Husrenovering i Sverige och Thailand.

Bara han inte springer i ån, när vi var unga så var det ok springa på isen och klättra på tak men vi föräldrar 2024 får ju hjärtsnurp när ungarna håller på.
I förrgår sprang frugan och leta efter sonen då var han ute på taket.
Jag höll ju på få hjärtattack, sen tänker man själv hur man höll på i den åldern men vi har väl blivit så hjärntvättade gällande säkerhet sen dess så blir ju orolig om han lämnar soffan.
Tomten 1800m2, rätt stor runt om.
Jag förstår hur du menar och tänker, det har förändrats sen vi var små.
Din pappa har gjort ett riktigt bra jobb med trädgården, bra att du köpte huset så han har något att göra under denna årstiden när han ändå är i Sverige.

Bara han inte springer i ån, när vi var unga så var det ok springa på isen och klättra på tak men vi föräldrar 2024 får ju hjärtsnurp när ungarna håller på.
Jag höll ju på få hjärtattack, sen tänker man själv hur man höll på i den åldern men vi har väl blivit så hjärntvättade gällande säkerhet sen dess så blir ju orolig om han lämnar soffan.
Fint med en å på tomten. Finns det kräftor där? Växte upp med en å på tomten och där fiskade vi kräftor.
MVH
Lilla Fridolf

Inga vanliga småspik listerna sitter med.
Det var jobbigt.

20240919_175107.jpg

Farsan hade vart i Kungshamn och hämtat det han hade kvar av maskiner och verktyg från plåtslageriet som han ställde på lager när han pensionera sig för 3 år sen, så nu har man verktyg och maskiner iaf, men han ville ha en bänksåg så det blev inköpt idag.

Kommer ihåg när vi åkte till fjällen när man var ung.
Sätena fälldes i 740 täcke och kuddar där sov jag och syrran under resan.
Idag är det nästan så socialen skulle ta barnen ifrån om nåt sånt.

Samma nu när var nere hos farsan och han satt och kolla på Malou program med jocke lundell som lipar över allt möjligt.
Millenium generationen är ett gäng mesar som mest tänker på smink och likes.

Frugan brukar gnälla your son play with knife, täljer i trä och skär i papper.
Tell him stop.
Nä, bra för han på många sätt, använda en kniv, med en kniv kommer man långt i livet, många gånger fan behöver en kniv.
Låt han tälja och skära i papper, han skall inte vara rädd för en kniv.

Fint med en å på tomten. Finns det kräftor där? Växte upp med en å på tomten och där fiskade vi kräftor.
MVH
Lilla Fridolf
Har ju inte vart runt så mycket än, mest hållt på med huset inomhus.
Vilken fisk finns i ätran?
Men cafet ca 200m från huset ser man stor fisk simma runt vid fördämningen säger farsan.
Bild från cafet, ser från huset.
1726775853021.png

Tänkt jag skall kolla lite i veckan vart jag har flyttat, har ju bara köpt ett hus men aldrig varit här innan köpte.

Fiskarter
  • Lax.
  • Havsöring.
  • Gädda.
  • Abborre.
  • Ål.
  • Lake.
  • Sutare.
  • Mört.

Om det är obebyggt runt om så spelar ju tomtens storlek inte så stor roll, 1800 m2 är väl ok i alla fall, vad finns det för fiske i Ätran , den ser inte så stor ut just där, men kanske misstar man sig när man ser bilden. Om jag skulle köpa ett ställe i Sveriges inland så skulle det vara just vid en älv eller å, möjlighet till att njuta av tysnaden samt porlande vatten är ovärderlig anser jag

Frugan brukar gnälla your son play with knife, täljer i trä och skär i papper.
Tell him stop.
Nä, bra för han på många sätt, använda en kniv, med en kniv kommer man långt i livet, många gånger fan behöver en kniv.
Låt han tälja och skära i papper, han skall inte vara rädd för en kniv.
Ha ha, vem hade inte en kniv som liten guttunge, tillverkade pilbågar , byggde trädkojor mm , det var det som gjorde mig till ett lyckligt barn, inte en som sitter med sin förb. I pad i soffan på rummet dagarna i ända

Vaknade
Om det är obebyggt runt om så spelar ju tomtens storlek inte så stor roll, 1800 m2 är väl ok i alla fall, vad finns det för fiske i Ätran , den ser inte så stor ut just där, men kanske misstar man sig när man ser bilden. Om jag skulle köpa ett ställe i Sveriges inland så skulle det vara just vid en älv eller å, möjlighet till att njuta av tysnaden samt porlande vatten är ovärderlig anser jag
Inget byggt på tomten runtom så ok. Men har grannar.

20240919_194118.jpg

20240919_150717.jpg

20240919_150648.jpg

20240919_150457.jpg

20240820_164640.jpg

20240730_102251.jpg

20240727_183844.jpg

20240726_210340.jpg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp