Nix har kvitto på dessa belopp ,, men nu är det så att Mig chefen själv bestämmer vad som skall kosta eller inte kosta , därför kostar tillex Cerify of residence 400 thbt , oavsett vad det står om detta ,dvs det skall vara gratis ,, du kan idag EJ köpa ett fordon i Changwat Chonburi med husbok eller ID card , de KRÄVER att du går till Mig för ett adresscertifikat ..
Allt för att få in slantar till kommun eller vart fn de går .. kanske till den major som alla tror är så bara här i staden , till och med Thaisen börjar tycka att det går till överdrift nu i pengahungern , de pekar ut nya Polischefen som syndaren .
Otroligt hungrig på att dra in böter , jag har kvitto på betals skatt och försäkring på min nya cykel , har dock inte fått varken bok eller Sticker för skatten , försäkringkvittot harjag samt kopia på boken ,likförbannat bötfäller de mig på 400 thbt , jag har bråkat som fn med dem , hjälper inte , om du inte betalar så behåller vi ditt körkort säger officeren hos Snuten ,, får se vem som vinner detta , garanterat snuten ,, De gör precis som de vill nu ,, men snart tröttnar nog de flesta på Thailand ..