Mine bilder frå Bangsaen Chonburi

Jag har flyttat från ett hus två ggr, båda ggr från boende på darkside i Pattis
Den här firman rekommenderas. De tömmer ditt hus i sverige när du kommer hem från thailand är allt väck.

20230814_221659.jpg

Hur ofta har du flyttat och har det varit med bara en resväska? I så fall är det nog bekymmerslöst, men prova att flytta från ett hus, det är ingen lek. Jag gör aldrig om det igen.
Ja fy! En fördel kan vara att man tvingas röja bland skräpet.

Man säger att tre flyttar motsvarar en brand.

Gött att du trivs. Men många störs av oljud ute i byarna. Man kan enkelt sätta upp en innervägg i gips med glasull sen blir sovrummet nästan ljudisolerat när du drar igen gardinerna.
Hej

Vem kan störas av naturliga ljud?

Människan har väl vaknat till ljudet av höns och hundar i 10 000-15 000 år. :)

Värre är det väl med buller i en stad.

Mvh isan lover

Nej, det finns givetvis inget överskottslager. Det är kopior, att påstå något annat är infantilt. Dock kan de givetvis, åtminstone kortsiktigt, ha likvärdig kvalitet, det är trots allt inte rocket science att sätta ihop ett par tofflor.
I Sverige har du mange overskottslager blant annet Ullared Gekås der dei selger merke klär opp til 90 % billigare en utsalgs-pris . Er det kopior ????

Bosätter du dig i en by med skällande hundar och höns och tuppar så lär det nog ta tid att vänja sig vid oljuden.

Många svenskar bor ju i ganska tysta trakter.

BTT
Hej

Jag har ju inget vetenskapligt belägg för det men jag tror att dom 4000-5000 år våra förfäder levde i och av naturen har satt sina spår även i oss, det som den moderna människan ser som oljud är ju egentligen väldigt naturliga ljud som vi människor mer eller mindre alltid har haft runtomkring oss som höns, barn, hundar, kreatur, gräshoppor och grodor m.m.

Mvh isan lover

Hej

Jag har ju inget vetenskapligt belägg för det men jag tror att dom 4000-5000 år våra förfäder levde i och av naturen har satt sina spår även i oss, det som den moderna människan ser som oljud är ju egentligen väldigt naturliga ljud som vi människor mer eller mindre alltid har haft runtomkring oss som höns, barn, hundar, kreatur, gräshoppor och grodor m.m.

Mvh isan lover

Det har inte satt några spår i mig i alla fall.

Hatar varje form av oljud när jag ska försöka sova.

Dom värsta djuren är ringduvorna tidiga sommarmorgnar.

Dom hade jag gärna nackat om jag kommit åt dom.

BTT

Har dere vert på traverbanen i Thailand med kapping med boffel-ridning . Bufallo Racing Festival i Chonburi Town . Her er det underholdning fra morgen til kvelden . Hvert år er det Bufallo Racing i Chonburi med stor parade som er flere km lang , med thailendarne i festdrakter og thailandske folkedrakter ,Ett minne for livet ,

vattenbuffel-trav.jpg

caption.jpg

travet.jpg

trav.jpg

Har dere vert på traverbanen i Thailand med kapping med boffel-ridning . Bufallo Racing Festival i Chonburi Town . Her er det underholdning fra morgen til kvelden . Hvert år er det Bufallo Racing i Chonburi med stor parade som er flere km lang , med thailendarne i festdrakter og thailandske folkedrakter ,Ett minne for livet ,

vattenbuffel-trav.jpg

caption.jpg

travet.jpg

trav.jpg
Djurplågeri. :thumbsdown:

Liknande trådar

C
Svar
24
Visningar
2 K
glimten66