Mine bilder frå Bangsaen Chonburi

Här kan .an med lite god vilja se att de har satt stora bord där man sitter mitt emot varandra längre upp under parasoller och längre ner mot stranden har man vänt några stolar mot havet.

IMG_20240319_113829.jpg

IMG_20240319_113826.jpg
Fattar inte hur man kan sitta i en Solstol och äta?
Går aldrig på sådana ställen utan letar hellre upp en plats med riktiga bord och stolar.

Går aldrig på sådana ställen utan letar hellre upp en plats med riktiga bord och stolar.
På flera ställen har "pensionärsstolen" kommit, en bra mix mellan solstol och stol, funkar fint att sitta och äta i vid ett lågt bord. Men nu riskerar man att sticka ut hakan med ytterligare en stol...

Screenshot_2024-03-20-12-01-54-198_com.android.chrome-edit.jpg

Har du vert på Phuket , ??? Bilde er tagen for 6 år siden i Januar og hoysesong .Her var det mye svensker på Phuket , men tomme stoler , Og en sur stolselger , Se foto av strand på Phuket .

Thailand 4 522.JPG

Thailand 4 632.JPG

Thailand 4 577.JPG

Ja en gång med charterflyg fullt av svenska barnfamiljer och par som skulle på semester.

Jag som åkte som singelman blev rejält uttitad av paren och på flyget hamnade jag bredvid ett par från Norrland och kvinnans första fråga var vad jag skulle göra i Thailand så jag berättade att jag skulle ta bussen och hälsa på vänner i Bangkok.
Tyckte inte det var lämpligt att berätta för paret att jag skulle åka till Pattaya.

BTT

Ja en gång med charterflyg fullt av svenska barnfamiljer och par som skulle på semester.

Jag som åkte som singelman blev rejält uttitad av paren och på flyget hamnade jag bredvid ett par från Norrland och kvinnans första fråga var vad jag skulle göra i Thailand så jag berättade att jag skulle ta bussen och hälsa på vänner i Bangkok.
Tyckte inte det var lämpligt att berätta för paret att jag skulle åka till Pattaya.

BTT
Va, skämdes du för vad du gjorde? Eller en släng av falsk blygsamhet kanske?

Vad gäller solstolar kan jag inte fatta hur @Einar kan få snåla norrmän i sanden till att vara svenskar. När jag var på Phuket senast 2008 (Kata) så var det ytterst få överhuvudtaget som inte hyrde solstol, själv vägrar jag att ligga på sanden. Dom få som gjorde det var garanterat norrbaggar. :cool:

Vad gäller solstolar kan jag inte fatta hur @Einar kan få snåla norrmän i sanden till att vara svenskar. När jag var på Phuket senast 2008 (Kata) så var det ytterst få överhuvudtaget som inte hyrde solstol, själv vägrar jag att ligga på sanden. Dom få som gjorde det var garanterat norrbaggar. :cool:
Ja det var jäkla vekt, inte ens våga säga att han skulle vidare till Pattaya:)

Ja det var jäkla vekt, inte ens våga säga att han skulle vidare till Pattaya:)

Jag satt ju längst ut och innanför satt paret och jag skulle tillbringa 13 timmar med dom till Phuket.

Folk, paren och barnfamiljerna satt och stirrade på mig redan vid gaten så det var ju liksom inte läge för att börja prata om Pattaya på planet.

Även om jag kan vara ganska korkad i vissa lägen så har jag ändå en viss självbevarelsedrift.

Minns att jag i alla fall efter ett tag började diskutera sexköpare och annat med kvinnan. Hon hade ju hunnit få i sig ett antal glas med vin så ämnet var inget som bekymrade henne.
Men jag höll god min och påpekade att hon hade helt rätt i sina åsikter angående sekköp och jag beklagade att sånt ska besudla charterturisternas paradis.
Minns att hon hade ett starkt förakt för svenska horbockar i då bland annat Pattaya.

BTT

Ren självbevarelsedrift och för att undvika ev bråk.

BTT

BTT
varför??

Det er sjelden du ser norbagger i Phuket ,det man treffer der er bare svensker . Og i dag er det ryssere og svensker '.
Letar du opp riktiga bord og stoler i Isaan også . eller sitt du på gulvet som familien din .

Att det inte finns norrbaggar på Phuket beror på att dom är för snåla. :cool:
Det stämmer tyvärr inte, det är för att det inte går några billiga Charterresor till Phuket från Norge, som det gör från Sverige. Norrmännen måste därför åka dyrt reguljärflyg och hamnar då på dyrare platser.

Liknande trådar

C
Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp