Husrenovering i Sverige och Thailand.

Har legat i kojen ombord och börjat fylla upp varukorgen för äldste sonens rum, klickgolv (nu hemsk heltäckningsmatta) och möbler som säng, datorbänk, hyllor etc.
Ser ut att bli en månad till vid varvet, så har tid att leta vad jag skall köpa in samt förbereda papper för visumsansökan, söka åt dom nästa gång kommer hem.

20240820_110856.jpg

Har legat i kojen ombord och börjat fylla upp varukorgen för äldste sonens rum, klickgolv (nu hemsk heltäckningsmatta) och möbler som säng, datorbänk, hyllor etc.
Ser ut att bli en månad till vid varvet, så har tid att leta vad jag skall köpa in samt förbereda papper för visumsansökan, söka åt dom nästa gång kommer hem.

20240820_110856.jpg
Hur skall du göra med den befintliga tapeten , gissar på att det blir mycket riva och en helsikes massa spackeljobb för att få detta snyggt , eller har du limmat väggarna och tänker tapetsera i nästa steg , svårt att se på en vägg, mattan är nog antik 70 tal ser det ut som ;)

Jag skall sätta in en liknande duschkabin i baddrummet, hel sluten så fukt/vatten hålls inne i den, vilket borde minska fuktskaderisken i badrummet.
1723968639199.png
hade en sådan i huset på Värmdö, riktigt trevligt att sitta i den på vintern , hade ett ångbastuaggregat i den, Kostade en slant men väl värd detta , problemet är om du har kalk i vattnet , blir snabbt skitfult , men använde helt enkelt vatten med aska från braskaminen, en svamp med detta plockade bort kalket superenkelt

Hur skall du göra med den befintliga tapeten , gissar på att det blir mycket riva och en helsikes massa spackeljobb för att få detta snyggt , eller har du limmat väggarna och tänker tapetsera i nästa steg , svårt att se på en vägg, mattan är nog antik 70 tal ser det ut som ;)
Ja fy tusan, många "inneboende" i en sådan matta. Perfekt att bli av med en sådan. Klickgolv är tåligt och snyggt.

hade en sådan i huset på Värmdö, riktigt trevligt att sitta i den på vintern , hade ett ångbastuaggregat i den, Kostade en slant men väl värd detta , problemet är om du har kalk i vattnet , blir snabbt skitfult , men använde helt enkelt vatten med aska från braskaminen, en svamp med detta plockade bort kalket superenkelt
Annars är ättiksprit effektivt mot kalkavlagringar

Har målat med tapetprimer på bilden sen målar jag direkt på tapeten.
Finns ju primer och färg för att måla över tapet, så jag gjort i alla rum, det duger för mig.
Är våran semesterstuga, gör lagom mycket renovering.

20240820_110856.jpg
Lägg klickgolvet på Heltäckningsmattan helt ok ,, Gjorde det på vårt kontor o inga klappljud där inte.

Lägg klickgolvet på Heltäckningsmattan helt ok ,, Gjorde det på vårt kontor o inga klappljud där inte.
Det jag har tänkt, kollat på nätet och flera golvläggarfirmor skriver att helt ok om täckmatta med kort lugg och kan tom vara en fördel med tex som du skriver, inga klappljud, knarrande och mjukare..
Dom som skrivit att inte går har vart butiker som bauhaus och hornbach.
Skall testa på ena sovrummet först om ok så blir det så på hela övervåningen.

Det jag har tänkt, kollat på nätet och flera golvläggarfirmor skriver att helt ok om täckmatta med kort lugg och kan tom vara en fördel med tex som du skriver, inga klappljud, knarrande och mjukare..
Dom som skrivit att inte går har vart butiker som bauhaus och hornbach.
Skall testa på ena sovrummet först om ok så blir det så på hela övervåningen.
Kolla hur högt det blir med sockeln , är väl där det kan bli lite problem om mattan bygger för högt, annars som du skriver , inget jnarr eller klapper, men normalt lägger man ju en tunn duk under, jag lade sist jag gjorde detta på en gammal linoleummatta och på den en tunn duk , det blev riktigt bra

Liknande trådar

Tillbaka
Topp