Kycklingens gamla och nya thailandsbilder

Här ligger vi vid en pool som dom har på området men man måste vara över 15 år här, lugnt och skönt. Havet är några meter härifrån.
IMG_2915.JPG
IMG_2916.JPG
IMG_2919.JPG

Vad kostar såna där "All inclusive" resor..??
Normalt på högsäsong allt mellan 7000-10000kr/pers och vecka.
Vi gav ca 33000kr för 2 veckor, innan har vi gett 10000kr/pers för en vecka. Jag tror det är dyrt för att vara i turklandet, men det är ett 4++ resort med ett Splash område inkluderat och 5 olika restauranger + ett par småställen till med mellanmål mm.

Tycker det inte låter så dyrt, blir ju dock ganska mycket pengar om man är fyra.

Detta blev inte billigare än om vi hade tagit Thailand i två veckor men kände inte för att sitta på flyget så länge för denna korta tiden.
Lite så vi tänker också...
Frugan gillar inte dom långa resorna till Thailand..
Och 10k/person på 1 vecka är väl inte så farligt tycker jag...
Det lär väl vara liknande priser även till Grekland väl..??

Lite så vi tänker också...
Frugan gillar inte dom långa resorna till Thailand..
Och 10k/person på 1 vecka är väl inte så farligt tycker jag...
Det lär väl vara liknande priser även till Grekland väl..??
Jo, jag tror Grekland o Spanien har dom priserna också, jobbarkompisar till mig har betalt lite över 7000kr till turklandet men vet ej om dom får samma standard som vi el om det beror på vattenlandet vi har som gör att vi betalar samma som till Grekland.

Maten är bra, de mesta är som Bufe men dom står även och lagar maten direkt så den är färsk hela tiden. På vår resort så finns det 5 olika restauranger att välja på och alla restauranger har en massa olika rätter att välja på. Ex stekt fisk, sushi bl.a. Men enligt mig så är dom dåliga på att krydda maten så det får man fixa själv. Ett ställe i en utav restaurangerna har dom en som bara lagar asiatiskt och den har bäst krydda på enligt mig även om det inte svider i munnen. Men det finns så otroligt mycket att välja på så det finns något för alla smaker.

Maten är bra, de mesta är som Bufe men dom står även och lagar maten direkt så den är färsk hela tiden. På vår resort så finns det 5 olika restauranger att välja på och alla restauranger har en massa olika rätter att välja på. Ex stekt fisk, sushi bl.a. Men enligt mig så är dom dåliga på att krydda maten så det får man fixa själv. Ett ställe i en utav restaurangerna har dom en som bara lagar asiatiskt och den har bäst krydda på enligt mig även om det inte svider i munnen. Men det finns så otroligt mycket att välja på så det finns något för alla smaker.

Nä, det är klart, skall man ha riktig mat om du förstår vad jag menar får man nog ut och promenera ett tag, så är det nog. Kan tänka att sådana där resorter med massor av olika turister från hela världen måste anpassa maten så att det passar de flesta och då kan den kanske inte falla alla i smaken när det gäller kryddning, de håller nog tillbaka lite, men du verkar ju ha att välja på.

Sen turkisk mat är inte speciellt kryddstark som jag upplevt men god och väldigt smakrik utan att vara stark. Det turkiska köket har ju en mängd influenser från från många olika riken i regionen.

Ja turkiska köket räknas som tredje bästa efter franska och kinesiska och är även en av mina favoriter, tänk om jag kunde övertyga min fru om det också.:)

Nä, det är klart, skall man ha riktig mat om du förstår vad jag menar får man nog ut och promenera ett tag, så är det nog. Kan tänka att sådana där resorter med massor av olika turister från hela världen måste anpassa maten så att det passar de flesta och då kan den kanske inte falla alla i smaken när det gäller kryddning, de håller nog tillbaka lite, men du verkar ju ha att välja på.

Sen turkisk mat är inte speciellt kryddstark som jag upplevt men god och väldigt smakrik utan att vara stark. Det turkiska köket har ju en mängd influenser från från många olika riken i regionen.

Ja turkiska köket räknas som tredje bästa efter franska och kinesiska och är även en av mina favoriter, tänk om jag kunde övertyga min fru om det också.:)

Om de bara skippat myntan så ;)

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
trollet
T

Tillbaka
Topp