P
Pjodd
Gäst
Ja det har väl blivit en del annat än Thailand också men det är ju landet som man fastnade för.
Jösses vad mycket kul det hänt här nere. Kan väl lägga in dessa bilderna från tiden jag gick på bartenderskola i Bangkok 1988, 19 bast var man då. Fattar inte att man orkade, Patpong på natten och och skolan på dagtid. Blandade riktiga drinkar i "skolan" och klockan 10:00 var det "break for drinking" för oss faranger så man var ju inte nykter många timmar per dag.
Läraren, jag, brorsan och en boråsare i stolen.
Klassrummet, ståendes i bakersta raden.
/ SatanG
19 år, då orkar man mycket
Jag var inte i Asien då men Polen hade i princip samma erbjudanden. Det var ören det handlade om vad gäller inköp. Liknande mentalitet (utlänning? Du är rik o jag vill ha dig). Aldrig problem med brudar. Aldrig problem att betala notan för ett helt gäng på fin restaurang. Jag förstår @SatanG att du hade en fin tid i ungdomen där
Men backa ett decennium till, 70-talet. Har sett bilder från Bkk från denna tid. Jösses vad jag tycker synd om tjejerna som fick stå ut med turisternas frisyrer, mustascher och kläder. Nästan bättre att idag stå ut med dagens lönnfeta "gubbar". Jag är ingen modenörd, men 70-talet var... (saknar ord)
Träffade en svensk kille för kanske en 20 år sedan, som hade en syfabrik i Rumänien. Kommer ihåg när han berättade om sina resor till Thailand. Är väldigt nyfiken på om ngn kan bekräfta det han sagt.
Det måste varit på 70/80-talet han åkte dit. Han sa att innan en as, så skulle man säga ngt som jag inte minns han sa. Men betydelsen var att hon skulle plocka av framtänderna. Tydligen (från vad han berättade) så var det många som opererade bort dessa och hade en brygga som enkelt kunde tas av och ställas tbx.
Vet inte om det är sant men vore kul om ngn kunde bekräfta/dementera denna uppgift från "the early days".
Det är inte utan att jag funderar när jag träffar en gumma utan framtänder som kan lite engelska.
Senast redigerad av en moderator: