Mine bilder frå Bangsaen Chonburi

 
Min kommentar var relaterad till att det är svårt att fa en matbild bra, det var nån som la in en bild på en nudelsoppa som såg ut som nåt de hade slevat upp från ån.

Sen är det oftast gott och vällagat i verkligheten. Och doften ska vi inte tal om.... Mmmm. Thai food!
Ja man är verkligen bortskämd. Sen är kanske alla dofter inte lika angenäma som den som kommer från Massaman.
 
Ska försöka komma ihåg det nästa gång hon lagar det. Man får tåla kommentarer när man påstår att fattiga svenskar äter norskt avfall i fiskpinnar. Personligen har jag inte ätit fiskpinnar de senaste 50 åren.
Sannheten er ikke alle som liker å hore . For når dei lager korv og fiskepinner blir det brukt mye avfall . Det vart stoppa all salg av fiskepinner fra Findus som var den einaste fabrikk i Norge som laga fiskepinner , dei solgte bere fiskepinnene til sverige , som blei en suksess . Dette er mange år siden ,
 
Sannheten er ikke alle som liker å hore . For når dei lager korv og fiskepinner blir det brukt mye avfall . Det vart stoppa all salg av fiskepinner fra Findus som var den einaste fabrikk i Norge som laga fiskepinner , dei solgte bere fiskepinnene til sverige , som blei en suksess . Dette er mange år siden ,
Fiskpinnar gjorda på norskt avfall i Norge är för dyrt för fattiga nordmenn.
 
Inge fel på selek om den innehåller rätt grejer...o så får du möjligheten att krydda själv. Rena vitaminbomben till tidig lunch tycker vi :p
Jeg hjelper snåle svensker til en billigtur til Phuket . For svenskane forteller aldrig om dei får noe billig , Dei speler miljonerer på sosialbidrag og spiser nuddelsuppa til middag .
 
Jag har ätit Massaman curry massor av gånger. Men den har sett betydligt aptitligare ut, inte som något som har varit i magen och fått returbiljett.
Jo vars...jag saknar lite gröna kvistar i hans Massaman Carey....viktigt att man in't häll i nåt som skär sig i buljongen:rolleyes:. Men nu är det väl frun som lagar och inte @Envis så det är nog dit man skall informera o förbättra.
 
Idag var vi på en annan strand och där fick vi betala 100 b för två solstolar/bäddar inkl bord.
Ölen kostade 80 b stycket.

IMG_1647.jpeg
 
Jeg spiser samme sort mat i dag Massaman karry , Og så god mat har ikke dere smakt , den er kåra til verdens beste rett .

P1140992.JPG
Så gör jag i Sverige också. Lagar och äter maten som middag, det som blir över (vi kallar det för rester) tar vi med till jobbet och äter det till lunch.
Jag gör så för enkelhetens skull och även ekonomiskt, men jag har ju bara en svensk inkomst inte som du med norsk inkomst.
 
 

Liknande trådar

C
Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G
 
Tillbaka
Topp