Husrenovering i Sverige och Thailand.

Så är det ju. Int lätt att veta efter som du inte talar om hur det är i din vardag. endast massa konstiga komentare. så varför skriver du här inte mycket du till för ang Thailand. mer än att du dricker vatten.
Du är lika nyfiken som IL. Ni är som två gamla sladderkärringar som måste veta allt om alla för att ha något att skvallra om.

Du är lika nyfiken som IL. Ni är som två gamla sladderkärringar som måste veta allt om alla för att ha något att skvallra om.
Varför tar du upp alla andra medlemmar hela tiden?

Fråga han Holmen om hans vardag istället om du är intresserad .

Själv tar jag mig en Bryggmästarens Gold vid vattnet, bada och tvättat mig har jag redan gjort.....

17216525803408618968632343298884.jpg

Om vi återgår till husrenoveringar så målade vi fasaden i huset i vintrasThailand men bara en meter nerifrån då det var friskt högre upp. Mur och grind mm blev också målad. Målarfärgsmärke fick de välja välja bara det var samma kylör och det skulle hålla många år. Pengar i handen som vanligt utan kvitto. Billigt var det för arbetet som det brukar men har inte sifran i huvudet. :cool:

Om vi återgår till husrenoveringar så målade vi fasaden i huset i vintrasThailand men bara en meter nerifrån då det var friskt högre upp. Mur och grind mm blev också målad. Målarfärgsmärke fick de välja välja bara det var samma kylör och det skulle hålla många år. Pengar i handen som vanligt utan kvitto. Billigt var det för arbetet som det brukar men har inte sifran i huvudet. :cool:
Ja det behöver jag med göra hemma, växtligheten slet ju lite på fasad och mur längst ner, är ungefär samma, 1m från marknivå och upp.

Jag gjorde en deal med ägaren till förra huset vi hyrde om att måla om allting. Målarfärgen som jag beställt räckte inte riktigt ända ner på sista väggen. No problems tyckte målarmästaren och smetade dit en annan färg, det såg för j-vligt ut !! Nåja, jag godkände inte detta utan han fick göra om.

Jag gjorde en deal med ägaren till förra huset vi hyrde om att måla om allting. Målarfärgen som jag beställt räckte inte riktigt ända ner på sista väggen. No problems tyckte målarmästaren och smetade dit en annan färg, det såg för j-vligt ut !! Nåja, jag godkände inte detta utan han fick göra om.
En lösning är sällan långt borta i Thailand. Charmigt ibland men jäkligt irriterande en annan gång :)

Klar för idag, fick maskerat det mesta och spacklat klart, taklisten och kontakter igen att maskera men det blir till morgonen, blir nog det rummet klart till på Fredag.
Sen kommer polare hit efter jobbet på Fredag stannar över helgen och hjälper till, då blir det vardagsrummet, är ju lite större.

20240724_223312.jpg

20240724_223358.jpg

Klar för idag, fick maskerat det mesta och spacklat klart, taklisten och kontakter igen att maskera men det blir till morgonen, blir nog det rummet klart till på Fredag.
Sen kommer polare hit efter jobbet på Fredag stannar över helgen och hjälper till, då blir det vardagsrummet, är ju lite större.

20240724_223312.jpg

20240724_223358.jpg
Den där fiskbensmönstrade parketten (har för mig att den kallas så) skall du vara rädd om , den såg väldigt fin ut :thumbsup: Hoppas att tapeterna under sitter stenhårt, har själv gjort misstag en gång med det, såå djäkla tråkigt när man ser att tapeten under inte sitter ordentligt, syns ju när man böter upp med limmet för den nya ,

Den där fiskbensmönstrade parketten (har för mig att den kallas så) skall du vara rädd om , den såg väldigt fin ut :thumbsup: Hoppas att tapeterna under sitter stenhårt, har själv gjort misstag en gång med det, såå djäkla tråkigt när man ser att tapeten under inte sitter ordentligt, syns ju när man böter upp med limmet för den nya ,
Skall inte tapetsera över skall måla över, börjar med grundfärg/primer för måla över tapet nu på morgonen sen färg efter det.

20240725_074028.jpg

Skall inte tapetsera över skall måla över, börjar med grundfärg/primer för måla över tapet nu på morgonen sen färg efter det.

20240725_074028.jpg
Jag målade i köket när jag sist renoverade lägenheten 2022, målade på tapet , men tapeten satt inte ok. Utan reste sig och vart bulig, Vart tvungen att riva tapet samt sen spackla noga och slipa innan målning, blev bra men mycket jobb då jag var rätt noga inför försäljningen

Senast ändrad:
Jag totalrenoverade den 2an innan jag sålde iväg den. Nya tapeter, nya klickgolv, alla lister i tak samt golv, blev allmogeliste , målade fönster samt tak, Kök alla snickerirer ommålning samt målning av förut tapetserade väggar, Men i jämförelse med mitt renoveringsjobb på min fastighet med timmer hus 2012 på Värmdå så var 2an inget att ens nämna,
Allt var renoverat , ute samt inne, jobbade halvt ihjäl mig under 6 mån innan jag sålde och gick i pension

Jag målade i köket när jag sist renoverade lägenheten 2022, målade på tapet , men tapeten satt inte ok. Utan reste sig och vart bulig, Vart tvungen att riva tapet samt sen spackla noga och slipa innan målning, blev bra men mycket jobb då jag var rätt noga inför försäljningen
Det blev lite bubblor på vissa ställen först men nu när primern börjat torka där är dom väck.

Börjar med sista delen av att måla om alla rum i nya huset. Köket och mellanväggen till vardagsrummet kvar. Blev den populära "greige"-färgen som passar till det mesta. Ljus och ändå lite brytning mot vita listerna. Innan var det vita strukturtapeter med plastig yta och vita lister så inget roligt. Som tur var gick de gamla tapeterna att riva ner främre delen på utan att bakre delen skadades och den går fint att måla på.

IMG_20240726_121108.jpg

IMG_20240726_121048.jpg

Inget ont menat ,, Man fattar inte varför alla fortfarande trilskas med att ha taklister , Kör alltid tre fyra mm ner med vitt samma som taket, ev får man dra en runda med målarfog innan .

Liknande trådar

Tillbaka
Topp