En turistavgift på 500 baht införs nästa år för ankommande till Thailand.

Var får du gratis vård?

Ska de turister som köpt/har sjukförsäkring betala skulförsäkringen för de som skitit i att lösa den själv?

/ SatanG
Den största motståndaren till skatten som skulle räcka obetalda sjukhusräkningar har gratis sjukvård i byn, enligt uppgift.

Solidariteten sträcker sig inte värst långt.

Den största motståndaren till skatten som skulle räcka obetalda sjukhusräkningar har gratis sjukvård i byn, enligt uppgift.

Solidariteten sträcker sig inte värst långt.
Hej

Jag tror att du har missuppfattat något här, anledningen till förslaget var att ett antal utlänningar årligen struntade i att betala sina sjukhusräkningar, det rörde sig om ca 300 miljoner baht årligen.

Dom som får gratis vård får ju ingen räkning och smiter inte från någon skuld, så där förstår jag inte riktigt hur du tänkte.

Mvh isan lover

Hej

Jag tror att du har missuppfattat något här, anledningen till förslaget var att ett antal utlänningar årligen struntade i att betala sina sjukhusräkningar, det rörde sig om ca 300 miljoner baht årligen.

Dom som får gratis vård får ju ingen räkning och smiter inte från någon skuld, så där förstår jag inte riktigt hur du tänkte.

Mvh isan lover
Så du vill inte solidariskt vara med att betala några 100 baht för att täcka farangers obetalda sjukhuset?

Så fattig thailändarna kan betala farangernas sjukhusräkningar själva enligt dig.

Så du vill inte solidariskt vara med att betala några 100 baht för att täcka farangers obetalda sjukhuset?

Så fattig thailändarna kan betala farangernas sjukhusräkningar själva enligt dig.
Hej

Det jag skrev var att Thailand nog gjorde rätt som drog tillbaka förslaget om att införa en ny avgift för utlänningar som besöker landet, även den Thailändska turistmyndigheten (TAT) var emot förslaget.

Vad det gäller falanger som reser oförsäkrade och sen smiter från sjukhusräkningarna så är min åsikt att det borde vara något polisen skulle ta hand om och inte andra resenärer som sköter sig, det är väl närmast bedrägeri att söka vård och sen vägra betala.

Vill man öka turismen och inkomsterna från denna industri så är nog både skrotandet av idén med en ny avgift och förlängd möjlighet att stanna i landet positiva beslut.

Mvh isan lover

Hej

Det jag skrev var att Thailand nog gjorde rätt som drog tillbaka förslaget om att införa en ny avgift för utlänningar som besöker landet, även den Thailändska turistmyndigheten (TAT) var emot förslaget.

Vad det gäller falanger som reser oförsäkrade och sen smiter från sjukhusräkningarna så är min åsikt att det borde vara något polisen skulle ta hand om och inte andra resenärer som sköter sig, det är väl närmast bedrägeri att söka vård och sen vägra betala.

Vill man öka turismen och inkomsterna från denna industri så är nog både skrotandet av idén med en ny avgift och förlängd möjlighet att stanna i landet positiva beslut.

Mvh isan lover
Tack, då vet vi hur långt din solidaritet sträcker sig.

Tack, då vet vi hur långt din solidaritet sträcker sig.
Hej

Jag tror inte att den dåvarande militärjuntan kom med förslaget p.g.a solidaritet utan mer som en möjlig mjölkko för ökad administration och korruption, att turister smiter från sjukhusräkningar på 300 miljoner baht årligen är som sagt en ganska liten summa jämfört med intäkterna på 1 500 000 000 000 miljoner baht om året som turismen inbringar årligen.

Enligt statistiken ser det ut så här, 39,4 miljoner turister som 2019 besökte Thailand spenderade 3 400 000 000 000 miljoner baht i Thailand och av dessa uppges 1 500 000 000 000 miljoner baht vara vinst, då känns 300 miljoner baht i förlust på turisters sjukhusbesök inte så där vansinnigt stor.

Mvh isan lover

Senast ändrad:

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
772
anonymous
A
A
Svar