Husrenovering i Sverige och Thailand.

Får säga rätt ok läge, 9km till 8 skidbackar, 300m till pizzeria, 1mil till Ica maxi, 4km till närmsta butik med matvaror, 8km till folkrace banan.
Inte vart runt så mycket än men ok avstånd för mig.
Köpte ju pga ok avstånd och connection med flix flygbuss

Jag bor väl mitt i raggarnästet kan man nästan säga bilmässigt, här räknar du lätt ett 50 tal jänkare på vägen om du kör in till stan en sommarkväll.
Om jag skulle köpa nåt i Sverige idag så blir det uppe i Värmland, där jag är skriven, och då nära klarälven för fiskets skull, måste ju ha nåt att göra. Men tror inte att det är aktuellt för os, men man kan aldrig säga bestämt, har sparat det mesta av det jag fick för gamla stället på Djurö, så ingen omöjlighet på något sätt, problemet är väl att föra slantarna till säljaren och ev. förklara för nosiga myndigheter vad de kommer ifrån. har sett att man får en hel gård däruppe för bara en halv mille ;)

Skidcentret, vilket är downhill cykel på sommrarna.

20240817_115147.jpg

Om jag skulle köpa nåt i Sverige idag så blir det uppe i Värmland, där jag är skriven, och då nära klarälven för fiskets skull, måste ju ha nåt att göra. Men tror inte att det är aktuellt för os, men man kan aldrig säga bestämt, har sparat det mesta av det jag fick för gamla stället på Djurö, så ingen omöjlighet på något sätt, problemet är väl att föra slantarna till säljaren och ev. förklara för nosiga myndigheter vad de kommer ifrån. har sett att man får en hel gård däruppe för bara en halv mille ;)
Jag köpte huset för 535.000kr.
Och då fick farsan och min styvmor 1 våning med.
Jag och frugan samt barnen skall ha dom 2 övervåningarna farsan och styvmor får gratis boende i källaren men stort där nere.

Å

Är bara 6 mil landsväg mellan vänern och vättern men sen kan man ju räkna olika typ norr till sör.
Vilket som skidcentret här hade öppet till 23 mars i år, hoppas blir liknande nästa år då äldste sonen vill testa snowboard.
Var inte så långt jag trodde från Landvetter till där jag bor/skriven är det 34 mil, Där kan jag tänka mig att bo nära Klarälvens hyfsade fiske

Var inte så långt jag trodde från Landvetter till där jag bor/skriven är det 34 mil, Där kan jag tänka mig att bo nära Klarälvens hyfsade fiske
Här är jag lite spänd över skidsäsongen, gillar hemma i Pattaya bäst men när jag är här vill jag ha snö.
Längdåkning var obligatoriskt och slalom har jag åkt sen jag var 6 år så nåt jag vill lära barnen när dom kommer till Sverige, även gått på snowboardskola (3 dagar) i Österike men inget jag är bra på.
Men sonen står på skateboard och surfbräda så har grunden.
Han vill testa snowboard inte slalom.

Här är jag lite spänd över skidsäsongen, gillar hemma i Pattaya bäst men när jag är här vill jag ha snö.
Längdåkning var obligatoriskt och slalom har jag åkt sen jag var 6 år så nåt jag vill lära barnen när dom kommer till Sverige, även gått på snowboardskola (3 dagar) i Österike men inget jag är bra på.
Längdåkning ok för mig då jag var aktiv inom skidskytte många år , men åka nedför och bryta benen , nej tack inget för mig :laugh2:

Snowboard är nog riktigt skoj för ungdomar :thumbsup:

Längdåkning ok för mig då jag var aktiv inom skidskytte många år , men åka nedför och bryta benen , nej tack inget för mig :laugh2:
Nej det är olika för alla, mina föräldrar tog mig till Hemsedal och skidskola när jag var 6 år och syrran i funäsdalen när var 4 år så jag är rätt ok på att åka samt lära ut då jag lärt och hållt om åkt baklänges med många i vuxen ålder.
Nu har man dock vart många år i Thailand men är som cykla ;)

Skulle familjen med till Sverige i mars? Kan bli väldigt tunt med snö så långt söder ut i landet.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp