Varför kan inte Thai göra ett helt ok jobb , mycket sällsynt att de inte "glömmer" eller medvetet??

Skrevs i annan tråd att det bara serverades på långflygningar. På SAS är det ju fritt även till länder inom Skandinavien. I business klass. Men man hinner ju inte dricka så mycket.

Skrevs i annan tråd att det bara serverades på långflygningar. På SAS är det ju fritt även till länder inom Skandinavien. I business klass. Men man hinner ju inte dricka så mycket.
Trodde vi snackade ekonomiklass ;)

Då har Norwegian med fri alkohol då om man tar biljett dær mat ingår ;)

Senast redigerad av en moderator:
British Airways hade fri alkohol när vi åkte i januari, visst va det några som höll flygvärdinnor sysselsatta, men inget liv eller otrevligheter.
Tror dom flesta som tar ett järn sköter sig.

Måste man missförstå allt ?? Fri alkohol har tillex Finnair , dvs det är gratis ,men du kan inte dricka dig full , de bromsar så fort du börjar bli berusad ,, Svårt att skriva något här överhuvudtaget , allt missförstås eller misstolkas medvetet ..jättekul är det ju hahaha ...

Det är tur att vi har en sådan rättskaffens man som Phonta; att medvetet misstolka och/eller missförstå ett inlägg är något som Phonta verkligen har gjort sig känd för att aldrig göra. :)

Flygit med Finnair 2 gånger, trodde inte dom hade alkohol ombord på flygen, såg aldrig någon, frågade iofs aldrig efter någon heller.
När jag åkte med dom för två år sedan så fick man två öl och ett glas vin till maten, ville man ha mer så fick man köpa.

Hoppas Piloterna har ett sånt då , jag menar om det flyger så bra med dessa :)

Du som har flugit så mycket och är så kunnig Jonas , du borde då veta varför man slutat med fi sprit på planen ,, inte bara kostnaderna för spriten utan mest för att det allt som oftast hade problem med aggresiva fyllskallar ,,, Har ni missat detta så är det ju tråkigt efterssom vissa av Er utger sig för att vara så beresta
Dom har ju inte slutat med fri sprit på planen, eller har jag missuppfattat din text igen?
Vem har problem med aggressiva fyllskallar? Vi alla här har ju rest till Thailand T/R och vi andra har ju inte sett av detta du beskriver.

Dom har ju inte slutat med fri sprit på planen, eller har jag missuppfattat din text igen?
Vem har problem med aggressiva fyllskallar? Vi alla här har ju rest till Thailand T/R och vi andra har ju inte sett av detta du beskriver.

Ja det var längesedan jag var med om det, början på 90 kan ju hända då jag flög mycket med Aeroflot men på 2000-talet har jag aldrig sett någon fylla och att det inte skulle vara fri sprit har jag heller inte sett, utan är väl mer upp till flygvärdarna att avgöra hur mycket någon får.

Tror att flygvärdarna märker om någon inom 20 minuter redan frågat efter öl upprepade gånger, då vet de nog ganska klart vad det är för typ av människa och vet att det förmodligen inte stoppar där vid kanske 3-4 öl.

Haft 2 goa Pattaya snubbar på besök här över helgen och dom trivs, mer lagom här.
Vart ju en riktig helkväll igår så ikväll blev det hemgång redan vid halv 2 å tänkte passa på å nana tidigt idag för en gång skull.
Vadå Phonta och Jonas är väl de goaste Pattayasnubbarna, har de varit hos dig?

Ja det var längesedan jag var med om det, början på 90 kan ju hända då jag flög mycket med Aeroflot men på 2000-talet har jag aldrig sett någon fylla och att det inte skulle vara fri sprit har jag heller inte sett, utan är väl mer upp till flygvärdarna att avgöra hur mycket någon får.

Tror att flygvärdarna märker om någon inom 20 minuter redan frågat efter öl upprepade gånger, då vet de nog ganska klart vad det är för typ av människa och vet att det förmodligen inte stoppar där vid kanske 3-4 öl.
Här är det väl så nära mina tankar och uppleversel det går å komma i denna fråga.

Men snälla kyckling ,, har du missat vad som skrivs i pressen , det har till och med hänt att de blivit tvungna att boja folk som blivit aggresiva ,, största anledningen till att man dragit ner på alkoholen är just säkerheten ombord

Googla så ser du ,2016 var det 56 incidenter ,till och med folk som försöker öppna dörrarna på 10,000 meters höjd , vill du vara med på det flygplanet ?:(

Senast redigerad av en moderator:
Haft 2 goa Pattaya snubbar på besök här över helgen och dom trivs, mer lagom här.
Vart ju en riktig helkväll igår så ikväll blev det hemgång redan vid halv 2 å tänkte passa på å nana tidigt idag för en gång skull.
Hade dom tagit färjan, isåfall hur tyckte dom den var?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp