Mine bilder frå Bangsaen Chonburi

Jag tror det är svårt för svenskar som inte varit på beachen i Bangsean att förstå hur upplägget där är, som flera av de lokala stränderna som finns här nere på Eastern Seaboard har. Thailändare vill inte sitta i solen så det är ett helt tak med parasoller, de vill äta så det är bord, de är många så det är ofta stora bord eller ihopsatta. Så visst ingår parasoll och bord, i massor.

Den svenska chartetruristen ser framför sig två solstolar på stranden mot havet solen och ett bort emellan. Inte att man sitter mot varandra som på ett middags bord.

Som du säger somdyrkarna brukar de dra ut en bit på stranden.
Den svenska charterturistera ligger uten solstolar i solen , Bilde fra Phuket der en svenske ligger på stranden .

2015-08-23 14.27.40.jpg

Jag tror det är svårt för svenskar som inte varit på beachen i Bangsean att förstå hur upplägget där är, som flera av de lokala stränderna som finns här nere på Eastern Seaboard har. Thailändare vill inte sitta i solen så det är ett helt tak med parasoller, de vill äta så det är bord, de är många så det är ofta stora bord eller ihopsatta. Så visst ingår parasoll och bord, i massor.

Den svenska chartetruristen ser framför sig två solstolar på stranden mot havet solen och ett bort emellan. Inte att man sitter mot varandra som på ett middags bord.

Som du säger somdyrkarna brukar de dra ut en bit på stranden.
Ok, vad är jag då?
Charter turist? Vill gärna va vid havet, men inte direkt i solen, vill va i skuggan
Exakt detsamma här i Sverige, men alla svenskar är inte som mig, så i vilket fack hamnar jag i när du och @Einar som vet allt och inte har fördomar om något?

Ok, vad är jag då?
Charter turist? Vill gärna va vid havet, men inte direkt i solen, vill va i skuggan
Exakt detsamma här i Sverige, men alla svenskar är inte som mig, så i vilket fack hamnar jag i när du och @Einar som vet allt och inte har fördomar om något?
Du är väl vad du är utan att någon har antecknat det.

Vet allt? Fördomar?

Einar visade bild på charterturisterna på Phuket där solstolarna är uppställda två och två mot havet, jag visade bilder på traditionell thai strand möblering ala matbord. Hoppas det var till någon hjälp och glädje.

Du är väl vad du är utan att någon har antecknat det.

Vet allt? Fördomar?

Einar visade bild på charterturisterna på Phuket där solstolarna är uppställda två och två mot havet, jag visade bilder på traditionell thai strand möblering ala matbord. Hoppas det var till någon hjälp och glädje.
Jag anser nog att du och @Einar passar bättre in på detta gänget.

Den bilden ser ut att vara tagen någon gång på 70 talet.

BTT
Något som avslöjar att det är nutid och inte 70 tal dock är.att.det är ligg solstolar i plast, ett nytt påfund.

För inte så länge sedan kom Phuket på att de skulle förbjuda solstolar och parasollet för att de förfulade stränderna, så de försvann faktiskt ett tag.

Eftersom charterturisterna vill.ha solstolar så.ärr solstolar tillbaka igen. Kanske någons plånbok har påverkat också.

Når vi var i Phuker , så fikk jeg ikke kjerringen med mag på stranden , ho gjekk i skyggen under palmena i Phuket , se foto

2015-08-23 14.27.51.jpg

Liknande trådar

C
Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp