Husrenovering i Sverige och Thailand.

Rummet skall möbleras med det här är det tänkt, kommer inte se det sen när jag är klar.
1726946552477.png

1726946620388.png

1726946641318.png

Den soffan tycker jag du ska skippa.
Sover i en sådan i Norge och det är ingen höjdare

Sonens säng hemma är det inga ribbor, planka och 15cm madrass i sängen.
Han kan sova på 3cm madrass på stengolv utan problem..

Funkar säkert i ”utfällt” läge, men i soffläge är det bara en madrass som glider och man får hålla på att knuffa in den.
Det finns både bättre bäddsoffor eller sängar för samma priser.
Fin att se på, jobbig att använda.
Ok, får kolla runt lite då.
Yngste sonen ville ha en soffa, så såg jag den och tänkte kunde passat i båda rummen.

Märkligt i detta är att jag valde exakt samma färg på klickgolv samt även den blå tapeten när jag renoverade sovrummet i Norrköping för två år sedan
Golvet valde jag pga av högsta slitage klass och vattentåligt, jobbiggare att klicka i pga falsarna men byggt för motstå vattengenomträngning.
Valde det eftersom heltäckningsmatta under.
Farsan sa att golvet dom la på undervåningen var mycket enklare, detta var byggt så svårare för vattengenomträngning så fick lirkas på.

Och blev inte dyrt, dagen innan mönstra av så var det på rea och fortsatt rea när vi kom dit förra Torsd.
Men igår fick vi köpa 5 paket till och då ordinarie pris igen.
Men fick det mesta på rea.

Golvet valde jag pga av högsta slitage klass och vattentåligt, jobbiggare att klicka i pga falsarna men byggt för motstå vattengenomträngning.
Valde det eftersom heltäckningsmatta under.
Farsan sa att golvet dom la på undervåningen var mycket enklare, detta var byggt så svårare för vattengenomträngning så fick lirkas på.
Men en snygg och rogivande färgkonbo, därför valde jag detta. I vardagsrummet valde jag samma golv men lite mer grå färg samt grå tapeter, tapetlimmet torkade lite olika snabbt därför lite flammigt första dagen, För att sälja får man tänka sig att alla skall kunna acceptera färgkombon, Vitt och grått är ju neutrala färger. nya golvlister samt snickerier målade

20220401_152311.jpg

Men en snygg och rogivande färgkonbo, därför valde jag detta. I vardagsrummet valde jag samma golv men lite mer grå färg samt grå tapeter, tapetlimmet torkade lite olika snabbt därför lite flammigt första dagen, För att sälja får man tänka sig att alla skall kunna acceptera färgkombon, Vitt och grått är ju neutrala färger. nya golvlister samt snickerier målade

20220401_152311.jpg
Här är foton från vårat sovrum i Thailand och håller med dig, ljus grått och trä lyser upp ett rum.
Här vågade jag knappt gå upp på övervånningen innan midnatt ;)

20240807_110000.jpg

20240807_103935.jpg

20240807_110108.jpg

Före jag kom hem, och när jag städat om man undrar över bilderna.
Är inte lika välstäädat när jag är hemma så före efter bild.

20220401_152311.jpg
Du skulle vart med här nu Phonta, bara motorburen ungdom och du o farsan lika gamla men då hade jag väl gått och skällt på er 555 ;) men vart en bra hjälp.
Men ibland skälls det, golvläggningen går bra för som byggnadsarbetare kan farsan mäta och såga.
Men när han skulle lägga sig i vid blandarbyte och tyckte ditt och datt när jag låg under vasken och skruvade så blev det håll käft eller gå sätt dig på utsidan.

Du skulle vart med här nu Phonta, bara motorburen ungdom och du o farsan lika gamla men då hade jag väl gått och skällt på er 555 ;) men vart en bra hjälp.
Men ibland skälls det, golvläggningen går bra för som byggnadsarbetare kan farsan mäta och såga.
Men när han skulle lägga sig i vid blandarbyte och tyckte ditt och datt när jag låg under vasken och skruvade så blev det håll käft eller gå sätt dig på utsidan.
Men farsan sa ikväll fan benen bär inte som när ung märker ju skillnad men impad på gubben, så enveten.
Jag var uppe vid 05, käka frukost och vänta på biltema skulle öppna.
Hemma runt 08:30 och han har hållt på sen dess till sista planken var lagd, jag tyckte vi kunde vänta tills imorrn med sista.
Farsan, Äh vafan kan väl lika gjärna ta det när vi håller på, så blev klart med den delen idag.
Imorrn skall han köra till Kungshamn få ordnat förberedelse för hörapparat och till tandläkaren.
74 årig gubbe som många här, men han börjar få svårt att gå efter alla år klättra på tak som plåtslagare.

Men farsan sa ikväll fan benen bär inte som när ung märker ju skillnad men impad på gubben, så enveten.
Jag var uppe vid 05, käka frukost och vänta på biltema skulle öppna.
Hemma runt 08:30 och han har hållt på sen dess till sista planken var lagd, jag tyckte vi kunde vänta tills imorrn med sista.
Farsan, Äh vafan kan väl lika gjärna ta det när vi håller på, så blev klart med den delen idag.
Imorrn skall han köra till Kungshamn få ordnat förberedelse för hörapparat och till tandläkaren.
74 årig gubbe som många här, men han börjar få svårt att gå efter alla år klättra på tak som plåtslagare.
Ja, det gäller att inte klaga utan bara bita ihop ibland , jag har en dålig knäled som gör sig påmind ibland, lite artros i fingrarna samt lite skador efter arbete samt boxningsporten i unga dagar, tänkte man inte på då , man var ju odödlig :laugh2: För övrigt vad jag vet kärnfrisk, klarar att köra hoj 6,5 timme från Pattis till hemmet i Isaan utan större smärtor än lite öm i rumpan;) Då skall man nog vara glad och nöjd, Jag ser folk här i Thailand som är helt slut vid 60 bast, de lever ju inte speciellt nyttigt skall jag säga.
Äter fel och dricker åt helv för mycket

Ja, det gäller att inte klaga utan bara bita ihop ibland , jag har en dålig knäled som gör sig påmind ibland, lite artros i fingrarna samt lite skador efter arbete samt boxningsporten i unga dagar, tänkte man inte på då , man var ju odödlig :laugh2: För övrigt vad jag vet kärnfrisk, klarar att köra hoj 6,5 timme från Pattis till hemmet i Isaan utan större smärtor än lite öm i rumpan;) Då skall man nog vara glad och nöjd, Jag ser folk här i Thailand som är helt slut vid 60 bast, de lever ju inte speciellt nyttigt skall jag säga.
Äter fel och dricker åt helv för mycket
Hans ben har börjat ge sig snabbt det sista.
Han har ju sprungit, klättrat på tak, jobbat 13 år på sjön.
Och ser idag att tar stryk, ok lika gammal som dig och han tycker borde byggt muskler.
Men sen vilar han ju inte, muskler måste vila för att bygga.
Idag har han hållt på 9 timmar, upp ner i trappor, ner mäta golv, stått såga.
Styvmor säger och ja håller med du måste sitta ner med och vila benen.
Är ju inte pur ung.

20240924_162309.jpg

20240924_161912.jpg

20240924_161908.jpg

20240921_135953.jpg

20240921_115119.jpg

20240921_110106.jpg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp