Olagligt att hyra ut för kort tid numera.

Du verkar vara den enda svensk som bott många år i Hua Hin som inte känner till svenskarna som bor där.
Titta på Blocket.se, gå med i uthyresgrupper på FB och släpp taget om stenborden vid plattan, Hua Hin är mycket större än så.
Jag vet en som är med på fb grupper och vill hyra ut sitt boende i hua hin, jag har kontakt med henne via messenger. Jag ville hyra en vecka i juli men då var det upptaget, i mars när vi hade kontakt ville hon hyra ut nu i juni till mig.

Jag vet en som är med på fb grupper och vill hyra ut sitt boende i hua hin, jag har kontakt med henne via messenger. Jag ville hyra en vecka i juli men då var det upptaget, i mars när vi hade kontakt ville hon hyra ut nu i juni till mig.
Jo, det är rätt vanligt på FB och gör man en enkel sökning på Google så får man massor av träffar på Blocket och andra sidor.
För en stor familj eller två familjer blir det billigt när man jämför med hotell.
Eget hus med egen pool för 1000kr eller under per dygn. Svårslaget.

Tre exempel

https://www.blocket.se/stockholm/Poolvilla__Hus__i_Hua_Hin__huahin__Thailand_64256670.htm

https://www.blocket.se/goteborg/Strandvilla_med_privat_pool_och_13_sangar_77308154.htm?ca=11&w=3

https://www.blocket.se/goteborg/Exklusiv_villa_i_Hua_Hin_51582848.htm?ca=11&w=3

Ja i Juli, Augusti och Dec-Mars kan en del lyckas hyra ut vissa år men 8-10 mån om året och till fantasisummorna Kurant drömmer om existerar inte. Antingen årskontrakt till betydligt lägre belopp eller några få mån/år men fortfarande inte för Kurants priser.

Jo, det är rätt vanligt på FB och gör man en enkel sökning på Google så får man massor av träffar på Blocket och andra sidor.
För en stor familj eller två familjer blir det billigt när man jämför med hotell.
Eget hus med egen pool för 1000kr eller under per dygn. Svårslaget.

Tre exempel

https://www.blocket.se/stockholm/Poolvilla__Hus__i_Hua_Hin__huahin__Thailand_64256670.htm

https://www.blocket.se/goteborg/Strandvilla_med_privat_pool_och_13_sangar_77308154.htm?ca=11&w=3

Jodå det finns massor att hyra här för väldigt få lyckas hyra ut korta perioder i lågsäsong.
Men annonsera kan man ju...

Du verkar vara den enda svensk som bott många år i Hua Hin som inte känner till svenskarna som bor där.
Titta på Blocket.se, gå med i uthyresgrupper på FB och släpp taget om stenborden vid plattan, Hua Hin är mycket större än så.
55555
Jag är nog med i samtliga av dessa grupper och hittade ex huset jag bor i nu i en av dom.
Damen du skrev om finns bara i din fantasi.

Ja i Juli, Augusti och Dec-Mars kan en del lyckas hyra ut vissa år men 8-10 mån om året och till fantasisummorna Kurant drömmer om existerar inte. Antingen årskontrakt till betydligt lägre belopp eller några få mån/år men fortfarande inte för Kurants priser.
Nu är det inte mina priser utan vad som begärs av de som hyr ut.
Själv skulle jag inte hyra till dessa överpriser men många vill inte hyra av andra än svenskar och tycker det är prisvärt eller rent av billigt med runt 1000kr/dygn så marknaden finns helt klart och mer än du känner till.
Många bygger upp en fast kundkrets som återkommer varje år och ett begärt pris kan ju gå att förhandla om.

2-4 veckors turister har inte samma budget som de som bor heltid och lever sparsamt runt stenborden.

Säkert en bra affär och investering för de som är driftiga.

55555
Jag är nog med i samtliga av dessa grupper och hittade ex huset jag bor i nu i en av dom.
Damen du skrev om finns bara i din fantasi.
Ta en sväng en bit upp på soi 112 så kanske du får träffa damen.
Om du tycker 1000kr/dygn är dyrt för boende så lägger många dessutom lika mycket per dag på att slå på en golfboll utan att tveka på sin semester.
En middag för 1000kr ligger vanligen på schemat istället för 15kr.

Nu är det inte mina priser utan vad som begärs av de som hyr ut.
Själv skulle jag inte hyra till dessa överpriser men många vill inte hyra av andra än svenskar och tycker det är prisvärt eller rent av billigt med runt 1000kr/dygn så marknaden finns helt klart och mer än du känner till.
Många bygger upp en fast kundkrets som återkommer varje år och ett begärt pris kan ju gå att förhandla om.

2-4 veckors turister har inte samma budget som de som bor heltid och lever sparsamt runt stenborden.

Säkert en bra affär och investering för de som är driftiga.
Först så påstår du att du träffat en dam som hyr ut för 25.000 sek/mån och nu har du övergått till rena gissningar.
En sk Lövenare :D:D:D

Om du tycker 1000kr/dygn är dyrt för boende så lägger många dessutom lika mycket per dag på att slå på en golfboll utan att tveka på sin semester.
Upp på 112 dessutom lååångt från stranden, snacka om fantasipriser..
Mollgans syster måhända?

Vill du hyra i Hua Hin i Juli?
Inga som helst problem, det löser jag.
Hur ser dina krav ut?

Först så påstår du att du träffat en dam som hyr ut för 25.000 sek/mån och nu har du övergått till rena gissningar.
En sk Lövenare :D:D:D
Upp på 112 dessutom lååångt från stranden, snacka om fantasipriser..
Mollgans syster måhända?

Du behåller din låga stil hela tiden.
Hon bor själv längs soi 112, men var poolvillan hon hyr ut är vet jag inte. Kanske också där?
Dom mest exklusiva villagen växer ju upp längs soi 112 nu.
Alla tycker inte som du att runt 1000kr/dygn är dyrt och fantasipriser för ett förstklassigt boende med egen pool.
Det är inte bara snåla svenskar som besöker Hua Hin.
Har man inte råd så finns ju riktigt billigt boende mellan soi 94 och soi 88 ovanför järnvägen men då måste man bada gratis i havet.

Denna villa för 12.000kr/vecka + el under högsäsong får nog också sina kunder, trots den ligger längs soi 112. ;)

En sökning på svenska Blocket gav 205 träffar på uthyrning i Thailand, betänk då att det är även andra nationaliteter som hyr ut för att tjäna pengar i Thailand.

Hej

Kompisar till mig hyr fina lägenheter i attraktiva lägen för ca 3000-4000 kr i månaden, men då handlar det om Jomtien och inte Hua Hin.

Mvh isan lover

Hej

Kompisar till mig hyr fina lägenheter i attraktiva lägen för ca 3000-4000 kr i månaden, men då handlar det om Jomtien och inte Hua Hin.

Mvh isan lover
Hua Hin är billigare än Jomtien men alla Kurants vänner betalar gärna lite extra.
Själv så har han aldrig sett insidan på ett lite finare boende.
Bara undrar om det nu är så lätt att hyra ut för fantasipriser och tjäna bra med pengar, varför står då så många kanonfina hus tomma nu trots att dom inte begär i närheten av Kurants drömpriser? Är dom för billiga? Kan det vara så att vi rika Svennar inte vill hyra om det inte är tokdyrt?
Eller är det så att Kurants "vän" är Mollgans syster...

Hon bor själv längs soi 112, men var poolvillan hon hyr ut är vet jag inte. Kanske också där?
Alla tycker inte som du att runt 1000kr/dygn är dyrt och fantasipriser för ett förstklassigt boende med egen pool.
Har man inte råd så finns ju riktigt billigt boende mellan soi 94 och soi 88 ovanför järnvägen men då måste man bada gratis i havet.

Denna villa för 12.000kr/vecka + el under högsäsong får nog också sina kunder, trots den ligger längs soi 112. ;)

En sökning på svenska Blocket gav 205 träffar på uthyrning i Thailand, betänk då att det är även andra nationaliteter som hyr ut för att tjäna pengar i Thailand.
Ja i högsäsong ett par mån/ år får många hyrt ut men du påstod ju att det går att hyra ut ett hus med 3 sovrum för 25.000 sek/mån 8-10 mån/år år efter år så ägaren kan leva på det.
Rena fantasier bara.
//
Då hade jag köpt 2 såna hus direkt men eftersom hyrorna inte alls är som du inbillar dig så nöjer jag mig med att hyra..

Senast redigerad av en moderator:
Hur mycket ska du hyra ut din sommarstuga på Fil för?
Strandnära så du får väl 35.000sek/mån :rolleyes:

Det där huset på 112 är ganska likt det jag bor i men jag betalar inte i närheten så hög hyra trots mycket attraktivare läge.
2 mån/år får dom nog hyrt ut men mer än så blir det knappast till det priset.

Hej

Det stämmer men hur gör du själv?

Själv kan jag svara ärligt att vi skiter i detta, jag bor i frugans hus ändå, sen begår vi ytterligare brott varje år eftersom vi besöker släkt och vänner och sover över där utan att anmäla detta.

Själv tycker jag kontrollbehoven ifrån myndigheternas sida börjar bli lite löjliga.

Mvh isan lover

Hyr av en Thaidam som registrerat på IM att jag bor där

Hyr av en Thaidam som registrerat på IM att jag bor där

Hej

Gör du en ny anmälan och registrering om du besöker en kompis eller någon av frugans släktingar för en natt eller vecka också, det kräver ju lagen?

Jag är övertygad om att massor av människor struntar i detta, speciellt om det handlar om kortare vistelser och besök hos släkt och vänner, själv känner jag inte någon falang som registrerar sina övernattningar hos immigration eller polis inom 24 timmar när dom reser runt och besöker vänner eller där dom bor.

Mvh isan lover

Hua Hin är billigare än Jomtien men alla Kurants vänner betalar gärna lite extra.
Själv så har han aldrig sett insidan på ett lite finare boende.
Bara undrar om det nu är så lätt att hyra ut för fantasipriser och tjäna bra med pengar, varför står då så många kanonfina hus tomma nu trots att dom inte begär i närheten av Kurants drömpriser? Är dom för billiga? Kan det vara så att vi rika Svennar inte vill hyra om det inte är tokdyrt?
Eller är det så att Kurants "vän" är Mollgans syster...
Nu tycker jag du ska tagga ner, om en kvinna berättar vad hon lever på genom att hyra ut, så gör det mig till lögnare.
Om hon skryter eller ljuger har väl ingen betydelse, men hon kanske är duktig och vet hur man tjänar pengar.
Är du avundsjuk på henne eller vill du jaga mig i vanlig ordning och kalla mig det mesta du kan hitta på.

Mina priser är från det svenska Blocket och det som vanliga svenskar hyr för på en semester.
Dom har ju råd med semester utomlands till skillnad från vissa som nöjer sig med att lasta upp moppen på pickupen och ta en sväng i grannskapet för att spara pengar.

Liknande trådar

A
Svar
23
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar