Kycklingens gamla och nya thailandsbilder

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Blev det nåt fiske? Vore kul att se och höra om det isf.

God fortsättning.
Det blev fiske med Jims fiske i khaolak.
3500 b för båt, lunch, 2 öl och frukt för en heldag.
Sen tog dom 500 b /per/person.
Så sambon och en gotlänning och en stockholmare betalade 4500 b tillsammans.
Dom åkte omkring kl 08.00 och skulle vart tillbaka omkring 17.00.
Dom hade motvind hem och rejäla vågor så dom var hemma omkring 18.30. Hemresan tog ca 3.5 timmar.
Sambon var dyngblöt och iskall.
Jims fiske rekomenderar att lämna fisken hos dom, så tillagar dom fisken och man kan komma dit senare på kvällen och äta.
Stockholmaren lämnade sin fisk på lucky restaurang och gottlänningen och sambon lämnade sina fiskar på Scandinavian Corner.

Priserna skiljer sig på olika bolag, sist sambon var ute var det billigare, han åkte då ut med Ning Ning (mpr) och hans kompis. Enligt sambon var det dålig fiske, inga kastspö, dom satt i båten och pimplade och fick bara småfisk.
Eftersom det var rejäla vågor o motvind på hemvägen då blev det inte många bilder.

Det blev fiske med Jims fiske i khaolak.
3500 b för båt, lunch, 2 öl och frukt för en heldag.
Sen tog dom 500 b /per/person.
Så sambon och en gotlänning och en stockholmare betalade 4500 b tillsammans.
Dom åkte omkring kl 08.00 och skulle vart tillbaka omkring 17.00.
Dom hade motvind hem och rejäla vågor så dom var hemma omkring 18.30. Hemresan tog ca 3.5 timmar.
Sambon var dyngblöt och iskall.
Jims fiske rekomenderar att lämna fisken hos dom, så tillagar dom fisken och man kan komma dit senare på kvällen och äta.
Stockholmaren lämnade sin fisk på lucky restaurang och gottlänningen och sambon lämnade sina fiskar på Scandinavian Corner.

Priserna skiljer sig på olika bolag, sist sambon var ute var det billigare, han åkte då ut med Ning Ning (mpr) och hans kompis. Enligt sambon var det dålig fiske, inga kastspö, dom satt i båten och pimplade och fick bara småfisk.
Eftersom det var rejäla vågor o motvind på hemvägen då blev det inte många bilder.
Tack för infon och bilderna.

Gillar ju fiske själv, och ibland blir det inte som man tänkt sig. Tråkigt att det inte blev som förväntat.

Men all info är ju bra, så vet man bara vad man får så är det mindre risk att bli besviken. Så jättekul att ni delar med er.
Hoppas fisken smakade:thumbsup:

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Tack för infon och bilderna.

Gillar ju fiske själv, och ibland blir det inte som man tänkt sig. Tråkigt att det inte blev som förväntat.

Men all info är ju bra, så vet man bara vad man får så är det mindre risk att bli besviken. Så jättekul att ni delar med er.
Hoppas fisken smakade:thumbsup:
Jag kanske skrev lite fel, fisket denna gången var han helnöjd med, trots lång o blöt hemresa.

Det var förra gången han var ute som bara gav småfisk som han var missnöjd med.

Jag blev så glad att jag fick se bilderna :)
Jag och Långeman skulle ju ut och fiska. Vi var nere i hamnen i Bang Saray och letade. Ringde på ett nummer som stod på en av båtarna men just då inget svar. Vi skulle ringa nästa dag men alla vet hur det gick med det. För mig är inte fisket så viktigt men jag älskar att vara ute på havet. Äta och dricka gott kanske snorkla lite. Fiskar någon annan tittar jag gärna på. Boss hade sett fram emot båtturen för han gillar att fiska.

Hoppas fisken smakade.

Topp