Inga nya medlemmar pa valdigt lange pa Thai snack

Som inaktiv medlem ett tag så kan jag säga att slå er inte för bröstet här, samma skitsnack som på Mpr vad jag kan se. Knappt mer Thailandsrelaterat, och inte mer aktivt. Varför det inte kommer nya medlemmar beror nog främst på att Thailand är uttjatat och det mest är föredettingar samt *exturister som reser dit nuförtiden.

Att det blir lite tjafs är nog ofrånkomligt och det liva kan upp stämningen ibland men än sä länge ligger TS långt efter MPR.
Ja inte fan reste jag till Thailand för att titta på tempel, stenhögar, palmer, äta chili, se fina stränder, jag hade läst kulturtidningarna Fibban, Lektyr och Aktuellt Rapport men nu är jag fast här.

Som inaktiv medlem ett tag så kan jag säga att slå er inte för bröstet här, samma skitsnack som på Mpr vad jag kan se. Knappt mer Thailandsrelaterat, och inte mer aktivt. Varför det inte kommer nya medlemmar beror nog främst på att Thailand är uttjatat och det mest är föredettingar samt *exturister som reser dit nuförtiden.

Hej

Kan nog hålla med om att ämnet är lite uttjatat, Svenskar har ju rest så länge till Thailand och i såna mängder, det har vänts ut och in på allt och skrivits om det mesta, det är nog svårt att hitta helt nya saker och ämnen att diskutera, för dom som har varit med ett tag så blir det ju lätt upprepningar och lite ointressant för veteraner.

Mvh isan lover

Hej

Kan nog hålla med om att ämnet är lite uttjatat, Svenskar har ju rest så länge till Thailand och i såna mängder, det har vänts ut och in på allt och skrivits om det mesta, det är nog svårt att hitta helt nya saker och ämnen att diskutera, för dom som har varit med ett tag så blir det ju lätt upprepningar och lite ointressant för veteraner.

Mvh isan lover
Behöver inte nödvändigtvis bli så trist. Vi kan ju sannolikt se fram mot Thailand efter coronan när det blir enkelt att åka dit igen. Andra ämnen kan var demonstrationer och militärens försök att vara nationalekonomer etc. Sedan tror jag att tjusningen ligger i att läsa olika beskrivningar av delar i Thailand. För mig har det varit av stort intresse att läsa om IL:s byliv beroende på att jag tillbringat min mesta tid i BKK och Jomtien men knappt sett det byliv som beskrivits här.

Kraven på TS bör sättas i relation till det liv som coronan ger förutsättningar för. Vi får helt enkelt mer eller mindre tillfälligt glädjas åt andra saker t ex Berralunds stora fångster och IL:s humrar. Visst kan coronan göra att livet blir lite tristare men helt hopplöst är det inte och dessutom tar det slut på ett eller annat sätt. Min uppfattning är att många anstränger sig att göra TS bra. Låt oss visa vår uppskattning för dem i stället för att klaga.

Att anstränga sig att göra något bra kräver mer eller mindre stora ansträngningar. Att klaga är lätt och kräver ingen större eftertanke.

TS är ju inte heller någon fritidsgård där lata ungdomar kräver att fritidsledaren ska hitta på något roligt varje minut. Bäst är att alla bidrar efter sin förmåga och kunskap.

Behöver inte nödvändigtvis bli så trist. Vi kan ju sannolikt se fram mot Thailand efter coronan när det blir enkelt att åka dit igen. Andra ämnen kan var demonstrationer och militärens försök att vara nationalekonomer etc. Sedan tror jag att tjusningen ligger i att läsa olika beskrivningar av delar i Thailand. För mig har det varit av stort intresse att läsa om IL:s byliv beroende på att jag tillbringat min mesta tid i BKK och Jomtien men knappt sett det byliv som beskrivits här.

Kraven på TS bör sättas i relation till det liv som coronan ger förutsättningar för. Vi får helt enkelt mer eller mindre tillfälligt glädjas åt andra saker t ex Berralunds stora fångster och IL:s humrar. Visst kan coronan göra att livet blir lite tristare men helt hopplöst är det inte och dessutom tar det slut på ett eller annat sätt. Min uppfattning är att många anstränger sig att göra TS bra. Låt oss visa vår uppskattning för dem i stället för att klaga.

Att anstränga sig att göra något bra kräver mer eller mindre stora ansträngningar. Att klaga är lätt och kräver ingen större eftertanke.

TS är ju inte heller någon fritidsgård där lata ungdomar kräver att fritidsledaren ska hitta på något roligt varje minut. Bäst är att alla bidrar efter sin förmåga och kunskap.

Hej

Håller med dig helt och mitt inlägg i ämnet var mer ett konstaterade än en klagan, har man hängt med ett tag finns det alltid en risk för att det blir lite av upprepningar av samma ämnen och frågeställningar som kommer upp.

Men ämnet är ju brett och läget förändras ju med tiden, så det finns alltid en del som är nytt även för dom som har varit med ett tag, själv är jag ju främst intresserad av jordbruk, byliv, natur, traditioner och hur vanligt folk lever och har det, men även Thailändsk politik, skola, utveckling, korruption och stora klassskillnader är något som också intresserar mig.

Sen kan man ju alltid få tips på forum om man ska åka till någon plats man ännu inte har besökt, man får ta del av andras erfarenheter, man kan också förhoppningsvis ge andra medlemmar tips och bidra med något dom har nytta av.

Mvh isan lover

Jag kan också tycka att mycket är uttjatat men då får man väl komma på något att skriva om men det är lättare att ha klagomål på andra än att göra något åt det, varför inte starta en egen fototråd eller resetråd med eller utan bilder men det är som vanligt många vill se men inte ge.

Ja startade denna tråd som det blev dåligt deltagande i så varför inte fortsätta där Förr och idag, från grabbar och tjejer till gubbar och gummor.

Hej

Håller med dig helt och mitt inlägg i ämnet var mer ett konstaterade än en klagan, har man hängt med ett tag finns det alltid en risk för att det blir lite av upprepningar av samma ämnen och frågeställningar som kommer upp.

Men ämnet är ju brett och läget förändras ju med tiden, så det finns alltid en del som är nytt även för dom som har varit med ett tag, själv är jag ju främst intresserad av jordbruk, byliv, natur, traditioner och hur vanligt folk lever och har det, men även Thailändsk politik, skola, utveckling, korruption och stora klassskillnader är något som också intresserar mig.

Sen kan man ju alltid få tips på forum om man ska åka till någon plats man ännu inte har besökt, man får ta del av andras erfarenheter, man kan också förhoppningsvis ge andra medlemmar tips och bidra med något dom har nytta av.

Mvh isan lover
Din analys är bra och jag håller med dig. Anser att du varit ett föredöme genom ditt stora engagemang.

En annan sak är att medlemmarna i detta forum kan ha mycket olika förväntningar och att dessa kan vara för stora eller för detaljerade i många fall för att kunna tillgodoses. Innehållet har hittills varit varierat mellan stort och smått t ex Thailändsk inrikespolitik till inköp av flygbiljetter.

En teknisk förbättring i framtiden skulle vara en sökfunktion så att man kunde skriva in t ex ett namn och få upp allt om detta. Jag är lyckligt ovetande om kostnaden för detta.

Vill avslutningsvis påpeka att vi står inför en spännande höst med stora demonstrationer och kritik mot kung och regering i Thailand, politisk oro i Sverige och EU, coronan i världen, införandet av 5G, val i USA etc. Tror därför att det inte kommer att bli brist på ämnen och dramatik.

Det har forumet har alla förutsättningar att kunna vara bra också i fortsättningen men det krävs en ömsesidig respekt mellan deltagarna. Bort med personangrepp och förolämpningar.

Känns som denna tråden är den rätta att fråga frågan.

Hur startar jag en tråd där jag på mitt vis (rätt eller fel) berättar mitt tillvägagångssätt att komma till min familj?
Kan denna tråd göras exklusiv för endast medlemmar?

Får väl även bjuda in Fodervärden BerraLund på detta forum då han verkar hålla till i ’Sibyllan’ där vi har många släktingar. Nära men den sämsta vägen hem till oss i hela Thailand .
L200 och Boa håller ju till i Nong Bua Lamphu.
Vilken fest det kan bli om Bosse tar med sig gitarren . Sedan har vi ju Nisse på marknaden öster över berget från Nong Bua.
Har dock för mig att L200 eller Boa hade någon schism med Nisse.
10 månader kvar till midsommar

Här bor jag.
08BE01FF-E782-4ACB-B865-C704EE109EE8.jpeg

Liknande trådar

P
Svar
23
Visningar
3 K
Pjodd
P

Tillbaka