Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Spelar väl ingen roll i en stängd braskamin. Har eldat kubikvis med gran i mina braskaminer. Sotare kommer varje år och dom har inga synpunkter, allt ser bra ut säger dom. Det är väl effektiv förbränning kanske.
Spelar väl ingen roll i en stängd braskamin. Har eldat kubikvis med gran i mina braskaminer. Sotare kommer varje år och dom har inga synpunkter, allt ser bra ut säger dom. Det är väl effektiv förbränning kanske.
Nej , i en braskamin funkar det, men i en öppen spis bör man kanske veta om det , därför jag nämnde detta . Ek är väl det endas om är direkt skadligt . Funkar med att blanda ut det med annan vedtyp, Eken syra skadar i viss mån eldstäder
Vänta bara inte för länge.
Hittade detta på nätet men också av egen erfarenhet. Klyv veden snarast. Ju mer den torkar desto segare och svårare att klyva blir den. Det går ganska lätt att klyva även grov tallved om den är nyfälld, medan den efter ett år blir mycket svår att klyva.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.