Mine bilder frå Bangsaen Chonburi

Har Sverige god kvalitet på fisk ?????
Dom fiskar jag brukar dra upp ur älvarna & sjöarna här runt stan håller iaf nog bra kvalitet för mig,vet inte om dom duger åt en norrman som mesta tiden gnäller på Sverige.

20230805_225927.jpg

20230402_224118.jpg

Ja det är fina herrar det där, jag skulle aldrig få för mig att lägga 1 satang till dem eller till templen men det gör jag i och för sig när frugan trycker mat i käften på dem.

Ja det är fina herrar det där, jag skulle aldrig få för mig att lägga 1 satang till dem eller till templen men det gör jag i och för sig när frugan trycker mat i käften på dem.
Fast en dag lär de väl elda upp dig och mura in din urna i templet? Kanske känns bra för frun att det blir en fin tillställning. :unsure:

Om du dör knall och fall i Thailand är det väl inte tänkt att kvarlevorna skall fraktas till Sverige?

Är jag död så är jag och bryr mig inte så mycket, det bästa vore om frugan smusslade undan mig så pensionen fortfarande tickade in på kontot.

Så här går det till här i byn när folk bränns.

20240802_074021.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
20.jpg

Sen läggs askan i en urna som grävs ner i närheten av där de bränts vid en cementstolpe med text på men en del hamnar vid templet om de vill.

20240802_074244.jpg
20240802_074325.jpg

Frugan har berättat att det finns mycket svamp och annat ätbart i närheten av begravningsplatserna men inga thai vågar gå dit och plocka för alla spöken :laugh2: :laugh2:

Kan du inte printa ut levnadsintyg och fylla i kommande års underskrifter i några extra decennier.
Typ som grekerna gör, ingen som dör yngre än 120 där, tidigare iaf :)

/ SatanG

Får väl skriva upp koden till mitt bankid och lägga i ett tejpat kuvert som jag gjort med mina bankkoder :) .

Trist men ändå en intressant fråga om man avlider i Thailand vad som händer med pensioner och dylikt.
Är man svensk medborgare så anmäls väl alla dödsfall till svenska myndigheter?

Men som du påpekade du får väl berätta för frugan att hon inte anmäler dig som avliden.

Problemet kommer väl senare när du måste förnya dina visum?

BTT

Trist men ändå en intressant fråga om man avlider i Thailand vad som händer med pensioner och dylikt.

Men som du påpekade du får väl berätta för frugan att hon inte anmäler dig som avliden.

BTT
Som avlidet tror jag inte du behöver något visum.

Nu är det väl så att läkakare skriver ut dödsattsen, som skickas till berörd myndighet, som medelar ambasaden.

BTT
Skall du läggas i kylrum, eller eldas upp på tomten.

Är jag död så är jag och bryr mig inte så mycket, det bästa vore om frugan smusslade undan mig så pensionen fortfarande tickade in på kontot.

Så här går det till här i byn när folk bränns.

20240802_074021.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
20.jpg

Sen läggs askan i en urna som grävs ner i närheten av där de bränts vid en cementstolpe med text på men en del hamnar vid templet om de vill.

20240802_074244.jpg
20240802_074325.jpg

Frugan har berättat att det finns mycket svamp och annat ätbart i närheten av begravningsplatserna men inga thai vågar gå dit och plocka för alla spöken :laugh2: :laugh2:
Hur kan din fru fixa ett levnadsintyg?:)

Liknande trådar

C
Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp