Varför kan inte Thai göra ett helt ok jobb , mycket sällsynt att de inte "glömmer" eller medvetet??

D

Det finns en del som har en stor käft som nykter ocså. Nu skall jag intw rumstera för tillhör nog i den gruppen men vad f...
Reglerna har ändrats på flygen ,, gå några år tillbaka ,vet ni inte om hur det var då det var fri sprit på Thai Air så tillhör ni säkerligen dessa ..Och du behöver inte gå på barer i Pattis vilket jag inte heller gör för att träffa på storkäftade fulla faranger , Dom skall ju ta sig till och från ,, Jag märker att många reagerar på dylika påhopp ,undrar varför .....:rolleyes:

D

Det finns en del som har en stor käft som nykter ocså. Nu skall jag intw rumstera för tillhör nog i den gruppen men vad f...
Du vet väl inte om jag är nykter här vid datorn ? Det är ju populärt att supa till framför skärmen och sen vara stor i käften :)

Dom problem jag haft med medpasangerare är inte många flugit till Thailand med Thai,Sas,Emirates och Norwegian, med Thai år 2000 hade vi en liten baby som grät å skrek hela resan trots mammans och personalen nog gjorde vad som gick hade väl troligen ont i öronen, dock inga fyllskallar.

Med sas när dom flög direkt tror det var 2006 på vägen hem var det en kille som kom in i rullstol som flyttades runt hamnade vid mig några timmar en minst sagt jobbig sate, men kan ha varit nått annat han gick på hade en historia om att han blivit rånad på allt han ägde legat på sjukhus minnesförlust mm som inte höll ihop, försökte hela tiden med flygvärdinnorna få sitta i 1 klass få gratis transport från Arlanda vid hemkomst mm slutade med att han fick gå av själv direkt till polisens famn utanför planet :)

I år var det dock en fyllskalle såg han redan vid Famose bar men han fick aldrig åka med vart stoppad vid gaten.

Så antingen måste man haft tur under åren eller Phonta en jäkla otur.

Har nog med haft tur, rest med dom flesta flygbolag och ofta, värsta jag stött på är gapande ungar.
Nu har jag köpt ett noice canceling headset och det var värt varenda öre, nu hör jag inte barnskriken längre, är det nattflyg sover jag nästan hela vägen förutom när det serveras mat.
Nackdelen med sådant headset, att jag hör inte nu när dom kommer med maten, har missat det flera gånger när jag sovit ;)
Bara för jag skrev så blir det väl fylleslaget nästa tur 5555.
Värsta jag fått jämte mig var 2 Svenska idioter, kärring och gubbe som skulle sitta och ha högläsning för varandra.

https://www.bose.com/en_us/products/headphones/noise_cancelling_headphones.html

Rekomenderar alla som flyger ofta att köpa ett sådant här headset, var förra årets bästa inköp aldrig flygit så bra sen jag köpte det.

Har nog med haft tur, rest med dom flesta flygbolag och ofta, värsta jag stött på är gapande ungar.
Nu har jag köpt ett noice canceling headset och det var värt varenda öre, nu hör jag inte barnskriken längre, är det nattflyg sover jag nästan hela vägen förutom när det serveras mat.
Nackdelen med sådant headset, att jag hör inte nu när dom kommer med maten, har missat det flera gånger när jag sovit ;)
Värsta jag fått jämte mig var 2 Svenska idioter, kärring och gubbe som skulle sitta och ha högläsning för varandra.

Rekomenderar alla som flyger ofta att köpa ett sådant här headset, var förra årets bästa inköp aldrig flygit så bra sen jag köpte det.
Borde helt klart vara nått för mig är helt värdelös på kunna sova på ett plan får försöka se om det år å hitta i Sverige.

Dom problem jag haft med medpasangerare är inte många flugit till Thailand med Thai,Sas,Emirates och Norwegian, med Thai år 2000 hade vi en liten baby som grät å skrek hela resan trots mammans och personalen nog gjorde vad som gick hade väl troligen ont i öronen, dock inga fyllskallar.

Med sas när dom flög direkt tror det var 2006 på vägen hem var det en kille som kom in i rullstol som flyttades runt hamnade vid mig några timmar en minst sagt jobbig sate, men kan ha varit nått annat han gick på hade en historia om att han blivit rånad på allt han ägde legat på sjukhus minnesförlust mm som inte höll ihop, försökte hela tiden med flygvärdinnorna få sitta i 1 klass få gratis transport från Arlanda vid hemkomst mm slutade med att han fick gå av själv direkt till polisens famn utanför planet :)

I år var det dock en fyllskalle såg han redan vid Famose bar men han fick aldrig åka med vart stoppad vid gaten.

Så antingen måste man haft tur under åren eller Phonta en jäkla otur.

Nu skrev jag EJ att jag suttit med många fyllskallar ,, läs vad jag skriver och inte vad ni tar för givet :) Jag skrev följande ..Tror mig vara ganska säker på att personalen gärna ser aktiva välmående resenärer som reser på sig och sträcker på benen då och då , hellre än fyllskallar som sover ruset av sig med huvet i knät på en icke så glad medresenär:)

Hoppas Piloterna har ett sånt då , jag menar om det flyger så bra med dessa :)

Du som har flugit så mycket och är så kunnig Jonas , du borde då veta varför man slutat med fi sprit på planen ,, inte bara kostnaderna för spriten utan mest för att det allt som oftast hade problem med aggresiva fyllskallar ,,, Har ni missat detta så är det ju tråkigt efterssom vissa av Er utger sig för att vara så beresta

Det var ju inte gratis. 3 700 SEK. Skulle man flyga mycket och kunna sova bättre så är det nog värt det ...
För min del dom bäst spenderade pengarna under 2016, så som sagt flyger man ofta ;)

Senast redigerad av en moderator:
Om jag nu tolkat dig fel ber jag om ursäkt, du skrev ju även i en post efter att du var less på alla fyllskallar tolkade det som du varit utsatt för det på dina resor Därför jag nämnde dig Men du menar bara då i allmänt ordalag ?

Hoppas Piloterna har ett sånt då , jag menar om det flyger så bra med dessa :)

Du som har flugit så mycket och är så kunnig Jonas , du borde då veta varför man slutat med fi sprit på planen ,, inte bara kostnaderna för spriten utan mest för att det allt som oftast hade problem med aggresiva fyllskallar ,,, Har ni missat detta så är det ju tråkigt efterssom vissa av Er utger sig för att vara så beresta
Har aldrig ansett mig direkt kunnig, det uttalandet får stå för dig, ser mig nog mer som en medelmåtta.
Tycker tvärtom att det är väl tur att jag har missat agressiva fyllskallar.
Jag trodde det bara var finnair som hade stoppat fri sprit, berest är jag inte men att jag flyger ofta det vet ju du med.
Fast jag flyger sällan från Nordiska länder, denna gången skall jag dock flyga från Norge så får se om det är några skandinaviska fyllskallar ombord ;)
Förutom att hamnat nära barnfamiljer par gånger så har jag haft tur med mina platser.
Nu för tiden försöker jag välja säten där inte småbarnfamiljerna brukar hamna ;)

Om jag nu tolkat dig fel ber jag om ursäkt, du skrev ju även i en post efter att du var less på alla fyllskallar tolkade det som du varit utsatt för det på dina resor Därför jag nämnde dig Men du menar bara då i allmänt ordalag ?
Precis , man ser för mycket här i detta land , man behöver inte leta precis för att se och höra fulla dumma Europeer .
På flyget var det förr katastrof , bla. därför man nu håller hårt på att man inte "får för mycket innanför västen " då det är en säkerhetsrisk ur flera aspekter med fyllskallar ombord

Har faktiskt ett 2 par ev fabrikatet Peltor , helt tyst från omvärden ,om jag vill dvs , annars kan jag skruva upp volymen
ansluta en spelare eller data fungerar även det ,, men inte så slimmade som dessa Boze , ser grymt fina ut , men inget för en fattig pensionär som just handlat ny hoj :):):)

Dom sista resorna jag gjort har det vart fri sprit,öl och vin på Etihad Airways & Air Berlin. Senaste var i dec så alla bolag har inte tagit bort det. Det är väl bara "skitbolagen" som är dåligt utbildade som inte vet hur man tar hand om passagerare, personalen vill väl sova på sitt arbetspass hellre än att serva passagerarna.

Som sagt var jag flyger mycket och bara Finnair som jag vet som inte serverar fri alkohol, och då Norwegian där man måste köpa det.
Annars har alla andra flygbolag jag flygit med serverat gratis som vanligt på långdistans, kan tänka mig att kanske SAS tagit bort det, dom är ju mest lågbudget man kan få tag på långdistans ;)
Så förutom Norwegian och Finnair så visste jag inte att det var andra flygbolag som inte hade fri alkohol på långdistansflygen.

Om jag skall sammanfatta den här tråden så har jag hittat helt fantastiska sniderier på landet när jag har åkt med min sambos arbetalag. Även thai är jätteduktiga på hantverk, riktigt bra faktiskt. Har pratat med några som håller på och det är samma ödmjukhet som med svenska dito. Beundrar dom.

Yrkesutbildningen i Thailand, precis som den akademiska diton, lämnar ju en del i övrigt att önska så visst vimlar det av hantverkare med mera som inte är sådär jättebra, samt en hel del hantverkare som inte alls är utbildade hantverkare utan lika gärna kan köra MC-taxi eller skörda ris nästa dag.

Är man dock bara beredd att betala för kvalitet så tycker jag att det oftast blir riktigt bra och även ute i obygden kan man ibland springa på mästerverk för en spottstyver. I Thailand som i alla andra länder jag känner till så får man vad man betalar för. Precis som i Sverige, men förmodligen ännu viktigare här, så måste man ofta vara både krävande och trevlig som köpare, annars är det lätt att man inte riktigt tas på allvar eller bestraffas.

Som sagt var jag flyger mycket och bara Finnair som jag vet som inte serverar fri alkohol, och då Norwegian där man måste köpa det.
Annars har alla andra flygbolag jag flygit med serverat gratis som vanligt på långdistans, kan tänka mig att kanske SAS tagit bort det, dom är ju mest lågbudget man kan få tag på långdistans ;)
Så förutom Norwegian och Finnair så visste jag inte att det var andra flygbolag som inte hade fri alkohol på långdistansflygen.
Måste man missförstå allt ?? Fri alkohol har tillex Finnair , dvs det är gratis ,men du kan inte dricka dig full , de bromsar så fort du börjar bli berusad ,, Svårt att skriva något här överhuvudtaget , allt missförstås eller misstolkas medvetet ..jättekul är det ju hahaha ...

Måste man missförstå allt ?? Fri alkohol har tillex Finnair , dvs det är gratis ,men du kan inte dricka dig full , de bromsar så fort du börjar bli berusad ,, Svårt att skriva något här överhuvudtaget , allt missförstås eller misstolkas medvetet ..jättekul är det ju hahaha ...
Flygit med Finnair 2 gånger, trodde inte dom hade alkohol ombord på flygen, såg aldrig någon, frågade iofs aldrig efter någon heller.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp