Mine bilder frå Bangsaen Chonburi

Jag är osäker på om människan har i Bangsean, det är ett ställe som ligger lite utanför de normala "allfartsvägarna".

Jag har tyvärr inte lyckats ta mig dit, har blivit en sväng på bågen till Si Racha från Diana Inn bara.
Du er lite kjent i Thailand forstår jeg , Sukhomvit Road går i gjennom Bangsaen - Siracha og Pattaya .

Wannapha Beach Bangsaen som er 3 km lang ,Her er mye ungdommer om kvelden og natta . Burrapha Universitet ligger bare ca, 1 km fra Wannapha Beach som har 40.000 studenta .

81a3776aa4374b3d968908e77864e65a.jpg

Hehe en riktig Thai räv högg på den.

Det skulle ju kunna vara så att nån av alla de motorvägar som skär genom landet vilka byggts de senaste 30 åren har gått om.

Men de är inga riktiga vägar, inte landsvägar som går genom städer. Så Sukhumvit vinner i min bok.

Det skulle ju kunna vara så att nån av alla de motorvägar som skär genom landet vilka byggts de senaste 30 åren har gått om.

Men de är inga riktiga vägar, inte landsvägar som går genom städer. Så Sukhumvit vinner i min bok.
Road 7 som du ser på bilde går paralelt med Sukomvit fra Bangkok til Pattaya og videre , fartsgrense 110 km heile veien Har dere kjort på den ??

P1010300.JPG

Road 7 som du ser på bilde går paralelt med Sukomvit fra Bangkok til Pattaya og videre , fartsgrense 110 km heile veien Har dere kjort på den ??

P1010300.JPG
Jo då, fast jag kör aldrig bil själv, tar alltid direkt bussen från suvvan till Jomtien och bussen kör den vägen. Mycket bekvämt helt enkelt.

Har åkt Sukhumvit från Bangkok till Trat och det var ju inte så långt men har kört bil 24´n och 212´an som är riktiga vägar och de är längre.

Har åkt Sukhumvit från Bangkok till Trat och det var ju inte så långt men har kört bil 24´n och 212´an som är riktiga vägar och de är längre.
Det "kan" ha varit att jag läste att det var typ Bangkoks längsta gata.

Det låter ju rimligare!

Det är dock, och har varit o många år, förbjudet för även passagerare att dricka i fordonet. Så man får inte ha med sig nån öltank och suga i sig under färd.

Det gäller att passa på innan!
Jag tänkte förstås på din interna öltank. Problem kan dock tillstöta om dräneringstanken blir full och tömningsmöjlighet saknas.

P1010300.JPG
Just nu går den till Ban Chang men bygget fortsätter som jag förstått. Det är snabbaste/rakaste vägen ned till mitt hus i Bang Saray. 120km/h som gäller för personbilar. Bangkok till avfarten jag tar till huset är priset 110-120baht. Mycket fin motorväg.

Her er ett bilde av motorveien road 7 som dere skriver om ,med avkjorsel til en kjent stad . Hva heiter staden .

P1010300.JPG

Liknande trådar

C
Svar
24
Visningar
2 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp