Och om du då bor hos en kompis en tid i Pattaya eller som jag hyr ett hus i ett halvår , då hjälper inte varken Husbok eller ID kort , du måste inom 24 timmar till Mig och byta adress , visste ni detta ??? 4000 thbt i böter får den som inte anmäler sin nya vistelseadress inom 24 timmar , räcker idag inte med den adressen ni skriver på Arrivalcard när ni kommer till Suwan , Jag skrev in min korrekta adress här i Pattis , detta räcker inte , måste till Mig inom 24 timmar , checkar du in på hotell så är det hotellets problem , annars ditt detta gäller även den som har en condo mm, och återvänder varje gång till condon på samma adress ,, till MIG inom 24 timmar .!!. HÅRDA BUD , var en kö på ca 25 Faranger påMIG i Jomtien när jag var där , alla torskar på 4000thbt om du inte har en Thai med sig som kan ta bötesbeloppet , då betalar du/denna 1700 thbt ,, även Thai måste göra detta , tillex min hustru kan inte bo här i sex månader i pattis utan att anmäla , men detta får de ju aldrig reda på då hon inte gör tillex 90 dagarsrapport , det är då Farangerna åker dit .. Inte undra på att det är färre faranger , rena Stalinfasonerna ...