En turistavgift på 500 baht införs nästa år för ankommande till Thailand.

 
Hej

Jag tror personligen att Thailand totalt sett gör en stor vinst på att så många utlänningar besöker landet, detta oavsett om några smiter från sina sjukhusräkningar.

Med en så låg summa som det handlade om här så är nog risken också stor att det mesta av pengarna försvinner i administration och korruption.

Mvh isan lover
Ok så det är rätt att de som kan inte betalar för sin sjukvård?

Låg summa? Så varje tjänsteman sitter och smugglar undan 250 baht per resenärer?

Den totala intäkten blir miljarder baht, synd att du inte tycker att vi faranger solidariskt skall betala det vi är skyldiga Thailandet för "gratis" vård.
 
Ok så det är rätt att de som kan inte betalar för sin sjukvård?

Låg summa? Så varje tjänsteman sitter och smugglar undan 250 baht per resenärer?

Den totala intäkten blir miljarder baht, synd att du inte tycker att vi faranger solidariskt skall betala det vi är skyldiga Thailandet för "gratis" vård.
Hej

Ja och hur stor blir då den inkomsten jämfört med allt alla dessa utlänningar spenderar totalt på sina vistelser i Thailand årligen ?

Mvh isan lover
 
Jaha,

Ungefär som att om man sänker inkomstskatten så jobbar folk mer och de totala skatteintäkterna ökar?
Hej

Jag tror inte att man ska se utlänningar som ett problem utan mer som en inkomst man bör vara rädd om och ta hand om, att inte införa den föreslagna avgiften och förlänga den visumfria vistelsen i landet tror jag är rätt väg att gå om man vill öka inkomsterna.

Mvh isan lover
 
Hej

Jag tror inte att man ska se utlänningar som ett problem utan mer som en inkomst man bör vara rädd om och ta hand om, att inte införa den föreslagna avgiften och förlänga den visumfria vistelsen i landet tror jag är rätt väg att gå om man vill öka inkomsterna.

Mvh isan lover
Jag tror att de turister som vistas mindre än en månad är försäkrade oavsett varifrån dom kommer.

Nu är det bara en mindre grupp av turister som kan resa till annat land och stanna längre.
Jobb hemma styr mycket och majoriteten av turister har bara upp till max två till tre veckor semester per år.
 
Jag tror att de turister som vistas mindre än en månad är försäkrade oavsett varifrån dom kommer.

Nu är det bara en mindre grupp av turister som kan resa till annat land och stanna längre.
Jobb hemma styr mycket och majoriteten av turister har bara upp till max två till tre veckor semester per år.
Hej

Så var det nog förr i tiden när folk jobbade på fabrik, sedan ganska länge har dock detta ändrats en hel del, numera tar hela familjer något som kallas ”Thaimout”, många kan jobba ”hemifrån” även från Thailand, andra kallar sig ”Digital nomads” och reser runt samtidigt som dom jobbar, en del handlar med kryptovalutor eller aktier och det kan man göra oavsett var man befinner sig, en del jobbar mycket en period och tillbringar vintern i värmen, en del är förtidspensionärer, en del är arbetslösa o.s.v, så jag tror att såna här förändringar kommer att öka på antalet utlänningar i landet rejält.

Mvh isan lover
 
Hej

Så var det nog förr i tiden när folk jobbade på fabrik, sedan ganska länge har dock detta ändrats en hel del, numera tar hela familjer något som kallas ”Thaimout”, många kan jobba ”hemifrån” även från Thailand, andra kallar sig ”Digital nomads” och reser runt samtidigt som dom jobbar, en del handlar med kryptovalutor eller aktier och det kan man göra oavsett var man befinner sig, en del jobbar mycket en period och tillbringar vintern i värmen, en del är förtidspensionärer, en del är arbetslösa o.s.v, så jag tror att såna här förändringar kommer att öka på antalet utlänningar i landet rejält.

Mvh isan lover
Du överskattar västerländska turister.
Dom är bara en bråkdel mot de stora drakarna av turister.

Det är asiater som säkert står för +80%

Vanligt är det Malaysia, Kina, Indien och Sydkorea samt Ryssland som är dominerande.
Vietnam och Filippinerna ökar starkt i Thailand.

Västerlänningar stannar längre men spenderar minst.
En oviktig grupp i nya satsningar.
 
Du överskattar västerländska turister.
Dom är bara en bråkdel mot de stora drakarna av turister.

Det är asiater som säkert står för +80%

Vanligt är det Malaysia, Kina, Indien och Sydkorea samt Ryssland som är dominerande.

Västerlänningar stannar längre men spenderar minst.
En oviktig grupp i nya satsningar.
Hej

Vi får väl vänta och se vad resultatet blir om det som har föreslagits blir verklighet, men jag tror faktiskt att det finns en möjlighet att öka på inkomsterna och antalet gästnätter från europa också, så jag ser som sagt positivt på både slopad avgift och förändrade visumregler.

Mvh isan lover
 
Du överskattar västerländska turister.
Dom är bara en bråkdel mot de stora drakarna av turister.

Det är asiater som säkert står för +80%

Vanligt är det Malaysia, Kina, Indien och Sydkorea samt Ryssland som är dominerande.
Vietnam och Filippinerna ökar starkt i Thailand.

Västerlänningar stannar längre men spenderar minst.
En oviktig grupp i nya satsningar.
Ja, jag hör ibland en del Tagalo på gatan även uppe i Khon Kaen
 
Hej

Ja bombar man ett av världens mest tätbefolkade områdes sjukhus, skolor, FN byggnader, bostäder vilket får till följd att 50% av alla byggnader på Gazaremsan är jämnade med marken för att bekämpa en terroristgrupp så får man nog räkna med kritik.

Tycker du att vi ska göra på samma sätt i europa också och bomba Paris, London, Stockholm och andra städer också om det gömmer sig en terroristgrupp där ?

Nu har över 40 000 människor dödats av Israelisk militär på order av Israels regering, den stora majoriteten av dessa är obeväpnade civila, kvinnor, barn och åldringar, att Israeliska ledare då anklagas för krigsbrott och brott mot mänskligheten är helt väntat och jag hoppas att dom kommer att ställas inför rätta och dömas till livstidsstraff precis som bödlarna på Balkan.

Ytterligare ett brott Israels militär begår på order av Netanyahus regering är att medvetet svälta civilbefolkningen på Gazaremsan där det råder stor brist på mat och vatten, barnen där är undernärda och kommer att få men för livet.
Bomba matförråd som FN och Röda Korset har, samt skjuta ihjäl civila som kommer för att hämta mat och vatten.

Israels militär och regering hindrar också att läkemedel, narkos och annat som behövs inom vården kan föras in, så nu tvingas läkare amputera ben och armar utan bedövning på dom barn som skadas vid Israels bombningar och barn förlöses med kejsarsnitt utan bedövning o.s.v, allt detta är medvetet planerat av Israel för att plåga civilbefolkningen.

Mvh isan lover

Sluta spamma din politik i varenda tråd.

/ SatanG
 
Ok så det är rätt att de som kan inte betalar för sin sjukvård?

Låg summa? Så varje tjänsteman sitter och smugglar undan 250 baht per resenärer?

Den totala intäkten blir miljarder baht, synd att du inte tycker att vi faranger solidariskt skall betala det vi är skyldiga Thailandet för "gratis" vård.

Var får du gratis vård?

Ska de turister som köpt/har sjukförsäkring betala skulförsäkringen för de som skitit i att lösa den själv?

/ SatanG
 
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
767
anonymous
A
A
Svar
53
Visningar
7 K
Hans Svensson
H
 
Tillbaka
Topp