Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ja det är en god matfisk som finns i alla tropiska hav.
Havsabborre på svenska. grouper på engelska och lapu lapu i Filippinerna.
Finns mycket goda fiskar på marknaden.
Så gör jag i Sverige också. Lagar och äter maten som middag, det som blir över (vi kallar det för rester) tar vi med till jobbet och äter det till lunch.
Jag gör så för enkelhetens skull och även ekonomiskt, men jag har ju bara en svensk inkomst inte som du med norsk inkomst.
Nu har Norge inte den traditionen att äta lagad mat till lunch på jobbet, det som gör att vi svenskar kan vara klimat och ekonomi smarta och ta med rester till lunch.
Norskarna äter oftast smörgås.till lunch på jobbet, om de inte går hem för dagen istället då.de aldrig jobbar.
Många år sedan fiska vi makrill från båt på eftermiddagen då det krusa/fräste på spegelblank sjö utanför Brattvear/Smöla . Dykkompisen fick spännande hugg o stret i spöt och påbörjade hektisk inhalande av bytet som for kors o tvärs över sjön. Väl en 20 meter från ekan tog det tvärstopp, precis som man fastnat i nåt drivträd i älven...Varefter hans haspelrulle vråla till med för lös slirspärr rakt ner i djupet. Spänningen var på topp i ekan med 3 fiskare som hala in sina don och fullt fokus på kollegans försök att få stopp på ruset.
Nu har Norge inte den traditionen att äta lagad mat till lunch på jobbet, det som gör att vi svenskar kan vara klimat och ekonomi smarta och ta med rester till lunch.
Norskarna äter oftast smörgås.till lunch på jobbet, om de inte går hem för dagen istället då.de aldrig jobbar.
Ja, dessa mackor.
Det känns som något mellanmål som en 12-åring fixat till.
Men med tqnke på hur katastrofalt dålig maten är i Norge så kan jag tänka mig att man längtar till sin ”skive med brunost”
Det mals ned och så gör man fiskekaker i Norge. I Sverige görs istället Fiskbullar i Hummersås! Det åtgår väldigt mycket hummer tror jag när man gör hummersåsen
Det mals ned och så gör man fiskekaker i Norge. I Sverige görs istället Fiskbullar i Hummersås! Det åtgår väldigt mycket hummer tror jag när man gör hummersåsen
Ja, dessa mackor.
Det känns som något mellanmål som en 12-åring fixat till.
Men med tqnke på hur katastrofalt dålig maten är i Norge så kan jag tänka mig att man längtar till sin ”skive med brunost”
Ja jag har full förståelse för att dom norska lotsarna åt som gamar ombord när dom fick riktig mat tillagad av superduktiga filippinska kockar när vi gick på kusten där. Och vi var barmhärtiga och lät dom dessutom ha fri tillgång till kylskåpet i pentryt. Det lär ha varit slagsmål bland lotsarna att få komma ombord till oss.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.