Krilles gamla och nya fiskefoton

Vi brukar dela upp oss jag väntar par veckor till men sticker upp nästa helg o hjälper till, Tänkte fylla på kantarellförrådet samtidigt , Darlingen är i Thailand ett tag till så har kräftor kvar sen i fjor de tar slut snabbt när hon är här :oops: .
Ser du har två olika burar,,, Vi med,, själv tycker jag de blå fiskar bättre Vilket bete använder du i boxarna

Vi brukar dela upp oss jag väntar par veckor till men sticker upp nästa helg o hjälper till, Tänkte fylla på kantarellförrådet samtidigt , Darlingen är i Thailand ett tag till så har kräftor kvar sen i fjor de tar slut snabbt när hon är här :oops: .
Ser du har två olika burar,,, Vi med,, själv tycker jag de blå fiskar bättre Vilket bete använder du i boxarna
Mört, de är enklast att hantera. Annars är ju braxen det som håller längst. :)

Samma här ,, har till o med testat sill funkar med, Men det där kräftbetet typ pellets ger jag inte mycket för...
Instämmer. Bror min testade en gång men det var kasst. Däremot har jag hört att Denniskorv ska funka, men jag har inte provat än ;) Nä bättre med mört, denna sjön har vi massor. Ett nät en gång så har vi tillräckligt med bete. Vad hette sjön du fiskar i ? Ja ja jag lovar inget besök där55555:D

Syd Rottnen närma Klintalycke.. hmm åtelkamera behövs kanske, ;) ..När mina barn var yngre o var med på fisket ,, (nu vill de bara ha färdigkokta) så testades en massa fick till o med på gul lök....Jakten har vi en bit ifrån typ bakom Bergdala glasbruk...

Syd Rottnen närma Klintalycke.. hmm åtelkamera behövs kanske, ;) ..När mina barn var yngre o var med på fisket ,, (nu vill de bara ha färdigkokta) så testades en massa fick till o med på gul lök....Jakten har vi en bit ifrån typ bakom Bergdala glasbruk...
Min farfar hade ekorre som bete, det var tydligen det bästa. Jag använder betesboxar,då kommer inte de aggressiva signalerna åt betet så lätt jättebra :thumbsup: Smålänningar tänker på allt:D

Kan fiskar ”leka” fler gånger på ett år?
Våra röd/vita dammfiskar håller på för fullt nu, men det gjorde dom även i våras.

Blev en bra premiär, mycket smått men även flera bamsekräftor.

image.jpg

00B47729-2898-4995-AF9E-67341A2C0718.jpeg

840847DB-1957-4C26-9565-5DCE4A14E1D4.jpeg

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
trollet
T

Tillbaka