut med turisternas frisyrer, mustascher och kläder:D. Nästan bättre att idag stå ut med dagens lönnfeta "gubbar":p. Jag är ingen modenörd, men 70-talet var... (saknar ord);)

Träffade en svensk kille för kanske en 20 år sedan, som hade en syfabrik i Rumänien. Kommer ihåg när han berättade om sina resor till Thailand. Är väldigt nyfiken på om ngn kan bekräfta det han sagt.
Det måste varit på 70/80-talet han åkte dit. Han sa att innan en as, så skulle man säga ngt som jag inte minns han sa. Men betydelsen var att hon skulle plocka av framtänderna. Tydligen (från vad han berättade) så var det många som opererade bort dessa och hade en brygga som enkelt kunde tas av och ställas tbx.
Vet inte om det är sant men vore kul om ngn kunde bekräfta/dementera denna uppgift från "the early days".

Det är inte utan att jag funderar när jag träffar en gumma utan framtänder som kan lite engelska.

Hahaha det där med tänderna har aldrig hört talas om men det finns ju andra konstigheter. "Asiens röda ros" kanske en del hört talas om? Inget jag själv tror existerar iaf.
Har även hört från pålitliga källor att det finns/fanns ett glädjesjapp i Port Klang, Malaysia, där det fanns servicedamer som var stumma och därmed "lät som sälar" vid fullt pådrag. Kanske SC eller någon annan kan verifiera detta?

/ SatanG

Hahaha det där med tänderna har aldrig hört talas om men det finns ju andra konstigheter. "Asiens röda ros" kanske en del hört talas om? Inget jag själv tror existerar iaf.
Har även hört från pålitliga källor att det finns/fanns ett horsjapp i Port Klang, Malaysia, där det fanns servicedamer som var stumma och därmed "lät som sälar" vid fullt pådrag. Kanske SC eller någon annan kan verifiera detta?

/ SatanG

Hmm, nu blev jag nyfiken.
Asiens röda ros? Vad är det?

Har även hört från pålitliga källor att det finns/fanns ett horsjapp i Port Klang, Malaysia, där det fanns servicedamer som var stumma och därmed "lät som sälar" vid fullt pådrag. Kanske SC eller någon annan kan verifiera detta?

/ SatanG

Det tog ett tag innan vätskan i ögonen försvann av allt skrattande så jag kunde se skärmen igen:D
Oj oj oj, man kanske inte borde skratta åt det men låt oss skippa moralen en stund:)
Är bara så glad att jag inte fick höra det på en offentlig plats. För jag hade nog blivit bortförd i en långärmat tröja med ärmarna knutna bakom ryggen:D. Jag har en livlig fantasi och detta tog priset.

Du är medveten om att jag aldrig kommer kunna möta en stum person efter detta? Om hon dessutom inte har framtänder så kommer jag att bytta ihop...

Hmm, nu blev jag nyfiken.
Asiens röda ros? Vad är det?

Hahaha den ska du se upp med, en riktig otäcking :)
Första gången jag åkte till Thailand spreds det ett rykte om en könssjukdom som kallades för "Asiens röda ros". Den spreds lätt vid kontakt och även om det tog lite tid var slutförloppet givet då det inte fanns något botemedel. Snabeln trillade av sas, lite spetälska över det hela och mycket otäck för en k*t tonåring på vift i Thailand hehehe.
Finns en del som fortfarande tror på den men som sagt, jag tillhör inte dom :)

/ SatanG

Hahaha den ska du se upp med, en riktig otäcking :)
Första gången jag åkte till Thailand spreds det ett rykte om en könssjukdom som kallades för "Asiens röda ros". Den spreds lätt vid kontakt och även om det tog lite tid var slutförloppet givet då det inte fanns något botemedel. Snabeln trillade av sas, lite spetälska över det hela och mycket otäck för en kåt tonåring på vift i Thailand hehehe.
Finns en del som fortfarande tror på den men som sagt, jag tillhör inte dom :)

/ SatanG
Låter ju nästan som nått jag hörde från en sjöman för längesedan, fast han kallade det spansk krage:eek:svullnade upp och trillade av;)

Senast ändrad:
Min första dam hade inga tänder i överkäken och hon blev kallad tandlös henne hade jag i sex år sen fick hon cancer och dog Måste tilläga att hon var bra på blowjob mycket bra

555 länge sedan man fick läsa om lite nostalgi här på forumet:)
Vi behöver inte alltid vara fina i kanten;)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp